This powerpoint can be found on the VLE: ‘Es dificil no creer en la televisión; ella ha invertido m á s tiempo que tú en educarnos” – Bart Simpson a.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Chapter 1 Vocabulary Español I.
Advertisements

Una película romantica
© Boardworks Ltd of 23 KS3 Spanish – Year 9 Los medios de comunicación Part 1 Unidad 14.
WALT By the end of the lesson you will be able to describe your school.
Hoy es jueves el seis de noviembre
Los pasatiempos y los deportes
El plano de mi casa Objective: To be able to describe what rooms my house has.
Los pasatiempos y los deportes
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
My Life Outside of School leccion -5
¿Cuáles son las preguntas?
Mi tiempo libre Key learning points: 1.Talking about likes and dislikes 2.Learning new vocabulary on sports and free time activities 3.Exchanging information.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
al con padres fui cine mis con amigos salí mis película vi una
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Mis asignaturas Goles: To revise school subjects Using some more interesting opinions Introducing negative forms.
Learning Outcomes 1.Name leisure time activities 2.Expressing your opinions (Likes and dislikes) 3. Ask and answer about your likes and dislikes Los pasatiempos.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Capítulo 9 A Tarjetas de vocabulario Tema 9 Medios de comunicación El cine y la televisión.
Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro)
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
¿Por qué te gusta? Me gusta el español Me encantan las matemáticas
Las asignaturas - mis opiniones. To say what subjects you like and don’t like use ‘me gusta’ and ‘no me gusta’ Me gusta el inglés I like English No me.
Match the English to the Spanish
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
El reglamento de la casa
LEARNING INTENTIONS – PERSONAL AND SOCIAL LANGUAGE (2) By the end of this unit you will be able to give and understand information regarding: Your interests.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Mi dormitorio My bedroom
Gustar con las clases Te gustaMe gusta Te gustanMe gustan No te gustaNo me gusta No te gustanNo me gustan.
Lunes el 28 de noviembrePreparación para el examen objetivo: estar preparados para la preparación para el examen as tapas Me habría Por lo Era más limpio.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?
Learning Outcomes 1. Leisure time activities 2.Expressing your opinions (Likes and dislikes) 3.Ask and answer about your likes and dislikes Los pasatiempos.
Daily Routine Assessment-Monday!
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Mi tiempo libre Key learning points: Talking about likes and dislikes
¿De qué color es tu fruta favorita?
Para empezar - Anagramas 1.compras de ir puede se 2.excursión de ir puede se 3.polideportivo al ir puede se 4.pesca de ir puede se 5.fútbol de partidos.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
La semana doki days of the week. lunes, quince de octubre mi horario Intención: to describe what you study on which day of the week.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
El plano de mi casa Objective: To be able to describe what rooms my house has.
Daily Routine Assessment-Monday!
¿Cómo es tu casa? Objective: To be able to give and understand descriptions about houses.
¡Bienvenidos al español!
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
English Lesson 4.
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¿Que Vas a Estudiar? Learning Objectives To be able to talk about school options GrammarComparatives Present and Future Tense Adjectives martes, el catorce.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Hoy es jueves el diecisiete de septiembre SWBAT: communicate various degrees of like/dislike when discussing activities HAGAN AHORA: CONTESTA LAS PREGUNTAS.
This powerpoint can be found on the VLE: Son Muy Famosos Learning Objectives To be able to talk about yourself and others.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Palomitas perrito caliente helado caramelos. Los Medios de Comunicacion El Cine.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
This powerpoint can be found on the VLE: Mi Ordenador Learning Objectives To be able to say what you use your computer for By the end of the lesson…
This powerpoint can be found in our shared area:
Warm up What is today’s date? Today is ________ ______ ________.
Ayuda para repasar LA TELE
Transcripción de la presentación:

This powerpoint can be found on the VLE:

‘Es dificil no creer en la televisión; ella ha invertido m á s tiempo que tú en educarnos” – Bart Simpson a su padre, Homer. “It’s difficult not to believe in television; it’s spent more time educating us than you have” – Bart Simpson to his father, Homer.

