Compañeros para hoy 1 y 14 2 y 15 3 y 16 4 y 17 5 y 18 6 y 19 7 y 20 8 y 21 9 y 22 10 y 23 11 y 24 12 y 25 13 y 26.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Advertisements

La Hora... Telling Time in Spanish. ¿Que hora es? The verb ser is used to express the time of day. Use es when referring to "one o'clock" and use son.
¿Qué hora es? To ask what time is it in Spanish, we say… ¿Qué hora es?
Telling Time.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Calentamiento 1) Get a Tic-tac-toe box from the sub 2) Draw a picture of the BELOW vocabulary word in each box on the 1 st board ONLY –total of 8 pictures.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
Spanish One Realidades c. 6A O-UE Stem Changes (poder, dormir)
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Más reflexivos.  The reflexive pronoun goes immediately before the conjugated verb or after and attached to the infinitive, present progressive, or affirmative.
Hace expressions…. Dealing with time Hace mucho tiempo en una galaxia muy lejana...
1A Test Prep.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
LOS QUEHACERES DE JORGE
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Vámonos ***You have 5 Minutes *** NEW UNIT: La Hora
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
Conjugate “ser” for the following subject pronouns: – Yo – Tu – Ella – Nosotros – Ustedes SWBAT recognize verbs in their infinitive form (-ar, -er, -ir)
DO NOW: Solve each math problem
ALC 7 Hoy es viernes, el 12 de septiembre. Pueden usar el mapa. Vas a leer diez frases que indican la nacionalidad, el país de origen de una persona,
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
LAS DIRECCIONES Español 1: Unit 4A. Estar con preposiciones The verb ESTAR is used to express the location of places. (Remember: How you feel and where.
Hoy es jueves el 11de diciembre Espa ñol 1 6˚. Para empezar Hoy es lunes el 15 de septiembre Hoy es lunes el 15 de septiembre Answer the questions below….
Rutina 1.¿De dónde eres? 2.¿Cómo estás? 3.¿Cómo te llamas? 4.¿De dónde es Sra. Kameya? 1.¿De dónde eres? 2.¿Cómo estás? 3.¿Cómo te llamas? 4.¿De dónde.
Hoy es martes el 24 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Tres multiplicado por.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
ALC 44 Hoy es lunes el 26 de enero La ALC se encuentra en Gmail. 2.Traduce la sección de los ingredientes de un desayuno sabrosos a inglés. Cuernitos.
¿Qué hora es? What time is it? What hour is it? 1:00 = Es la una. 2:00 = Son las dos. 3:00 = Son las tres. 4:00 = Son las cuatro. 5:00 = Son las cinco.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
ALC Please sit in your birthday month area. enero, abril, octubre mayo, febrero, agosto marzo julio junio sept nov dici.
I can Tell time in Spanish: Avancemos 2.2 Jorgensen.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: – I can tell time Vocab/Ideas: – How to tell time before the half hour (review) – How to tell time after the half hour.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
I can….  Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking how someone is, and say goodbye  Identify cognates.
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
La fecha Writing and stating the date in Spanish.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English. 1)Anoche, yo comí con mi familia. 2)Cuando yo era niña, siempre comía con mi familia.
Los meses del año ¿Cu áles son los meses del año? Los meses del año son:
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Telling Time in Spanish
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Agenda -Note-taking: Time HW: Packet on numbers and time
Telling Time in Spanish
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Hoy es lunes, 7 de enero del 2008.
La hora.
Telling Time in Spanish
Dar la hora/telling the time
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Telling Time in Spanish
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Compañeros para hoy 1 y 14 2 y 15 3 y 16 4 y 17 5 y 18 6 y 19 7 y 20 8 y 21 9 y y y y y 26

ALC 59 - Traducir Hoy es jueves el 12 de marzo. What is wrong with you Michael?(What do you have Michael?) You are very pale today. I have a cold. I sneeze a lot and I cough. I am so tired that I can’t do anything. What a shame/pity!

Objectives Objetivo del contenido I can recognize four different language tenses in Spanish and English. I can recognize and remember the verb endings for each tense.

Objectives Objetivo del contenido I can recognize four different language tenses in Spanish and English. I can recognize and remember the verb endings for each tense. Language objective I can define 4 tenses using dictionary terms and my own words. I can give an example of the different sentences with one sentence. I can write and remember the different Spanish verb endings for each tense.

Abre el documento Language tenses en Canvas. Converte el documento a Google docs.

Sección 1 Tienen 4 minutos para completar la sección una. Si terminan antes de los cuatro minutos continuan con la siguiente sección.

Sección 2 Tienen 7 minutos para completar la sección dos. Si terminan antes de los siete minutos continuan con la siguiente sección.

Sección 3 Tienen 2 minutos para completar la sección dos. Si terminan antes de los dos minutos continuan con la siguiente sección.

Sección 4 Tienen 7 minutos para completar la sección cuatro. Si terminan antes de los siete minutos continuan con la siguiente sección.

Sección 5 Tienen 2 minutos para completar la sección cinco. Si terminan antes de los dos minutos continuan con la siguiente sección.

Sección 6 Tienen 10 minutos para completar la sección seis. Si terminan antes de los diez minutos continuan con la siguiente sección.

Sección 7 Tienen 5 minutos para completar la sección siete. Si terminan antes de los cinco minutos continuan con la siguiente sección.

Sección 8 Tienen 5 minutos para completar la sección ocho. Si terminan antes de los cinco minutos continuan con la siguiente sección.

Sección 9 Tienen 7 minutos para completar la sección ocho. Si terminan antes de los siete minutos continuan con la siguiente sección.