` Las Ofrendas. Reason for Creating una Ofrenda 1.To Remember the person who died: How they played an important role in our lives To remember the good.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

This is an interactive presentation
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Noviembre– La lección tres. cgaisar arcasigaasar carga caracasagasasaca caigaarcascasarsacargracias.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
¿Qué hora es? Capítulo – Para Empezar. ¿Qué hora es? To state the time in Spanish, one must use the phrase Es la… or Son las… To state the time in Spanish,
¿Quién es este hombre muy importante? ¿Por qué cada niño en cada escuela de Cuba le conoce?
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
El Día De Los Muertos The Day of the Dead. Celebrating the Mexican Holiday El primero y dos de noviembre Spirits of loved ones return to earth as Monarch.
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
El video de las entrevistas. This skit counts as your test grade for this unit. Therefore, you must put forth the effort to show the teacher how well.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Pick up a review packet and speaking exam sheet from the back table.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Review of Tener and the Direct Object Pronouns.  What does “tener” mean?  To have  Forms of Tener:  Yo tengo  Tú tienes  Él, Ella, Usted tiene 
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
-go Verbs Small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Tener : to have Traer:
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÉS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
What are subject pronouns??? They replace the subject in the sentence. For example: IWe You HeThey She.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tavariz Brown Español 1 Fecha: el de noviembre de 2012 El dia de los muertos.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
El Campanero –Complete the sentence with the correct form of the adjective: Es un perro muy (smart). ¡Qué (funny) es Raúl! Miguel es muy (hard-working).
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
¿Por qué estudias español? Why do you study Spanish? ¿Por qué? means "Why?
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Bienvenidos a la clase de español Thank you to those that are coming in and retaking tests and quizzes, turning in late work to improve your grade. Mexico.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Essential ?: How do I say what multiple people are doing.
CALENTAMIENTO Escribe el adjetivo correcto. 1.Yo soy un chico. 2.Tú eres una chica. 3.Nosotros somos unas estudiantes. 4.Vosotros sois unos chicos. 5.Ellos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
¿Qué hicieron en la clase de Español hoy? Follow the power point slides to read announcements and activities. You will need your notebook and will be recording.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
Gustar V. Encantar.
First Grade Dual High Frequency Words
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Vocabulario Podrán encontrar la lista del vocabulario en el folder “Día de los muertos Unit” en la pagina web de la escuela.
Ser y Estar To be or….to be?
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Romaine Outbreak Summary
Development of the concert programme
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
HAGAN AHORA HOJA DE TRABAJO 2B - 1
Setting SMART Goals If goals aren’t reachable, they aren’t worth making. All you have to do to set realistic goals is follow the SMART goals guidelines.
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

` Las Ofrendas

Reason for Creating una Ofrenda 1.To Remember the person who died: How they played an important role in our lives To remember the good times with that person 2.To help that person in their journey in the afterlife: Prayers so that they reach heaven Food/water/music for their journey

Las Ofrendas Must contain at least 8 of the following items: – Una foto

Las Ofrendas Must contain at least 8 of the following items: – Una foto – Papel picado

Las Ofrendas Must contain at least 8 of the following items: – Una foto – Papel picado – Cempazúchitl

Las Ofrendas Must contain at least 8 of the following items: – Una foto – Papel picado – Cempazúchitl – La comida favorita

Las Ofrendas Must contain at least 8 of the following items: – Una foto – Papel picado – Cempazúchitl – La comida favorita – Una calavera/un esquéleto

Las Ofrendas Must contain at least 8 of the following items: – Una foto – Papel picado – Cempazúchitl – La comida favorita – Una calavera/un esquéleto – Unos recuerdos

Las Ofrendas Must contain at least 8 of the following items: – Una foto – Papel picado – Cempazúchitl – La comida favorita – Una calavera/un esquéleto – Unos recuerdos – Agua

Las Ofrendas Must contain at least 8 of the following items: – Una foto – Papel picado – Cempazúchitl – La comida favorita – Una calavera/un esquéleto – Unos recuerdos – Agua – Pan de hueso/pan de muerto

Las Ofrendas Must contain at least 8 of the following items: – Una foto – Papel picado – Cempazúchitl – La comida favorita – Una calavera/un esquéleto – Unos recuerdos – Agua – Pan de hueso/pan de muerto – Una vela

Las Ofrendas Must contain at least 8 of the following items: – Una foto – Papel picado – Cempazúchitl – La comida favorita – Una calavera/un esquéleto – Unos recuerdos – Agua – Pan de hueso/pan de muerto – Una vela – Una cruz

Ofrenda Guidelines Tu ofrenda project must include a one-page report (typed, double spaced, 12 point font) that includes: Why you chose to do an ofrenda for this person Why this person was important to you/What affect this person had on your life Why you chose to include the items you put in your ofrenda Tu ofrenda is due in class el viernes 2 de noviembre

Ofrenda Guidelines Tu ofrenda will replace your lowest 50 point quiz grade of the semester. if you have an A (92.5%) or higher on this grade report, you may make an ofrenda and receive a pass on a quiz in the future.