TRABAJO DE ENTRADA Week 14. TRABAJO DE ENTRADA 30/11: NP 20 – COMPLETA. COPY THE SENTENCE AND FILL IN THE MISSING ARTICLE.  1. Estoy en ____ auditorio.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
In addition, there are four words in Spanish that mean a. singularplural masculine feminine un una unos unas.
Advertisements

Singular Subjects Yo - I Tú - You (informal, singular) Él - He Ella -She Usted (Ud) - You (formal, singular)
Ella los las El bolígrafo La mochila Los bolígrafos Las mochilas.
Ser means to be It can be used to: Identify yourself and others Date Origin (where something comes from) Nationality Time Personal description/profession.
The verb llevar – to wear
Definite and Indefinite Articles. There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
“To Be” verbs in Spanish
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Hacer ahora: Translate the sentences of #15, p.16 to English. 1. I need to buy a lot (many) posters for my room. 2. Dana wants to meet (get to know) some.
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
HACER AHORA – Complete in notebook
1 Spanish 150 Refresher Lección Preliminar Course Objectives The verb Ser The verb Gustar The verb form Hay Descriptive adjectives.
HACER AHORA:Answer the following questions. 1.¿Qué tienes? (a poster) 2.¿Qué tiene Raul? (a magazine) 3.¿Qué tienen Marta y Luis? (some plants) 4.¿Qué.
El Verbo “GUSTAR” In Spanish means “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Gustar- To like (to please)
SENTENCE PRACTICE EL 26 DE ENERO. Give the appropriate subject pronoun for each person or group of people. ◦ Jane and I (I am a girl) ◦ Nosotras ◦ Penny,
 Copy your DLT in English & Spanish. 1. DLT: I can learn the conjugations of the verb tener. Puedo aprender las conjugaciones del verbo tener. 2. DLT:
Tener Capítulo: 4.
Capítulo 2: Los verbos yonosotros/as túvosotros/as él, ella, usted ellos, ellas, ustedes DON’T FORGET WHICH BOX BELONGS TO WHICH PRONOUN! ¡Los pronombres!
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
El verbo Ir The verb ir – to go. Ir – to go 1. Yo voy (I go, am going, do go) __________________________ 2. Tú vas (you go) __________________________.
Subject Pronouns EQ: How are subject pronouns used in Spanish?
Subject Pronouns LEQ: How are subject pronouns used in Spanish?
Direct Object Pronouns. A direct object answers who or what after a verb. Comprendo la pregunta. I understand what?... the question.
Bellringer 10/12 Fill in the blank with the correct indefinite article. Write sentences 1.Necesito ____ calculadora. 2.Tenemos ____ bolígrafos buenos.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
C4V1 REPASO.  1. el bolígrafo  2. una calculadora  3. la carpeta  4. la computadora  5. el cuaderno  6. el diccionario  7. el lápiz  8. la mochila.
Los Artículos Definidos Definitely learn to articulate these.
CHAPTER 2A REVIEW. What are the pronouns? IWe (2) You (sing/informal) They (2) He SheYou (plural) You (sing/formal) yo tú él ella usted (Ud.) nosotros.
©2010 Teacher’s Discovery A definite article refers to a specific thing, like “the” book. elloslalas.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
El calentamiento - el 6 de octubre 1.el bolígrafo la bolígrafo 2.la carpetaslas carpetas 3.el deporteslos deportes 4.el plumala pluma 5.las animaleslos.
Jeopardía Adjective Agreement Time, Weather, Calendar, Numbers Greetings Subject Pronouns and Ser Los artículos and Gender/Number.
Review for test 2. Ser and Estar Ellos______________________________ de Brasil. El borrador__________________________________ aquí. Dónde _________________________________.
Hagan ahora: Answer questions in complete sentences in Spanish. 1.¿Quién es tu profesor(a) de matemáticas? 2. ¿Cómo es la clase de inglés? 3.¿A qué hora.
Definite and Indefinite Articles P.60 Realidades 1.
Page 110 Realidades 1 Nouns NOUNS Nouns refer to people, animals, places, and things.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
El verbo Tener The verb tener – to have. Tener – to have (irregular verb) 1. Yo tengo (I have) __________________________ 2. Tú tienes (you have) __________________________.
Hoy es lunes el dieciséis de noviembre
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Definite and Indefinite Articles P. 60 Realidades 1.
Definite and Indefinite Articles
ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Chapter 1. The equivalent of gustar in English is… to like.
Nadarcomercaminarleer Escribirvivirpracticarescuchar Calentamiento Yo ___________ en el parque los fines de semana. María ______ el almuerzo en la cafeteria.
Chapter 4 grammar Indefinite articles Cuánto, mucho And poco 1.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
Vamonos Translate the following into Spanish: The pants are blue. The dress is yellow. The t-shirt is green. The blouses are purple. Take out your Independent.
B E L L W O R K 28 de abril – 2 de mayo 1, 2, y 5 horas.
TRABAJO DE ENTRADA Week 15. TRABAJO DE ENTRADA 7/12: NP 24 – EMPAREJA. MATCH THE SUBJECT VERB COMBINATIONS WITH THEIR ENGLISH MEANINGS.  1. Nostros somosA.
Tarea: página 127 actividades 13 &14 Español 1 martes, el 16 de abril.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Using definite articles with nouns Apuntes. Nouns They refer to: –people –places –things –concepts.
El preterite tense ser – to be – “was / were”. Ser – to be – preterite tense 1. Yo fui (I was) __________________________ 2. Tú fuiste (you were) __________________________.
Español el 6 de septiembre.
Answer the following questions en español.
GRAMÁTICA (GRAMMAR) – los artículos
Articles – Los Articulos
Trabajo de Entrada Week 12.
Singular Subjects Yo - I Tú - You (informal, singular) Él - He
SER.
Singular Subjects Yo - I Tú - You (informal, singular) Él - He
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
The FRAME Routine Subject Pronouns
Transcripción de la presentación:

TRABAJO DE ENTRADA Week 14

TRABAJO DE ENTRADA 30/11: NP 20 – COMPLETA. COPY THE SENTENCE AND FILL IN THE MISSING ARTICLE.  1. Estoy en ____ auditorio. 6. Necesito ____ bolígrafos.  2. Me duele ___ tobillo. 7. Me gusta ___ pizza.  3. Me gustan ___ clases.8. Estoy en ___ salón.  4. Necesito ___ cuadernos.9. Me duelen ___ rodillas.  5. Tengo ___ carpetas.10. Tengo ___ libros.

TRABAJO DE ENTRADA 1/12: NP 20 – TRADUZCA. COPY AND TRANSLATE THESE SENTENCES FROM YESTERDAY.  1. Estoy en ____ auditorio. 6. Necesito ____ bolígrafos.  2. Me duele ___ tobillo. 7. Me gusta ___ pizza.  3. Me gustan ___ clases.8. Estoy en ___ salón.  4. Necesito ___ cuadernos.9. Me duelen ___ rodillas.  5. Tengo ___ carpetas.10. Tengo ___ libros.

TRABAJO DE ENTRADA 2/12: NP 20 – DETERMINE. COPY AND DETERMINE WHICH ARTICLES WOULD BE APPROPRIATE FOR THE GIVEN NOUNS.  1. ___ mochila6. ___ regla  2. ___ biblioteca7. ___ zapato  3. ___ reloj8. ___ computación  4. ___ educación física9. ___ semana  5. ___ materia10. ___diccionario

TRABAJO DE ENTRADA 3/12: NP 20 – LOS PLURALES. COPY AND MAKE THESE NOUNS AND THEIR ARTICLES PLURAL.  1. ___ mochila6. ___ regla  2. ___ biblioteca7. ___ zapato  3. ___ reloj8. ___ computación  4. ___ educación física9. ___ semana  5. ___ materia10. ___diccionario

TRABAJO DE ENTRADA 4/12: NP 20 – EMPAREJA. COPY AND MATCH THE SPANISH PRONOUN WITH ITS ENGLISH COUNTERPART.  1. élA. you (plural) (Spain)  2. nosotrosB. You (informal/familiar)  3. ellosC. I  4. vosotrosCH. You (formal/polite)  5. ustedes (uds.)D. she  6. yoE. he  7. ellasF. they (masculine)  8. túG. you (plural)  9. ellaH. we  10. usted (ud.)I. they (feminine)