ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Advertisements

Español A- In the “Calientarse-Warmup” section of your binder, write the FULL NAME (JACK HILLE MIDDLE SCHOOL) of our school using the Spanish Alphabet.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Accents and Punctuation
Saludos y despedidas.
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Parte A (10 pts.) You will hear statements describing the pictures. Write the letter that corresponds to the picture that is described. Ejemplo: 1. ______.
ALC 63 jueves el 7 de enero Please have your verb flash cards on your desk.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
¿Qué fecha es hoy? Objetivo: to be able to say the date in Spanish and give your date of birth.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
Como se dice en espanol –
¿Qué hora es? Capítulo – Para Empezar. ¿Qué hora es? To state the time in Spanish, one must use the phrase Es la… or Son las… To state the time in Spanish,
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Capítulo Uno: Primer paso
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
and B Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen un libro – Take.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Calentamiento Open your binder to the numbers notes you copied (pre- write pg. 10) Spell out your –Name –Last name – address.
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Gramática 2.1 Question Formation Colors
Gramática 1.1 Subjects and Verbs in Sentences Subject Pronouns
mis hermanos Enrique y Silvia
Los interrogativos.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Una conversación con la Dra. Guffey. Los personajes YO TÚTÚ TERRY MIRANDAELOR A.
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Pick up a review packet and speaking exam sheet from the back table.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
ALC 37 Miércoles el 20 de octubre. objetivo I can listen and recognize, act out and say in Spanish adjectives.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Power Point created by Mrs. Rivera.  To introduce people and say where they are from.  To ask where someone is from.  To say who someone is.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Primeros Pasos-5 Unscramble the letters/Pon las letras en orden:
Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of.
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Quantity How much? How many?
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
Informal and Formal Greetings
ALC 12 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
Transcripción de la presentación:

ALC 11 lunes el 26 de septiembre

Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the bigger letters and the front row will respond.

Hola, buenos días

Bienvenido a la clase de español. Gracias.

¿Cómo te llamas? Me llamo…

¿Cómo estás? Estoy …

¿De dónde eres? Soy de … city, state, country Los estados unidos.

¿Cuál es tu número de teléfono? Mi número de teléfono es…

Change seats with your partner

Hola, buenos días

Bienvenido a la clase de español. Gracias.

¿Cómo te llamas? Me llamo…

¿Cómo estás? Estoy …

¿De dónde eres? Soy de … city, state, country Los estados unidos.

¿Cuál es tu número de teléfono? Mi número de teléfono es…

ALC 12 lunes el 26 de septiembre Escribe tu número de teléfono en la forma digital y en palabras. Ejemplo. 801 ocho cero uno. Hay que tener los diez números.

Objetivo miércoles el 21 de septiembre I can review the letters of the alphabet and numbers. I can use the numbers in conversations of phone numbers and age.

Pónganse en grupos de 3. One person from the group has the ABC flash cards. Shuffle or mix them up. Taking the card from the back of the pile, show the card to the other two students. Who ever says the letter on the card in Spanish first gets the card. The person with the most cards will get a bravo.

Agárralo = Grab it. Get into groups of three. Place all of the numbers of one person words up on the desks. When you hear the number, grab it before anyone else does.

Contando en los grupos Take turns saying a number 1-30 in sequence in the group. 1, 3, 5,…

Sequencia. 1, 2, 3…

Sequencia. 2, 4, 6…

Sequencia. 3, 6, 9…

Sequencia. 5, 10, 15…

Practicar la conversación Use the assignment paper from the last class.

Asignación Escribe tu número arriba al lado derecha en el rincón 20 font Escribe tu nombre y apellido Escribe la clase español 1 Escribe el período Escribe la fecha miércoles el 21 de septiembre. Escribe el título Números de teléfono

You need a recording device. (cell phone, ipod) If you dont have one work with someone that does.

Graba lo siguiente Record the following phrase in Spanish. What is your phone number? My phone number is…(say your number)

What to record ¿Cuál es tu número de teléfono? Mi número es…(10 digit number)

Ask 5 other students in Spanish their phone number. Remember, speak Spanish when asking the question and responding. You might have to repeat the number several times. Write their name by the number for the next activity. When finished sit down and review the numbers in Spanish to yourself.

Next recording

thumb ¿Cuántos años tienes? Tengo ____años (your age goes on the line)

Ask 9 people their age. You can use the phone number people.

Score your paper If you have 5 phone numbers and 9 ages it is worth 20 points. If you are missing 2-4 it is worth 17 points If you are missing 5-6 it is worth 12 points If you have some, it is worth 10 points.

Turn your paper in and write the numbers, by 10, in your notes

Notas Numbers by 10 up to 100. Diez Veinte Treinta Cuarenta Cincuenta Sesenta Setenta Ochenta Noventa Cien Ceinto

Count to 100

Worksheet.