La Television Learning Objectives To be able to give your opinions about television programmes By the end of the lesson… You will be able to name television programmes in Spanish You will know some adjectives to describe television programmes You will be able to give your opinion about television programmes you like and don’t like and say why (not) Adjectives G

documentarieslos concursosreality TV programmes quiz los programas de tele-realidad soap operaslos programas de deporte las series de policias comedieslos programas de musica the weatherlos documentales police seriesel tiempoel telediarionews las telenovelassports programmes las comediasmusic programmes TASK: Can you match up the pairs in Spanish and English? Colour-code each pair.

un programa de musica un programa de deporte un programa de tele-realidad un concurso un documental una comediauna serie de policias una telenovela el telediario el tiempo

EXTENSION: How do you ask someone what their favourite programme is in Spanish? Escuchar 1 p8. Escucha y escribe la letra correcta. (1-10). un programa de musica un programa de deporte un programa de tele-realidad un concurso un documental una comediauna serie de policias una telenovela el telediario el tiempo EXTENSION: ¿Cual es tu programa favorito?EXTENSION: How do you answer….. “My favourite programme is…”EXTENSION: Mi programa favorito se llama

Mira los titulos siguientes. ¿Que tipo de programas son? Los Simpson¡ Gol ! Todo sobre Madrid Ley y Orden El Mundo Hoy 24hrs El Tiempo Hoy MTv Gran Hermano El Rival Más Debil Betty La Fea abcd fghi e j

¿Qué Opinas? emocionante gracioso informativo importante inútil interesante estúpido/tonto útil divertido infantil aburrido Impresionante educativo funny educational useless useful interesting boring exciting childish stupid impressive informative important entertaining

Hablar 3. Con tu compañero/a, haz dialogos cambiando los datos subrayados ¿Cual es tu programa favorito? Mi programa favorito se llama Betty La Fea. Es una telenovela. La veo todos los dias. ¿Por qué te gusta? Por que es muy divertida y bastante emocionante.

Leer 4. Lee el texto. Copia y rellena la tabla.

e, f, h i, j a, b, c, d, g Escribir 5. Escribe frases para e, f, h i, j y luego inventa tus proprias opiniones para a, b, c, d, g. Ejemplo: Me encantan las telenovelas porque son emocionantes y divertidas

Escuchar 6 p9. Escucha y lee. ¿Qué vamos a ver esta tarde? ¿Qué ponen? A ver, hay Reptiles ¿Qué es? Es un documental Ah, no. No me gustan nada los documentales. Son aburridos. Vale. Ponen un concurso. ¿Te gustan los concursos? Ah, si. Me gustan muchisimo los concursos porque son interesantes y divertidos. íGenial!

Hablar 7. Con tu compañero/a, haz un dialogo planeando los programas a ver utilizando el dialogo del ejercicio 6 como modelo. Luego, escribe el dialogo en tu cuaderno.

soap operas I prefer watching documentaries I think cartoons are funny I love game shows Do you watch cartoons? Do you like reality tv programmes? Do you prefer watching music programmes or sport programmes? weather forecasts are boring I don’t like reality TV programmes. They’re useless. The news is (are) important and informative I hate police series

Translate the following into Spanish ACTIVIDAD 1: Vocabulario 1.the weather1. 2. a police series2. 3. a music programme3. 4. a documentary4. 5. a quiz5. 6. a sports programme6. 7. a reality TV programme7. 8. a soap opera8. 9. the news a comedy10.

Plenary

1 One thing I knew before this lesson which has helped me in the lesson

Plenary

2 One thing I did not understand today was…

Plenary

3 The most difficult thing from this lesson was…

Plenary

4 A key word from this lesson was…

Plenary

5 Next, I want to find out how…...

Plenary

6 I can now tell somebody what is in Spanish!

Plenary

7 In no more than 25 words describe the most important thing you have learnt today

Plenary

8 Today’s learning objective/s was/were….

Plenary

9 3 things I have learnt today..