Trabajo de Entrada NP39 Semana 28. Trabajo de Entrada 4/4: NP 39-Copy and translate.  1. Estudias el español.6. Yo corro por el parque.  2. Ella vive.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

¿Estudias poco o demasiado?
Verbos –er/-ir en el presente
Conjugaciones de Verbos de ER y IR en el presente
El Verbo - Ir “To Go”.
Español 1 Cap. 3 repaso Traducciones y uso de verbos - er.
Español 1 Unidad 2 Etapa 2 Repaso.
ER and IR verbs Part 2. VIVIR = to live Yo VIVONosotros VIVIMOS Tú VIVESVosotros VIVÍS Él, Ella, o Ud. VIVEEllos, Ellas o Uds. VIVEN.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Present tense conjugations of regular ER and IR verbs ER and IR verbs Los Verbos Regulares.
Present tense conjugations of regular ER and IR verbs ER and IR verbs Los Verbos Regulares.
GRAMÁTICA El Imperfecto The Imperfect You already know how to talk about the past by using the preterit tense. Today you will learn about the imperfect,
-AR Verbs HABLAR Singular Plural
Parte 4 – ER & IR verbs. LEER = to read YONOSOTROS TÚVOSOTROS ÉL, ELLA o UD.ELLOS, ELLAS, o UDS.
AR VERBS -AR Verbs You Should Know cantar bailar hablar estudiar ayudar buscar dibujar pasar enseñar comprar patinar escuchar.
1. hablar- 2. dibujar- 3. estudiar- 4. tomar- 5. sacar- 6. bailar- to talk to draw to study to take to get to dance.
20/04/20101 Capítulo 4 – Tercer Paso UN REPASO  Vocabulario: Los días de la semana Página 112 ABRIL lunesmartesmiércolesjuevesviernessábadodomingo
Apuntes de gramática Unidad 3, lección 1 Conjugating “-er” and “ir” verbs.
1 Present tense conjugations of regular –ER and -IR verbs.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Present Tense of ER and IR verbs and Tag Questions.
Los Verbos Regulares Present tense conjugations of regular –ER verbs Format By: The Rhode Island Foundation Revised by: Malinda Seger & Carmen Doucette.
1 Present Tense conjugations of regular –ER/IR verbs Los Verbos Regulares.
Present Tense What are you doing right now, in the present?
AR: HABLAR ER: COMER IR: ESCRIBIR
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
2 nd 9 week regular -AR verb review. pagar (por) to pay (for)
1 Present tense conjugations of regular –ER, –IR verbs Los Verbos Regulares.
1 Present tense conjugations of regular – ER & IR verbs Los Verbos Regulares.
Práctica de verbos en el presente. Hablar- yo Hablo (I speak)
Present Tense of the verb Querer (to want) with Infinitives
Present Tense of Regular Verbs
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
Los verbos regulares er and ir verbs. Repaso You already know how to conjugate -ar verbs. You also know the endings for -ar verbs. o amos as áis a an.
El pretérito Elizabeth Vaughn Linda Rogers El pretérito Is one of the past tenses. Tells what happened. Is a completed action. I called my sister last.
GUSTAR w/ verbs!. The Verb GUSTAR Gustar = to like Les gusta Le gusta A Te gusta Nos gusta Me gusta A mí A ti A él A ella A usted A
Warm Up Read page 2 in your textbook. Answer the questions in Activity 1 based on the reading selection.
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Español II Verbos de –er & - ir. Verbos Comunes -ER -IR Aprender- to learn Creer- to think Responder- to reply/ respond Beber- to drink Esconder- to hide.
Conjugating regular verbs There are 3 different types of verbs depending on the infinitive ending: -ar, -er, and –ir To conjugate a verb we need to add.
Rapiditos 1. She arrives late. 2. We finish the homework. 3. They dance with their friends. 4. You help your friends. 5. I sing well. Do you?
Verbs that end in AR: (hablar, cocinar, viajar, nadar, dibujar, bailar, cantar, mirar, practicar, escuchar, trabajar) These are all regular verbs & follow.
Check for understanding ANSWER KEY. Check for understanding: GUSTAR I like = ME GUSTAWe like = NOS GUSTA You like = TE GUSTAY’all like = OS GUSTA He/she/
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
The following slides introduce the new verb IR.
Verbos de “er/ir”.
Put these in order on a scratch paper
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Present tense verbs: -er and –ir. Copy and Translate  Correr  compartir.
Verbos de –ER & -IR. Estructura 2 Regular –er Verbs comer = comencome comes comemoscomo To eat.
El verbo Tener The verb tener – to have. Tener – to have (irregular verb) 1. Yo tengo (I have) __________________________ 2. Tú tienes (you have) __________________________.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
La práctica ¿Qué me cuentas? Capítulo Correr todos los días a. corres c. corren b. corre d. corro You run every day.
Unit 1 ACTIVIDADES, GUSTAR, INDIRECT OBJECTS + GUSTAR.
Rule #1 Subject NO verb. Laura no es … Yo no quiero … Ella no quiere … A mi no me gusta …
Nadarcomercaminarleer Escribirvivirpracticarescuchar Calentamiento Yo ___________ en el parque los fines de semana. María ______ el almuerzo en la cafeteria.
Direct Objects & Direct Object Pronouns. Direct Objects  A direct object receives the action of a verb and serves to answer the question ______? or ______?
Cuento: ¿Adónde voy? Y ¿Qué hago? Capítulo 4A: Práctica de vocabulario (escuchar, mover, escribir)
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
GUSTAR NP33 To please (Like). 1. Use “Gustar” to say…  What pleases someone or what someone likes. A mí me gusta(n) = I like A tí te gusta(n) = you like.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/22 – 2/26.
TRABAJO DE ENTRADA NP43 Semana 30. TRABAJO DE ENTRADA 25/4: NP43 TRANSLATE THE SENTENCES FROM YOUR LAST WARM UP. 1. Tú estás enfermo(a).6. Ud. ve una.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Trabajo de Entrada NP39 Semana 29. Trabajo de Entrada 11/4: NP 39-Copien- Copy and complete with “estar”.  1.Él _____ en la 6. Vosotros ___ en sala de.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Trabajo de Entrada NP37 Semana 27.
Transcripción de la presentación:

Trabajo de Entrada NP39 Semana 28

Trabajo de Entrada 4/4: NP 39-Copy and translate.  1. Estudias el español.6. Yo corro por el parque.  2. Ella vive en Klein, Texas.7. Escuchas música.  3. Nosotros cantamos en la iglesia.8. La profesora no bebe el café.  4. Vosotros escribís cuentos.9. Nadas en el oceano.  5. Eduardo come en la cafetería.10. Ellos abren las puertas.

Trabajo de Entrada 5/4: NP 39-Traduzca- Copy and translate.  1. I eat breakfast every day.6. You run on Tuesdays.  2. He writes stories.7. She opens the book.  3. We don’t drink coffee.8. Y’all read magazines.  4. They attend Strack Intermediate.9. I live in Spring, Texas.  5. You watch TV in the afternoon.10. They sell lunch in the cafeteria.

Trabajo de Entrada 6/4: NP 39-Completan- Copy and complete the sentences by conjugating the verb.  1. Yo ____ (estar) en la clase de español.6. Vosotros ___ (comer) la pizza.  2. Nosotros _____ (ver) el partido de tenis.7. Él ___ (vivir) en una casa.  3. Ellos ___ (dar) unos lápices a otros.8. Ella ___ (aprender) el alemán.  4. Tú ___ (estudiar) todos los días.9. Kelly ___ (estar) triste.  5. Nicolás ___ (abrir) su mente.10. Uds. ___ (dar) dinero a la iglesia.

Trabajo de Entrada 7/4: NP 39- Contesten-Answer.  1. ¿Dónde estás ahora?6. ¿Dónde estás los lunes?  2. ¿Dónde está tu mamá 7. ¿Dónde está los domingos?tu mamá ahora?  3. ¿Dónde está tu hermano/a 8. ¿Dónde está tu hermano/a los sábados?los viernes?  4. ¿Dónde está tu papá 9. ¿Dónde está los martes?tu papá los sábados?  5. ¿Dónde están tus 10. ¿Dónde primos los viernes?están tus primos los martes?

Trabajo de Entrada 8/4: NP 39-Traduzcan- Translate yesterday’s questions and answers.  1. ¿Dónde estás ahora?6. ¿Dónde estás los lunes?  2. ¿Dónde está tu mamá 7. ¿Dónde está los domingos?tu mamá ahora?  3. ¿Dónde está tu hermano/a 8. ¿Dónde está tu hermano/a los sábados?los viernes?  4. ¿Dónde está tu papá 9. ¿Dónde está los martes?tu papá los sábados?  5. ¿Dónde están tus 10. ¿Dónde primos los viernes?están tus primos los martes?

Conversación NP 40  Use your most recent vocabulary to create a conversation about where things are in the classroom.  A: Where is the __________?  B: It is ___________ the _____________.  B: Where is the ___________?  A: It is __________ the ____________.  Switch roles and do it again with different items and locations.  When you think you are finished, start over.  The more you practice, the better you get!