Content D Vocabulary: Doctor Nurse Teacher Police officer Firefighter

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The Body El Cuerpo Por El Señor Redaelli.
Advertisements

Por El Señor Redaelli. El Cuerpo La cabeza - The head Los ojos - The eyes Las orejas - The ears La nariz - The nose La boca - The mouth Los dientes -
Para Empezar Hoy es miércoles el seis de febrero
Los Verbos Reflexivos en español… Los Verbos Reflexivos In the reflexive construction, the subject is also the object A person does as well as receives.
III. U6L1 Present Perfect He jugado afuera Has dado una vuelta conmigo Ha dormido en la cama Me han hecho la comida*
IE: SAN AGUSTÍN Área: INGLÉS Docente: Genny Alejandra Cataño Lopera
Los Verbos Reflexivos en español… #1.
Welcome the learning school
Copyright © 2006 MES-English.com
Los Verbos Reflexivos en español… Los Verbos Reflexivos In the reflexive construction, the subject is also the object A person does as well as receives.
El arte español verde negro amarillo morado azul oscuro El pincel rojo
Cabeza, Hombros, Rodillas, Pies
Frog Street Theme 2 “My Family and Friends”
Repaso Episodios 14 y 15.
Una semana típica español 1 Profe Frantz
SENSES Colegio Vedruna Pamplona.
Preparing for the CRCT Como preparer para el examen CRCT.
Helpful Words and Phrases in Spanish
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Para 5 to grado – Parte 2 por Señora Portabella Blanton.
La familia NOTES & PRACTICE. La madre mother El padre father.
La Familia Family.
Las partes del cuerpo 1. EL CUERPO 2 1. (BODY) LOS DEDOS 3 2. (FINGERS)
Aspiring Sketch Artists at Sunnymead Elementary in Ms. Zamek’s 4 th grade classes.
BY ANA MARIA MARIN MORA CLICK HERE TO START CLICK HERE TO START.
DO NOW Match the subject to the correct conjugation. Write out a full sentence. Remember our new cell phone rules. 1)Yoa) se baña 2)Pedro y yob) se levantan.
El cuerpo – the body.
Reflexive Verbs = actions one does to/for oneself In English, pronouns that indicated that the subject of the sentence does something to/for himself or.
REPASO-TIME It’s 5:30 ___________________________ At 7:40 ____________________________ It’s noon. __________________________ What time is it? _____________________.
I can _______ and ________ all Spanish subject pronouns from memory. I can ________ at least ____ terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY Bring glass bottle, cotton and beans Coloring plant Worksheet (plant parts) Worksheet (Count by 2) Study vocabulary.
Para 1 er grado por Señora Portabella Blanton. La familia El cuerpo Los animales Varios
El reglamento de la casa
eyes nose mouth ears Cuerpo body censored stomach.
ALC 33 Hoy es miércoles el 30 de noviembre. Please get a whiteboard and sock from the back.
Para empezar encuentro nos acostamos jugar se viste
Final Jeopardy Question Vocab Más vocab 500 MISC Verbos Reflexivos Más vocab Presente Progresivo
Mi Vida Diaria Señora Waters español II. Abeja Answer in English: What time do you get up in the morning? What time do you shower? What time do you fall.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
Hoy es jueves, el 6 de febrero 1. My sister makes the bed everyday. 2. Do you pick up/clean the snow today? 3. There is a red glass in the kitchen. Mi.
EL CUERPO HUMANO --- THE HUMAN BODY. EL PELO/ EL CABELLO HAIR.
CHAPTER 7 VOCABULARY: PART II/ BODY PARTS EL OÍDO 2 2. (“INNER” EAR)
School Objects Los Objetos Escolares.
Doler (ue) Tells what hurts.
Para 2 do grado – Parte 1 por Señora Portabella Blanton.
Packet 9: Forms of Adjectives, Colors and Expressing “I like” /30 puntos.
Hoy estoy acá para enseñarles algunos temas que ustedes deben empezar a dominar sobre el maravilloso y encantador mundo del idioma ingles Hola amiguitos.
THIS IS With Host... Your Vocabulario La Familia Possessive Adjectives Descripciones O-UE Stem- changers E-IE Stem- changers Random.
EL CUERPO. el pelo la cabeza la cara la oreja (las orejas)
Para 4 to grado – Parte 2 por Señora Williams. Las frases 1 La familiaLa casaLas frases 2La casa
Objectives: To recognize family relationships To identify people by name and family relationship. To ask and tell classmates the names of their family.
Describing a family What’s your family like?
Empareja el español y el inglés.
Reflexive Verbs GRAMÁTICA. What is a reflexive verb? 1) A verb where the person does as well as receives the action. 2) Verb that ends in -se Examples:
Los Verbos Reflexivos en español… Los Verbos Reflexivos In the reflexive construction, the subject is also the object A person does as well as receives.
EVERY DAY I … WAKE UP AT 7 a.m. I GET UP AT 7:15.
VÁMONOS Conjuga los verbos en el pretérito irregular. Escribe la frase. 1)Yo ______ con mi padre. (conducir) 2)Mi madre _______ comer en casa. (preferir)
ALC 143 Bienvenida Martes el 3 de mayo. objetivo Yo puedo escribir el vocabulario de la bienvenida.
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Total Physical Response “Soy auto-controlado. I will keep my body in control.”
Me llamo____________ Clase 702 La fecha es el 2 de febrero del 2016 Propósito 42: ¿Cómo repasamos para el Quiz 1: Capitulo 5 del lunes? Actividad inicial:Label.
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
El abrecerebros 12/1/15 1. The pharmacist sells antibiotics. 2. They are very tired sometimes (a veces). 3. The doctor is sick with the flu today. 4. The.
Days 1 and 2 Spanish- Semester 3. This page was intentionally left blank.
Body parts flash cards Mrs. Vailes.
Partes del Cuerpo.
VOCABULARY: BODY PARTS
Body Parts Partes del Cuerpo.
Transcripción de la presentación:

