Aim: How do scientists explain the development of life on earth? Como explican los cientificos el desarrollo de la vida en el planeta Tierra?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Origen de la vida 2.
Advertisements

Unidad: Ecología PoL: Cuales son las maneras en que los organismos interactúan entre si y con su entorno. Do Now: Un hongo es un productor o un consumidor?
Tema 3: El origen de la vida y la evolución.
Dióxido de Carbono Carbon Dioxide (CO 2 ) Oxígeno Oxygen (O 2 ) 2 La Fotosíntesis de las plantas producen Oxígeno Photosynthesis of plants produces Oxygen.
Prof. Santos L. de Jesús Ortiz Catedrático Auxiliar de Biología
Igneous rock Las Roca Igneas. Igneous Rock Deep within Earth, temperatures are hot enough—750°C to 1250°C (about 1400°F to 2300°F)—to melt rock. This.
Writing A Lab Report.
4 th Grade Science-1st Six Weeks Unit 1, Lesson 3 CScope Vocabulary Words
Fermentación y Respiración
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Scientific Method El Método Científico Estudio del Capítulo 1 Págs
5 th Grade 2 nd Six Weeks Science Unit 3, Lesson 1 CScope Vocabulary Words
Ensenándoles a los niños como caminar seguramente mientras crecen y desarrollan Teaching children to walk safely as they grow and develop.
Cómo compartimos el planeta / Sharing the Planet/Los Organismos Vivos y  Los Organismos No Vivos: Por: Jeena Clavijo.
Sedimentary Rock Piedra Sedimentaria. Sedimentary Rock Sedimentary rocks develop from layers of sediments that build up on land or underwater. Las piedras.
Germinate Seedling Nutrients
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
Fisión nuclear Cuando ciertos elementos son golpeadas con neutrones, puede dividir el núcleo en fragmentos más pequeños. – Sólo se produce en uranio 235.
Ecology- The study of living organisms and their interaction with the environment Food Chain vs. Food Web.
Aim: How are materials recycled within an ecosystem? Do now: Write the name of one abiotic factor that living things need to live. Why this abiotic factor.
ESTRUCTURA Y FUNCIONAMIENTO CELULAR
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
FLOW OF ENERGY AND MATTER (FLUJO DE ENERGÍA Y LA MATERIA).
Carbohydrates, Proteins, and Lipids Quiz. 1.What type of organic molecule is pictured above? 1. ¿Qué tipo de molécula orgánica es imaginada encima?
Cellular Respiration Cellular respiration releases the energy stored in the food (carbohydrates) we eat Carbohydrates are broken down into glucose and.
PHOTOSYNTHESIS/ FOTOSINTESIS
Cellular Respiration Respiracion Celular
Objective: SWBAT differentiate between organic and inorganic molecules Do Now: What elements are all living things made up of? Objetivo: Los estudiantes.
AIM: What is the difference between aerobic and anaerobic cellular respiration?Cual es la diferencia entre respiracion aerobica y anaerobica? DN: Explain.
Aim: How do scientists classify living organisms? Objetivo: ¿Cómo los científicos clasifican los organismos vivos?
Aim: How do autotrophic and heterotrophic nutrition differ
Aim: How are organic compounds important to living things? Objetivo: ¿Por qué son los compuestos orgánicos importantes para los seres vivos?
What are some other organic molecules? Lipids/ Lipidos Fats/ Grasas.
Aim: How can we describe the structure and function of cell organelles
Nombre las dos formas de enlace químicos y sus características. Enlace Iónico:Electrones se transfieren de un átomo a otro durante el enlace químico. Enlace.
Aim: How are molecules recycled through an ecosystem? Como son las moleculas recicladas en un ecosistema?
AIM: How are plants adapted to carry out photosynthesis? Que adaptaciones tiene una planta para llevar a cabo la fotosintesis? DN: Que es necesario para.
Aim: How do ecosystems change over time?Como cambian los ecosistemas a lo largo del tiempo?
Aim: How do organisms have different roles in the environment? Cuales son las diferentes funciones de los organismos en el medio ambiente?
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Por: Hugo G. crende. Castellano EnglishCastellanoEnglish.
AIM: Why and how do cells divide? Por que y como se dividen las celulas? DN: Compare and Contrast Sexual and Asexual Reproduction. Compara y contrasta.
LO: SWBAT explain how protein shape is determined and differentiate between the different types of mutations. Objetivo: Explica como se determina la forma.
Melanie Carreño Araneda M° José Tolmo Barra. El Big Bang, literalmente gran estallido, constituye el momento en que de la "nada" emerge toda la materia,
AIM: How do comparative studies help trace evolution? Como ayuda la comparacion a establecer relaciones evolutivas?
LO: SWBAT understand and explain how our body comes under attack. Que sucede cuando tu cuerpo esta bajo ataque? DN: List some ways in which you can get.
Carlos A. Colon Quiles Introduction to Biological Sciences NUC Online.
El medio ambiente, se caracteriza fundamentalmente por afectar o condicionar especialmente las circunstancias de la vida que nos rodea, como: agua,
Aim: How do scientists use biotechnology to manipulate genomes? Objetivo: ¿Cómo los científicos utilizan biotecnología para manipular genomas?
ORIGEN QUÍMICO DE LA VIDA. EVIDENCIAS DE LA EVOLUCIÓN QUÍMICA Condiciones primitivas de la tierraMoléculas inorgánicas evolucionaron a las orgánicasRegistro.
 El Carbono es un elemento fundamental en la constitución de la materia orgánica y está sometido a un reciclamiento constante cuyo punto central es el.
Peter Ferrer Bisc Introdución En esta presentación se brindara una breve explicación de algunos conceptos básicos de la biología. Incluiremos información.
Historia de la vida en la tierra Ch Preview: Earth in 5 ½ minutes Hlk.
La luz solar, que es la fuente de energía. Los colores del espectro visible que la clorofila absorbe mejor son el azul y el rojo. La función de la luz.
What is Genetic Engineering? Que es la Ingenieria Genetica? Genetic Engineering is a new process that scientists use to alter the genetic instructions.
1. Which of the following is an SI unit for volume? Cuál de las siguientes es una unidad SI de volumen? a. Centimeters b. Gallon c. Liters d. Milliliters.
Lourdes Torres Martinez National University College Online BISC ONL (Introduction Biological Sciences) Prof. Jiaxelis Hernández.
KAREN M ALICEA 8 DE JUNI DE INTRODUCCIÓN A LAS CIENCIAS BIOLÓGICAS.
AIM: How Do Scientists explain and support the theory of evolution
Endosimbiosis & Comparacíon de las Células
Homeostasis Process by which an organism’s internal environment is kept stable in spite of changes in the environment. Proceso en el cual el ambiente interno.
Aim: How are proteins made?
Endosimbiosis & Comparacíon de las Células
First Grade Dual High Frequency Words
Why does Spiderman have these special powers?
THE ATMOSPHERE.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
: Biogeochemical Cycles/ Nutrient Cycles
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
Transcripción de la presentación:

Aim: How do scientists explain the development of life on earth? Como explican los cientificos el desarrollo de la vida en el planeta Tierra?

What were the conditions on earth 4.5 billion years ago? 1) Hot 2) Little Oxygen 3) Abundant Lightning 4) Volcanic Activity 1)Caliente 2)Poco oxigeno 3)Luz abundante 4)Actividad volcanica

Primitive Earth’s Energy Source/ Fuente de Energia del planeta primitivo As earth cooled, thunder-storms drenched the earth with water and the oceans formed. Lightning provided an energy source for life to begin. Mientras se enfriada La Tierra, tormentas de trueno llenaban el planeta con agua y se formaban los océanos. Relampagos proporciona una fuente de energía para comenzar la vida.

Lightening and energy from the sun provide the energy needed for the formation of organic compounds. –Nucleic acids –Amino acids –Sugars Los relampagos y la energía solar proporcionan la energía necesaria para la formación de compuestos orgánicos: Ácidos nucleicos Amino ácidos Azúcares

Experiment by Stanley Miller & Harold Urey Amino Acids, Nitrogenous Bases, Monosaccharides, Fatty Acids How did life begin on earth? Formation of Organic Compounds. 3/4 Inorganic compounds formed organic compounds. La vida en el planeta comenzo cuando los compuestos inorganicos formaron compuestos organicos como los Amino Acidos, Bases Nitrogenadas, Monosacaridos y Acidos grasos

“RNA World” Scientists hypothesize that the first genes were RNA. RNA served as the both the molecule that stored the genetic info & the molecule that directed protein synthesis Los científicos presumen que los genes primeros fueron RNA. Servia para almacenar la información genética y para dirigir la síntesis de proteínas. Formation of genetic Material

Formation of Pre-Cells/ Formacion de pre- celulas Experiments show that membranes can form around organic polymers in a solution if certain kinds of lipids are present. **The simplest living organisms are far more complex than these “pre-cells” Los experimentos muestran que la membrana celular se puede formar alrededor de polimeros organicos si ciertos lipidos estan presentes. Los organismos mas simples son todavia mas complicados que estas pre- celulas.

Where did life begin? 6 Today’s deep sea vents are populated with simple unicellular organisms that may resemble some of the earliest living cells. Los respiraderos de mar tienen organismos unicelulares simples que pueden asemejarse a las primeras celulas.

First organism on Earth 7 Anaerobic Prokaryote Cells Heterotrophs The first organisms on Earth were simple unicellular organisms. Los primeros organismos en la Tierra fueron organismos unicelulares simples.

Where did the oxygen come from? ¿De dónde viene el oxígeno? Some of the early forms of life developed into unicellular Autotrophs (they got their energy from the chemicals in the environment (chemosynthesis) and later from the sun and produced oxygen Algunas de las formas tempranas de vida se convirtieron en autótrofos unicelulares (que consiguieron su energía de las sustancias químicas en el medio ambiente (quimosintesis) y luego del sol. El oxígeno fue producido

Aerobic Organisms/ Organismos Aerobicos Now, that the new atmosphere had OXYGEN, organisms that could use oxygen to do cell respiration slowly developed. Ahora, que la nueva atmósfera tiene oxígeno, los organismos que podrían utilizar oxígeno para la respiración de la célula poco a poco se van desarrollando.

Summary of early evolution Present day

According to the heterotroph hypothesis, the first life on Earth was able to: 1.Synthesize its food from inorganic compounds 2.Feed upon carbohydrates produced by autotrophs 3.Feed upon available nutrients in the environment 4.Carry on photosynthesis instead of respiration. La hipotesis de los heterotrofos: Sintetizan su alimento de compuestos inorgánicos Alimentación de carbohidratos producidos por autótrofos Alimentación con nutrientes disponibles en el entorno Llevan a cabo la fotosíntesis en lugar de la respiración.