Capitulo 4 Vocabulario 4.1.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish One Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day one Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day One Present Tense: -ar.
Advertisements

November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
AR Singular Verb Conjugation Practice. I drink Coke.
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Las Palabras Interrogativas
la linterna the flashlight el repelente de insectos insect repellent.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Español 1 Unidad 2 Etapa 1. At School la clase class, classroom.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
PRESENTACIÓN LA CASA. The house has o two bedrooms, o a living room, o a kitchen, o a bathroom, o a patio and o a garage. La casa TIENE o dos alcobas,
el almuerzo ä lunch en la … hora in the … hour (class period)
Tener To have. Review - Conjugations Yo tengo Tú tienes Él/ella/usted tiene Nosotros tenemos Vosotros tenéis Ellos/ellas/uds tienen.
Hagan ahora: Copy into your notebooks 
Please add: cuidado ____________ que (form of) tener
Hagan ahora: (Do Now)
Objetivos 1) to revise school subjects
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Affirmative and Negative Words
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
GCSE Spanish Conversation
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Soy Señora Neumann. Soy una profesora inteligente. Enseño en la escuela de Warwick. En general, soy reservada y ordenada. Según mi familia soy perfeccionista,
El calendario y la fecha
El Verbo “GUSTAR” w/ I.O. clarifiers
Jeopardy El futuro y Tener exp. Q $100 Q $100 Q $100 Q $100 Q $100
The Present Tense of tener (to have)
VOCABULARIO Martes 28 de febrero del dos mil doce.
el almuerzo lunch en la … hora in the … hour (class period)
The Present Tense of tener (to have)
The Present Tense of ir (to go)
Espanol 1 Estar and tag questions. Trabajo de timbre Think, Pair, Share Write down your translations, compare with classmate, be ready to share to class.
Capítulo 2 el almuerzo Lunch el arte (f.) Art las ciencias Sciences las ciencias de la salud Health.
Los interrogativos.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
En mi colegio Capítulo 4-2. un partido a game un concierto a concert.
Expressing Obligation with “Hay que” and “Tener que”
¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?
T RABAJO DE TIMBRE Translate to Spanish. 1. I am (not) tall. 2. He plays baseball. 3. We go to school. 4. They rest on the weekends. 5. I want to go for.
La escuela The School. el almuerzo the lunch la clase the class.
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
Irregular Yo. decir hacer Práctica Conjuega: 1. Tú ________ 2. La clase ____________ 3. Los estudiantes ____________ 4. Yo _____________.
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Write out the following conversation in the correct order:
Presente de los verbos -ar en el singular Capítulo 3.
Actividades que me gustan hacer en mi tiempo libre. I can invite someone to an activity or suggest that we do an activity. I can talk and write about what.
Apuntes de noviembre Los verbos tener y venir TENER (to have)
For today’s lesson grab a: Whiteboard, Marker, Eraser & Your blue handout.
THIS IS With Host... Your VocabularioVocabulario 2 ArticulosTener and Idioms Obligation Cuanto, Mucho, Poco.
Tener, ir, and verbs with infinitives Exprésate 1-2.
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Capítulo IV ~ páginas Vocabulario I ~ páginas Español I Señora Kauper's Spanish classes.
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
Capitulo 4 Vocabulario 4.1.
El bolígrafo Pen. La calculadora calculator La carpeta Folder.
Capitulo 4 Vocabulario 4.1.
İExprésate! Capítulo 4. Vocabulario 1 school supplies los útiles escolares.
Chapter 4, part 1. Los útiles escolares school supplies.
Capítulo 4. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
La vida escolar school life Capítulo 4-1. los útiles escolares school supplies.
Capítulo 4.1. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
Capítulo 4.1.
Capítulo 4: Vocabulario 1
Transcripción de la presentación:

Capitulo 4 Vocabulario 4.1

#21. Los útiles escolares (school supplies) Tengo una lista de útiles escolares para el colegio. I have a list of school supplies for school.

Los útiles escolares (school supplies) El bolígrafo/la pluma (pen) La calculadora (calculator) ¿Me presta una pluma, por favor? Sí, ¿quieres este bolígrafo? Can I borrow a pen, Please? Yes, do you want this pen? ¿Tienes una calculadora que yo puedo usar? Do you have a calculator I can use?

Los útiles escolares (school supplies) La carpeta (folder) La computadora (computer) Tengo unas carpetas de muchos colores. I have many colored folders. ¿Quieres usar la computadora? Do you want to use the computer?

Los útiles escolares (school supplies) El cuaderno (notebook) El diccionario (dictionary) Necesitas unos cuadernos para todas tus clases. You need some notebooks for all your classes. Necesitan sus diccionarios en la clase de español. You all need your dictionaries in Spanish class.

Los útiles escolares (school supplies) El lápiz/los lápices (pencil/pencils) La mochila (backpack) Necesito un lápiz y unos lápices de colores para la clase de arte. I need a pencil and some colored pencils for art class. Yo tengo mis útiles escolares en mi mochila. I have my school supplies in my backpack.

Los útiles escolares (school supplies) El papel (paper) La regla (ruler) Tu necesitas papel para tus clases. You need paper for your classes. ¿Necesitas una regla para la clase matemáticas? Do you need a ruler for math class?

