Group A & B rattlers fangs babes liberties couches rodeos taxes reptiles snakes beliefs enemies batches cities lashes families Losses berries bunches zeroes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
Advertisements

SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Hoy es el 20 de mayo. Es martes. La pregunta:  ¿Adónde vas durante la semana?  ¿Adónde vas los fines de semana? La tarea 4A Test – June 3 rd Final exam.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Telling Time.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
Digital Photography: Selfie Slides
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes Please bring their binder and color behavior sheet everyday to school! This is very important! Also, be.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are continuing our work on the five senses, nouns, numbers 1-10, and writing our names and letters! Continuamos.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Escriban y respondan las preguntas.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Group A & B word nerve squirt verb surf curl work stern curve burn blurt thirst spur learn shirt stir nurse bird swerve fern Unit 1, Week 5 Fri. Sept.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are starting our Columbus and the Pilgrims unit this week! I will be sending a letter home this week.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Fri. Oct 16 th -Weekly Assessment Thurs. Oct. 15th-Spelling Test Wed. Oct. 14 th -Vocab Quiz Tues. Oct 13 th - Spelling Homework Weekly AR Goal 10% Weekly.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Español 3 24 de febrero de 2017.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Transcripción de la presentación:

Group A & B rattlers fangs babes liberties couches rodeos taxes reptiles snakes beliefs enemies batches cities lashes families Losses berries bunches zeroes trophies Fri. Oct 9 th -Weekly Assessment Thurs. Oct. 8th-Spelling Test Wed. Oct. 7 th -Vocab Quiz Weekly AR Goal 100% Weekly Concept: Seeking the Answer Essential Question: What can you do to get the information you need? Additional Resources for this week on Word Workout Unit 2 Week 2 Comprehension Check: Make Predictions Kelly Mitchell Mrs. Mitchell’sMrs. Mitchell’s Group C rattlers fangs countries liberties potatoes rodeos taxes reptiles surroundin gs beliefs difficulties batches abilities lashes identities losses possibilities notches zeroes eddies Group D rattlers molecules countries calamities potatoes canopies geniuses reptiles surroundings beliefs difficulties crutches mangoes mosquitoes identities losses possibilities notches zeroes Eddies Vocabulary Circumstances. expectations. consideration, presence, consults, reveal, destiny, unsure Challenge mangoes sinews Review brought counter coil

Jue Octubre de Evaluación- primera Semanal Viernes 02 de octubre-El vocabulario y la ortografía de paquetes Debido AR Meta semanal 90% Concepto semanal: llegar a un compromiso Pregunta esencial: ¿Qué hacen los buenos solucionadores de problemas? Recursos adicionales para esta semana Unidad Palabra Entrenamiento 2 Semana 1 Comprensión Comprobar: Problema y solución Kelly Mitchell Mrs. Mitchell’sMrs. Mitchell’s Group A & B joint foul coil join round dawn mouthful counter brought hawks fountain straws south sauce sprouts cause turmoil scrawny bounce point Group C joint foul coil hoist stout dawdle mouthful counter brought bawl fountain sprawls douse clause sprouts cautious turmoil scrawny foundation turquoise Group D loiter outnumber poise hoist stout dawdle mouthful council wrought bawl fountain sprawls douse clause scour cautious turmoil scrawny foundations Renowned Vocabulary committees, representatives, conventions, resolve, debate, situation, proposal, union Challenge buoyant renown Review work thirst squirm

This week our class will focus on the different ways people can find needed information. We will also be exploring stories and riddles that ask us to seek answers. Comprehension: Compare and Contrast/Similies and Metaphors You and your child can compare and contrast similar activities, noting the specific traits that are alike and those that are different. Here are some activities you can do with your child to help reinforce the skills we’ll be practicing. Words to Know: Definitions and Restatements Let’s use the list words to make up a short story. I’ll start with a sentence that uses one of the words, and I’ll write the sentence on a piece of paper. Then you continue the story using at least one more of the list words. You’ll write your sentence after mine. We’ll continue until we have completed the story and used all of the words. Consults, unsure, expectations, presence, consideration, reveal, circumstances, destiny Spelling/Phonics: Plural Nouns I’m going to tell you the singular form of each list word. You will use the plural form of the word in a sentence. Then you will spell the list word. Students should read only chapter books as part of our AR program. Please, sign and return the MAP Goal Setting Worksheet in your student’s homework folder Term ends Oct. 13 th. All correct and returns must be signed and in the blue tub by Monday, Oct 12 th to receive credit. Parent-Teacher Conferences I will be adding additional dates and times to if there is interest from any parents to meet concerning your students academic performance and/or behavior in 5 th grade.

Esta semana nuestra clase se centrará en cómo la gente a encontrar soluciones a los problemas. Vamos a discutir cómo compromisos ayudaron a resolver las diferencias en los primeros días de la historia de este país. Comprensión: problema y solución Usted y su hijo pueden ver fotos que representan soluciones a posibles problemas. Después de discutir el problema, su hijo puede escribir tres a cinco frases que describen el problema y la solución. Estas son algunas de las actividades que puede hacer con su hijo para ayudar a reforzar las habilidades que vamos a practicar. Palabras que debe conocer: Definiciones y Restatements En esta actividad, usted y su hijo jugarán de preguntas y respuestas con la misma lista de palabras tanto en una pregunta y una respuesta. Ortografía / Fonética: variante vocal o Usted y su niño va a leer y deletrear palabras que tienen diferentes sonidos emitidos por el o la vocal, y palabras con los mismos sonidos pero escribe con las letras aw o AU. Algunos de estos sonidos se hacen cuando el o se combina con otras letras, como en oi, oy, ou, ay, y ough. Ortografía y Vocabulario de paquetes se debe Viernes, 02 de octubre Estaremos presentes en la "Alimentar la Mente" Evento de Alfabetización en Rupp Arena de Lexington, KY, el Martes, 29 de septiembre Estaremos asistiendo a la "Receta para la lectura" evento en la Primera Iglesia Cristiana en París, KY, el segundo Viernes, octubre La Evaluación semanal se dará Jueves, 01 de octubre durante la ELA Los estudiantes deben leer sólo libros de capítulos como parte de nuestro programa de AR. Por favor, firmar y devolver el ajuste Hoja MAPA Meta en carpeta de tareas de su estudiante por segundo Viernes, octubre Conferencias de Padres y Maestros Iré añadiendo fechas y horas adicionales para si hay interés por parte de los padres para cumplir en relación con sus estudiantes de rendimiento y / o de comportamiento académico en quinto grado. Ortografía de la semana Debido a las dos excursiones programadas esta semana, no vamos a tener una ortografía o prueba de vocabulario el jueves. En cambio, los estudiantes tendrán un paquete de ortografía y el vocabulario que se deba el viernes.