Aim: How have organisms benefited from reproductive technology? Como se han beneficiado los organismos de la tecnologia reproductiva?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ser vs Estar.
Advertisements

Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
KIND OF FRACTIONS. PROPER FRACTIONS Mixed Fractions or Improper Fractions.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Qué hora es? It’s 1:00 Es la una (notice we do not say uno for time but una) 1:00 is the ONLY time where we say “Es la…”
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
LAMC CD 1: Week 5. The age of viability- is the point in the pregnancy when the fetus is likely to survive outside the womb… La edad viable- el período.
SISTEMA REPRODUCTOR HUMANO
Prenatal Development/ Desarrollo Prenatal Week 3: Mar. 3/8/14.
Prenatal Development/ Desarrollo Prenatal Week 3: 9/18/14.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Prenatal Development/ Desarrollo Prenatal Week 5.
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Germinate Seedling Nutrients
Espanol Megan Sands La comida.
Federación de servicios a la ciudadanía medios de comunicación, artes, cultura y deportes The impact of noise on musicians Looking for solutions.
Hace + Time Expressions
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Indirect Object Pronouns
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Los Adjetivos. Hoy veremos… How adjectives work in Spanish Practice the use of adjectives.
“To Be” or not “To Be” Ser vs. Estar. Why does it matter? Because both ser and estar mean “to be”, we have to distinguish between the two. Therefore,
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
PRETERIT TENSE REGULAR –AR VERB CONJUGATIONS To conjugate verbs that end in -AR, we need to do the following: Yo Tú Ud/él/ella Nosotros Vosotros Uds/ellos/ellas.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
“Año de la Promoción de la Industria Responsable
LISTENING COMPREHENSION TEST
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
BIOLOGÍA I.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Los verbos reflexivos Reflexive Verbs.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
4 de enero de  Escribe 2 párrafos describiendo que ustedes hicieron durante la vacación del invierno. (el mínimo de 5 frases por cada párrafo.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
Preterite of – IR stem changing verbs
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
AIM: Why and how do cells divide? Por que y como se dividen las celulas? DN: Compare and Contrast Sexual and Asexual Reproduction. Compara y contrasta.
Aim: How does an embryo develop inside the uterus? Como se desarrolla el embrion en el utero?
AIM: How Is Internal Fertilization and Development Different from External Fertilization and Development Cual es la diferencia entre la fecundacion interna.
LO: SWBAT explain the difference between asexual and sexual reproduction and describe different types of asexual reproduction Cual es la diferencia entre.
Aim: How do scientists use biotechnology to manipulate genomes? Objetivo: ¿Cómo los científicos utilizan biotecnología para manipular genomas?
Aim: How are humans adapted for reproduction? Como estan los humanos adaptados para la reproduccion?
LO: SWBAT explain how gametes are formed. Como se forman los gametos? DN: What are gametes? Where are the gametes formed? Que son los gametos? Donde se.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
What is Genetic Engineering? Que es la Ingenieria Genetica? Genetic Engineering is a new process that scientists use to alter the genetic instructions.
Aim: How does an embryo develop inside the uterus
Present Tense of –ar Verbs
First Grade Dual High Frequency Words
Prenatal Development/ Desarrollo Prenatal
Telling time to the minute, using “y” and “menos”.
Why does Spiderman have these special powers?
Female Reproductive System
Female Reproductive System
How do most people Define Health? Can we Define Health through the Microscope, such as with a “blood- test”? Health means WHOLE and includes the Universe.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Cloning in Animals Organisms that are genetically identical are clones Asexual Reproduction always produces clones Laboratory Techniques have been.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
ASEXUAL REPRODUCTION. ACTIVITY Complete the following chart. Method of A.R.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Aim: How have organisms benefited from reproductive technology? Como se han beneficiado los organismos de la tecnologia reproductiva?

Reproductive Technology/ Tecnologia Reproductiva 1.Methods that assist organisms to produce offspring. 2.Methods that aid in the examination of developing offspring. 1.Métodos que ayudan a los organismos a producir descendencia. 2. Métodos que ayudan en el examinacion del desarrollo de la descendencia.

Some people cannot become pregnant because of problems with their hormones, ovaries, testes, or other parts of their Reproductive systems. Algunas personas no pueden concevir debido a problemas con sus hormonas, ovarios, testículos y otras partes de sus sistemas reproductivos. Infertility – cannot produce offspring. Infertilidad- No puede producir decendencia

Medical Applications of Reproductive Technology: 1)In-Vitro Fertilization/ Fertilizacion en vitro 2) Artificial Insemination Inseminacion artificial 3)Cloning?? 4)Amniocentesis & Karyotyping

In-Vitro Fertilization Sperm fertilizes egg in a test tube Esperma fecunda el ovulo en un tubo de ensayo

The embryo is then…. Implanted into a mother’s uterus. Despues se implanta el embrio en el utero materno

Artificial Insemination/ Inseminacion artificial Inserting sperm inside females fallopian tube Insertar esperma en las trompas de falopio femeninas

How do we store sperm, eggs & embryos for in-vitro fertilization? Como se preservan los embrios? Frozen in a bank/ Se congelan

Cloning Take nucleus from individual who will be cloned & insert it into an anucleated egg. Why Clone? Tomar el núcleo del individuo que se clonará e insertarlo en un óvulo sin nucleo. ¿Por qué clonar?

Amniocentesis & Karyotyping Amniotic fluid is withdrawn from a woman's uterus to test for certain problems in the fetus, such as genetic defects- Down’s Syndrome). El líquido amniótico es retirado del útero de una mujer para probar ciertos problemas en el feto, como defectos genéticos -síndrome de Down).

Sonograms - Ultrasound Use of sound and echo to create an image of the developing embryo. Usa el eco de un sonido para crear una imagen del embrion en desarrollo.