Los útiles escolares (school supplies) El reloj/los relojes (clock, watch/clocks, watches) La ropa (clothes) Tengo un reloj de color café. I have a brown watch. Necesitas traer la ropa para la clase de educación física. You need to bring clothes for P.E.

Los útiles escolares (school supplies) Los zapatos (shoes) Necesitas unos zapatos de tenis para la clase de educación física. You need to bring tennis shoes for P.E.

Preguntas ¿Necesitas algo para el colegio/la clase de arte? Do you need anything for school/art class? ¿Tienes…? Do you have…? ¿Tienes la tarea de español? Do you have the Spanish homework? Sí, necesito muchas cosas. Yes, I need a lot of things. No, no necesito nada. No, I don’t need anything. Sí, tengo un montón. Yes, I have a ton of them.

Gramática Mucho(a) (a lot of, much) Muchos(as) (a lot of, many) Tengo mucho tiempo para estudiar mi vocabulario. I have a lot of time to study my vocabulary. Vamos a hacer muchas cosas esta semana. We are going to do a lot of things this week.

Gramática Poco(a) (little, not much) Pocos(as) (few, not many) Hablo un poco de español. I speak a little Spanish. Tengo pocos lápices. I have a few pencils.

Gramática Un/Una (a/an) Unos/Unas (some) Tengo un cuaderno y una pluma para la clase de ingles. I have a notebook and a pen for English class. Tengo unos cuadernos y unas carpetas en mi mochila. I have a few notebooks and folders in my backpack.

Las materias (school subjects) ¿Cuántas materias tienes este ano? Tengo siete materias. How many subjects are you taking this year? I’m taking seven classes/subjects.

Las materias (school subjects) El alemán (German) El almuerzo (lunch) Ella habla francés, pero él habla alemán. She speaks French, but he speaks German. Ella siempre descansa después del almuerzo. She always rests after lunch.

Las materias (school subjects) El arte, las artes (art, the arts) La biología (biology) ¿Puedes pintar en la clase de arte? Can you paint in art class? La biología esta en el primer piso. Biology is on the first floor.

Las materias (school subjects) Las ciencias (science) La computación (computer science) El profesor de la clase de ciencias nos da mucha tarea. The science teacher gives us a lot of homework. La senora Adams ensena la clase de computacion. Mrs. Adams teaches the computer science class.

Las materias (school subjects) La educación física Physical education La historia history Nosotros jugamos al fútbol en la clase de educación física. We play soccer in P.E. class. Yo necesito estudiar para la clase de historia porque tengo un examen mañana. I need to study for history class because I have an exam tomorrow.

Las materias (school subjects) El español Spanish Add this one to your word bank!!! El francés French Hay tres maestras que ensenan las clases de espanol. There are three teachers that teach the Spanish classes.

Las materias (school subjects) Las matemáticas (mathematics) El inglés (English) La clase de matemáticas es muy difícil para mí. Tengo que estudiar más. The math class is very difficult for me. I have to study more. No puedo ir hoy porque tengo mucha tarea en la clase de quimica. I can’t go today because I have a lot of chemistry homework.

Las materias (school subjects) El taller (shop, workshop) La química (chemistry) ¿A qué hora es la clase de taller? Es a la una y media de la tarde. What time is the workshop class? It’s at 1:30 in the afternoon. No me gusta la clase de química porque es muy difícil. I don’t like chemistry class because it’s very difficult.

Las materias (school subjects) Es fácil/difícil (it’s easy, it’s difficult) Para mí, la clase de ciencias es muy fácil pero la clase de inglés es difícil. For me, science class is easy but English class is difficult.

Preguntas ¿Cuál es tu materia preferida? What’s your favorite subject? Mi materia preferida es… my favorite subject is… Mi materia preferida es español porque me gusta hablar en otro idioma. My favorite subject is Spanish because I like to talk in a different language. Pero mi materia preferida es educacion fisica porque es divertida. But my favorite class is P.E. because it’s fun.

Preguntas Por la mañana/tarde in the morning/afternoon Primero tengo… y después tengo… First I have… and afterwards I have… Por la mañana/tarde in the morning/afternoon Primero tengo español y después tengo inglés. First I have Spanish and later I have English. Por la mañana tengo la clase de historia. In the morning I have history class. Por la tarde tengo la clase de biología. In the afternoon I have biology class.

¿Qué clases tienes esta tarde? What classes do you have this afternoon Preguntas ¿Qué clases tienes esta tarde? What classes do you have this afternoon Esta tarde tengo las clases de frances, matematicas y arte. In the afternoon I have French, math and art.

Los verbos Tener to have Venir to come Tengo los libros para mis clases, pero no tengo un bolígrafo. I have the books for my classes, but I don’t have a pen. ¿Quieres venir conmigo? No, no puedo venir. Do want you to come with me? No, I can’t come with you.

Tener con expresiones Tener que + infinitive To have to do something Tener ganas de + infinitive To feel like doing something Tener prisa To be in a hurry Tener (mucha) hambre To be (very) hungry Tener (mucha) sed To be (very) thirsty Tengo que estudiar para la clase de ingles. I have to study for English class. Él tiene ganas de jugar al tenis. He wants to play tennis. ¿Adonde vas?, ¿Tienes prisa? Where are you going? Are you in a hurry? Tengo mucha hambre, vamos a comer. I’m very hungry, let’s eat. Después de correr tenemos mucha sed. After we run we are very thirsty.