Content D Vocabulary: Doctor Nurse Teacher Police officer Firefighter Pilot Bus driver Baby siter

teacher Firefighter Pilot nurse Baby siter Bus driver Doctor

Francisco Morazán October 3rd

October content professions numbers (4,5,6) Colors ( green, orange and purple). Shapes( traingle and rectangle).

Math concepts: less and more.

CONTENT CONSONANT H CONSONANT M CONSONANT K REVIEW

Consonant H Hamburger Hat Horse Heart Hen Head Hand House

Content My Body Parts Vocabulary: head, arms,hands, legs, feet, eyes, ears,nose,mouth,head,knees,shoulders,toes,hair,nails,fingers.

Body parts Eyes feet Hands nose head fingernails legs Ear mouth shoulder arm hair knee

Vocabulary smell,taste,hear, touch, feel sight. Content My five senses Vocabulary smell,taste,hear, touch, feel sight.

Phonics: Topics: -Consonants S, T, and B. – upper case and lower case Temario de examenes Phonics: Topics: -Consonants S, T, and B. – upper case and lower case Vocabulary: Letter S: Sun, soap, six, sandwich, sink, sock, star, snake, seal and spider. Rhyme: Sandy seal likes the sun and the sea. Letter T: Top, toy, tape, two, tent, tub, turtle, table, tiger, telephone, tomato turkey, teacher. Rhyme: Terry turtle has a terrific time teaching. Letter B: Ball, bat, bus, belt, bus, bee, bird, balloon, baby, banana, boat, bed. Bear,box. Rhyme: Bonnie bear, Bonnie bear, what’s that on your back?

Mathematics: Topics: Same, Different, Count to 3, Numbers to 3, blue, red, yellow, shapes: circle and square. Language: Topics: my family, school tools Vocabulary: lunchbox pencil,glue,scissors,paper,paintbrush,crayons,table,chair,shelve,board,earaser, sharpener, teacher paint. Father,mother,sister,brother,grandmother,grandfather,aunt,uncle,cousin baby. Language Skills to evaluate: What is your name?_____

Science: Topics: adaptation and healthy habits Science: Topics: adaptation and healthy habits. Vocabulary: My name, My school, take bath, brush my teeth, wash my hands ,water, soap. Social Studies: Topics: learn the school rules, Honduran traditions. Vocabulary: my classroom my school. Honduran flag, national emblem, national anthem, national hereo.

Porfavor no comentar con los niños(as) que van a tener evaluaciones, motivarlos diciéndoles que tendremos competencias de lo que ellos han aprendido. Repasar el vocabulario de cada clase utilizando la Wiki page. Pre- Kinder “A”: www.prekinderakidsland.wikispaces.com Pre -Kinder “B”: www.prekinderb-kidsland.wikispaces.com

INTEGRIDAD La integridad, como cualidad personal, se refiere a la total o amplia gama de aptitudes poseídas. Una persona íntegra es aquella que no se queda en una sola actividad, si no que se mueve por las distintas áreas del conocimiento. Un gran ejemplo de persona íntegra es Leonardo Da Vinci, quien se destacó como pintor artístico, escultor, arquitecto, ingeniero, filósofo,escritor, músico y anatomista. La integridad fue característica en el hombre. Una persona íntegra es aquella que siempre hace lo correcto, al referirnos a hacer lo correcto significa hacer todo aquello que consideramos bien para nosotros y que no afecte los intereses de las demás personas. La palabra integridad proviene del latín integrîtas, -ãtis (totalidad, virginidad, robustez y buen estado físico), pero el vocablo se deriva del adjetivo integer (intacto, entero, no tocado o no alcanzado por un mal). Se compone de in- (no) y una raíz que es la misma que la del verbo tangere (tocar o alcanzar), es la pureza original y sin contacto o contaminación con un mal o un daño (físico o moral). Integridad se traduce como honrado, honesto, respeto por los demás , directo, apropiado, responsable, control emocional, respeto por si mismo, puntualidad, lealtad, pulcro, disciplinado y firmeza en sus acciones. En general es alguien en quien se puede confiar. Integridad es retomar el camino de nuestra verdad, es hacer lo correcto, por las razones correctas, del modo correcto. Se relaciona al derecho de no ser objeto de vulneraciones en la persona física, como lesiones, tortura o muerte.

Cómo lograr que tus niños se duerman temprano. Cualquier padre sabe lo difícil que puede ser animar a los niñospequeños a irse a la cama temprano. Ellos se irritan porque quieren quedarse hasta tarde para ver la televisión, quieren jugar con sus juguetes favoritos o no tienen sueño en absoluto. Si deseas establecer una hora para que los niños se acuesten temprano, anima a tus hijos a desarrollar hábitos saludables para dormir, todo lo que necesitas es un poco de paciencia y de organización.