Bell Work Spanish 1 6th six weeks. List 7 things in Spanish and English that you would find on a table in a restaurant.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Poder y querer Stem-changing Verbs. pueden puedes puede podemos pueden puedo Yo ________ hablar un poco de español ahora.
Advertisements

More Stem-Changing Verbs! There are two more groups of stem- changing verbs that we want to learn: the e > i and the o > ue.
Prueba de Práctica #2 Take the practice quiz on your bellwork sheetcorrect errors with answer sheet in a different color!
P Verbs with vowel variations in their stems are called stem-changing verbs. You have already learned jugar where the u changes to ue. In the verb.
Vowel stem-changing verbs.. The vowel that changes is ALWAYS the vowel just before the infinitive ending. E.g almorzar – the vowel to change is o. The.
Write the 5 rules for SER and the 3 rules for ESTAR
. Fill in the blank with the correct form of the verb. Be sure the verb has the appropriate ending.
1 Escribe las palabras correctas en el espacio (de la primera parte de vocabulario). 1)plato 2)vaso 3)jugo de naranja 1) plato hondo, cuchara 5)¿Qué tal.
Español 2 el 15 de septiembre. Bell Dinger el 15 de septiembre Write the appropriate conjugation of the following stem-changing verbs based on the subjects.
El repaso del pretérito y del imperfecto
Jugar to play (a sport) Stem-changing Verbs.
Esponjas SEMANA 29 DE ABRIL AL TRES DE MAYO SEMANA 29 DE ABRIL AL TRES DE MAYO.
tengo tengo piensa quieren tienen preferimos tiene pienso prefiere
Page 2 Blusa Pantalones cortos Vestido Camisa Chaqueta
So we’ve talked about regular ar, er, ir verbs where the stem stays the same…. WELL, some verbs are malos and don’t follow this rule. Sorry!
Vowel stem- changing verbs.. poder Yo _____________ hablar un poco de español. poder pod pued puedo.
Poder y querer Stem-changing Verbs. pueden puedes puede podemos podéis puedo Yo ________ hablar un poco de español ahora.
Create sentences with the following: 1. Familia/es/ grande/mi 2. Nuestros/son/rojos/lápices 3. Clase/fácil/tu/de/es/español 4. Sus/muy/no/libros/son/interesantes.
Poder y querer Stem-changing Verbs.
Poder y querer Stem-changing Verbs ALTA-VISTA © 2006.
Capítulo 1A Stem- Changing Verbs (shoe verbs). Stem – part of the infinitive that is left after you drop the endings Poder- to be able to.
PLANS & SCHOOL ACTIVITIES View the powerpoint and complete the following activities.
Hoy es el lunes 26 de enero de Complete the following story with the correct preterite form of the appropriate verb in parentheses, El viernes pasado.
Chapter 5B- Spanish One What you need to know for the test for chapter 5B.
Lección Preliminar Español 2
Vowel stem-changing verbs.
Jugar -To play (sport, game) yo tútú Ud. él ella nosotros vosotros Uds. ellos ellas juego juegas juega jugamos jugáis juegan.
Stem-Changing O to UE Verbs. Remember the Spanish e to ie stem-changing verbs like “cerrar”. –In all subjects, except nosotros, the stem changed with.
Espanol 1. - Have a spelling change at the stem of the word. - A verb can change e  ie, o  ue, u  ue or e  i. - The vowel with a spelling change is.
Vowel stem- changing verbs.. almorzar Mis amigos _____________ en el restaurante. almorzar almorz almuerz almuerzan.
Hoy es Jueves, 23 de Abril del 2015 e to ie stem changing verbs. Pagina 199 Solo leer!!!
Ser vs. Estar Practice packet.
Un juego con irregulares: las guerras de las conjugaciones 3-6 equipos.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Hoy es el lunes 9 de febrero de Write sentences to tell who the things belong to. Follow the modelo. Modelo: joyas / tú (these) : Estas joyas son.
Review [repaso] Spanish 3-4.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Ser vs estar “to be”. Ser vs estar Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like to describe origin, profession, and basic characteristics.
Hoy es el lunes 18 de mayo de Complete the following story with the correct preterite form of the appropriate verb in parentheses, El sábado pasado.
Verbos que cambian de raíz Poder dormir contar costar almorzar.
1. ¿Quién ______(él, ella, usted). 2. ¿De dónde _________usted. 3
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
La Ropa, Direct Object Pronoun and Stem Changing Verbs 1. Say the clothing item in Spanish and the color 2. Change the verb to the correct form 3. Say.
Yo nosotros Tú Vosotros Él Ella Ud Ellos Ellas Uds.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Benchmark 1 Spanish 2 Practice Test.
1U4L1Para Empezar Noun/Adjective Agreement Complete each sentence with the appropriate adjective. amarilla blancosrojas negro 1. Eduardo lleva unos calcetines.
CALENTAMIENTO PUNTOS DE SCORE PARTICIPACION C# 61 ______ ______ C# 62 ______ ______ C# 63 ______ ______ C# 64 ______ ______ C# 65 ______ ______ C# 66 ______.
Stem-changing verbs: E  IE, *EI, O  UE and U  UE
4B español 1 Realidades PRÁCTICA CON LOS VERBOS DE CAMBIO RADICAL.
Present Tense of regular –ar, -er, and –ir verbs.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Español I Repaso del capítulo 4.2 Repaso para el examen:
Hoy es el lunes 26 de octubre de Trabajo de entrada
ESPAÑOL 1, el 6 de noviembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Hoy es el martes 8 de septiembre de Trabajo de entrada
Calentamiento Hoy es miércoles, el 18 de noviembre Complete each sentence below with the correct article. 1. ¿Cómo es _________ amiga de Alicia? a. la.
Write the subject pronoun that you would use to talk about each of the following people. Modelo: José _él_ 1. Fernando y Luis __________ 2. María y yo.
Translate to Spanish: 1.to play videogames 2.to play baseball 3.to go fishing 4.to go shopping 5.to play volleyball 6.to play basketball 7.to go to a party.
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
Avancemos II 3.2 Quiz Prep Spanish II.
Repaso para el examen. Para escribir durante el exámen: Some of these questions will be on your test. Please write and answer them to practice. 1. ¿Cómo.
28 de enero del 2015 Bellwork: Use vocabulary Ch 7, translate 5 first words and write a complete sentence.
Choose the best vocabulary Word or phrase to fill in the blanks. 1. Magdalena no hace nada. Es una persona muy ________. 2.Carmen hace ejercicios todos.
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
El presente progresivo The present progressive tense.
O-UE boot/shoe/sock stem-changing verbs.. These verbs work the same… w as the most common form of boot verbs in the Spanish language, “e-ie” boots that.
LOS VERBOS SER Y ESTAR Unidad 5 lección 1. Las formas del verbo SER (to be)
B E L L W O R K 27 – 31 de enero 1, 2, y 5 horas.
Bell Work Spanish 1 6th six weeks. List 7 things in Spanish and English that you would find on a table in a restaurant.
Transcripción de la presentación:

Bell Work Spanish 1 6th six weeks

List 7 things in Spanish and English that you would find on a table in a restaurant

Complete the sentence with the appropriate vocabulary Word. 1. En un restaurante, ¿quién sirve la comida? 2. Mi abuelo no es joven. Es _____. 3. En el verano siempre _____. 4. Los paramédicos le salvaron _______ a ese señor.

Fill in the blank with the appropriate vocab Word. 1. Para comer sopa necesito una ____________. 2. De postre generalmente comemos ________. 3. Un/ una ________sirve la comida en un restaurante. 4. El hombre tiene el pelo canoso. Es _____.

Complete the sentences using the correct word. Mujerchicoshombrechicapelo 1. Marco y Lauro son ___ muy buenos. 2. Marco tiene el _____ rubio. 3. La señora Días es una ____ joven. 4. El señor Roldán es un ____ muy simpático.

Describe your abuelo/a using complete sentences. Include the following information: - Age - Looks - Likes/ dislikes - Where from

Fill in the blancks with ser or estar. 1. Nosotros ____maestros. 2. El disco compacto ___aquí. 3. Tú ____ triste. 4. Ustedes ____ de Ecuador. 5. Ellos ____ en la cafetería.

Stem changing verbs

Fill in the blanks with the appropriate form of querer. 1. Nosotros ______ los pantalones cortos. 2. Yo ___ el gorro rojo. 3. Tú ____ la camiseta amarilla. 4. María ____ la chaqueta azul. 5. Ustedes _____ los calcetines verdes.

writing sentences with the clues provided 1. Mis tios / preferir / los pantalones / negro(a) 2. yo / preferir / el vestido/ anaranjado(a) 3. Ana y yo / querer / la chaqueta / blanco(a)

Complete the sentences with the appropriate forms of pedir or servir. 1. El camarero ___ la comida. 2. Ana Luisa __ una ensalada porque no tiene mucha hambre. 3. Nosotros preparamos un pastel y lo ___.

Complete each sentence with the correct form of pedir. 1. Jorge ___ carne. 2. Yo ___ verduras. 3. Carlos y José ___ patatas. 4. Emilia y yo ___ pollo. 5. Vosotros ____ postre.

Complete the sentences with the correct form of the verb. 1. Los chicos __ a casa a las siete de la noche. (volver) 2. La entrada __ veinte euros. (costar) 3. Nosotros ___ en la cafetería. (almorzar) 4. Susana __ hablar bien el español. (poder) 5. Yo ___ en la noche. (dormir)

Complete the sentences with the correct form of jugar. 1. Mamá y Papá ___ al tenis. 2. Álvaro ___ bien al voleíbol. 3. Yo ___ al básquetbol. 4. Mercedes y yo ___ al fútbol por la tarde. 5. ¿A qué deportes ___ tú?

Write complete sentences using the following emotions and the verb ESTAR. 1. Ana/ Contento 2. Mis amigos y yo/ Triste 3. Tú/ Enojado 4. Yo/ Emocionado 5. Angeles, Celia y Cecilia /nervioso

SER: Complete the sentences with the correct form of SER. 1. Juan, ¿de dónde______ tú? 2. Yo ______ de Costa Rica. 3. Y Ana ____ de Panamá y María de Honduras. 4. Ana ____ de Panamá y María de Honduras. 5. Pablo y yo ______ de Uruguay.

Complete each sentence wiht the correct form of ser or estar 1. Mi cuarto ___ a lado de la sala. 2. Manuel y Fernando __ en el centro comercial. 3. Mi cuarto ___ grande y bonito. 4. Yo ___ estudiante. 5. Nosotros ___ contentos.

Lo contrario. Cambia los adjetivos de las oraciones al significado contrario 1. Las clases son dificilísimas este año. 2. Este helado es buenísimo. 3. Esta plaza es grandísima. 4. Compré una camisa carísima. 5. Aquella panadería es malísima.