Analizando y Evaluando ELCSWFL STAFF. Analizando y Respondiendo Que componentes pueden usar? Objetivos para el desarrollo y el aprendizaje Documentación.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Verbos de -AR Tener + que + infinitivo Hay + que + infintivo
Advertisements

Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
English Version El objetivo de esta guía es orientar al proveedor acerca de la realización de consultas de los pagos. Por favor haga uso de las flechas.
Editing Slides With Polaris Office, you can create new .ppt and .pptx presentations or edit your presentation with ease.
Preterit Stem Changing Yasmin, Tenzin, Gaby. What is a preterit stem changing verb? It is a verb in the past tense that has stem changes. One letter changes.
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Fact Family4, 5, 20 (provided by the teacher) Problem4 X 5= 20 Perimeter = 18 cm Area4 x 5= 20 sq cm 5 cm 4 cm Example: Teachers: Assign students.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Reflexive Verbs Show that the person (or people or thing) doing the action of the verb does it to themselves.
$100 $400 $300$200$400 $200$100$100$400 $200$200$500 $500$300 $200$500 $100$300$100$300 $500$300$400$400$500.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Conversación Simulada Aquí es el número que necesitas usar: (951)
ALC 100 Martes el 22 de febrero. objetivo Comunicarse de la familia. Usar el verbo tener.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
Definition
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Calentamiento- 12/5/14 Contesta las preguntas; usa el futuro simple: 1) ¿Dónde irás este verano? 2) ¿Qué tipo de carro tendrás cuando eres un adulto?
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Conversación Simulada Aqui es el numero que necesitas usar: (520) First, look over the grading rubric in the next slide. The automatic slides.
Unit 4 Project En la casa. Today’s Agenda Today you will be writing your rough draft for the Unit 4 project. You must have 5 sentences for each room of.
TERM 3 Common Assessment: Interpersonal Communication.
¡REPASAMOS! DIRECT OBJECT PRONOUNS: ME-meNOS-us TE-youOS-you all Spain LO, LA- heLOS, LAS- them sheyou all you formal it.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Assignment for today: 1.Take out a piece of paper. 2.Put your name and the date at the top. 3.Title your paper “Adjectivos y Sustanivos” 4.You must create.
LOS MANDATOS INFORMALES AFIRMATIVOS. The Informal commands (Telling your family & friends to do stuff!) When we are with friends, siblings or children,
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Una llamada Aqui es el numero que necesitas usar: (520)
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
Fracciones y algo más!!!!! Por: Ivelisse Peguero.
DELETE THIS SLIDE BEFORE HANDING IN See the rubric for more details Deadlines will not change, no excuses…all projects must be ed
“Portal para Padres” CPS - Parent Portal “Portal para Padres” CPS - Parent Portal Marie Sklodowska Curie Metro H. S. - GEAR UP Maribel Gómez / Esperanza.
Conjugating Verbs in Present Tense
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  Previously you learned that direct and indirect object pronouns replace nouns and that.
Associative, Commutative, and Distributive Properties of Addition and Multiplication August 18th Students only need to copy the writing in purple. Students.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Conjugation Scavenger Hunt Directions: Everyone will split up into their country groups and “find” items by taking pictures (with a camera, phone, iPod,
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>begin show at the top of the screen.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Bienvenida Examen de la ciudad Parte II Video Buscando a Nemo.
Tecnología. Content objective I will be introduced to technology and Google docs. Language objective I will create a user account. I will learn the different.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
AQA Unit 2 Speaking Los medios La televisión La publicidad Las tecnologías de la comunicación La cultura de todos los días El cine La música La moda La.
Cómo eres tú?.
3D Man Arranging Colorful Toy Blocks Your Logo. 3D Man Arranging Colorful Toy Blocks.
Transcripción de la presentación:

Analizando y Evaluando ELCSWFL STAFF

Analizando y Respondiendo Que componentes pueden usar? Objetivos para el desarrollo y el aprendizaje Documentación Check Point

Responde En el momento Observe Reflexione Responda Observa el video ……

Que tu observas? Acciones Para conocer que sabe Responder Desafíos Las conversaciones y comentarios Apoyar

Analyzing Observation Notes o Recopilación de información (formularios) o Como reflejo de la documentación con los objetivos o Las muestras de trabajo (niños de obra) o Puntos preliminares de verificación o Interpretación evaluativa o Chequeo de puntos

Practica, Practica, Practica! Observa el Video y Escribe: Notas anecdóticas de observación Número de los objetivos Cartas de las dimensiones

Practica, Practica, Practica! Observa el video de nuevo y concentrate en un elemento diferente en la escena. Escribe tus notas de observación anecdóticas relacionadas con ese elemento. E incluya los números de los objetivos y las letras de las dimensiones.

Practica, Practica, Practica! Observa el video una vez mas y enfocate en algo nuevo. Escribe el numero del objetivo y la letra de las dimensiones relevantes con esta observacion.

Documentación Asociada Va a dar un paso atrás y reflexionar sobre la documentación que hemos reunido. En la enseñanza en Estrategias de Oro ® en línea, usted puede etiquetar cada entrada de la documentación con los objetivos y las dimensiones. Esta simple acción será de gran ayuda cuando se quiere evaluar el progreso de los niños.

Click icon to view documentation. Click to show examples of indicators. Click here to hide the colored bands. Click here to enter the final checkpoint developmental level.

Pantallas de chequeo de puntos Al introducir los datos de los objetivos físicos 4, 5 y 6, se puede utilizar las dimensiones opcionales de motricidad gruesa para que el sistema le ayude. Estas dimensiones opcionales proporcionan más detalles sobre los objetivos físicos de motricidad gruesa. Para algunos programas, éstos no son opcionales y se incluyen como parte de los objetivos físicos / dimensiones. A menudo, estas dimensiones se utilizan para niños con retos especiales.

Click Fill Out Optional Dimensions to Suggest Level to enter ratings for each physical dimension. Dimensiones Fisicas Opcionales

Pantallas de chequeo de puntos

Finalize/Unfinalize Checkpoint Data The terms unfinalized and finalized refer to the checkpoint process. The term Preliminary Level refers to individual pieces of documentation. The preliminary level you select for one piece of documentation relates to your assessment of a particular child, but will not preselect a checkpoint level for you. To finalize an area, you must select a level for every objective/dimension.

Por Area Click the box to finalize, and select Finalize in the pop-up screen. To make a change, click the box and select Unfinalize in the pop-up screen. Then edit and finalize when finished. Click Finalize to finalize all entries in all areas for one child.

Por Objectivo When levels have been entered for every child, click Finalize This Checkpoint. To make a change, click Unfinalize This Checkpoint. Edit and then finalize when finished.

Por Nino. Click here and select Finalize This Checkpoint. To make a change, click and select Unfinalize This Checkpoint. Edit and then finalize when finished.

Find Encuentra Mas ! more!