This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
test My name is Your name is His name is I’m 13 years old
Advertisements

El título: Los ojos y el pelo
Hola. ¿Qué tal. Me llamo Fernando Torres y soy un futbolista español Hola. ¿Qué tal? Me llamo Fernando Torres y soy un futbolista español. Tengo 25.
¿Cómo eres? What do you look like?.
Describir el aspecto físico
¿CÓMO ERES? Translate the following sentences I have blue eyes
When you come in… Open your books to the description of your family that you wrote on Thursday Leave your book and move 2 people to your left (to your.
La descripción física Unidad 1, p.10 Situaciones.
¿Cómo eres? Tengo… el pelo rubio el pelo casta ňo.
Hoy vamos a … repasar los colores
Hoy es martes. Es el 17 de septiembre
Unidad I La descripción física. La cara face La barbilla chin.
Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Physical Descriptions
Describing People, Day 2 Miércoles, el 7 de enero.
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Verbo “ser” Present tense yosoy tú eres él/ella/usted es nosotros(as) somos ellos/ellas/ustedes son Verbo “tener” Present tense yotengo tú tienes él/ella/ustedtiene.
Hazlo Ahora 1.En Espanol, escribe TRES frases de «Soy» 2.Como se dice en español? 1.Friend 2.Short 3.American 4.pretty.
Ch. 2: Más adjetivos….
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Las descripciones. Review the descriptions by reading the captions for the pictures.
¡A buscar! What do all these words have in common?
Las características físicas, la personalidad y otros rasgos.
The verb tener Used to talk about what you have and how old you are.
La mujer en rosada es alta, es fea, es trigueño. La mujer en rosada tiene pelo marrón y ojos cafes. La mujer en blanca es _____, _______, ______. La mujer.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
Moon Wall (1957) Miró Hay una luna azul y una estrella negra. Hay tres círculos negros y una líneas negras. Tiene un muro hecho de cuadrados y rectángulos.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
REPASO (REVIEW) Study the verb charts for your quiz!
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué vamos a estudiar? ¿Qué vamos a estudiar? Vamos a estudiar las descripciones.
Tiene el pelo castaño ¿Cómo es?. Tiene el pelo negro ¿Cómo es?
¿Cómo eres?.
Vocabulario 5 Physical descriptions
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
¿Qué dicen esta palabras?
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Descripciones fisicas
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
SWBAT: Use Ser and adjectives to describe personality traits
LOS COLORES REPASO.
JUEVES, 5 DE DICIEMBRE DE 2013 Tarea para el lunes, 9 de diciembre 1. Study for Lesson 2 quiz (TENER, ages, describing a family member)
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
Hagan ahora: Traduzcan al español _________________ brunette blonde tall short generous shy outgoing artistic intelligent funny.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Para empezar Hoy es jueves el ocho de noviembre ¿Cómo es el chico? Escriba cuatro oraciones. Dos características físicas y dos cosas sobre su personalidad.
Explain as much detail as you can in English about these two people.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
WELCOME TO SPANISH LESSONS ¡ Bienvenidos a Clases De Español ! © Copyright Indira Castillo 2014.
Semana Séptimo Spanish I. Para Empezar El veintiuno de septiembre Please answer the following question in English: What are Profe. Smukler’s Classroom.
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado (7th Grade)
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Hoy es jueves el veintiocho de septiembre
Transcripción de la presentación:

This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish

1.pelo pelirrojo el tengo 2. negro rizado y el tengo pelo corto 3. castaño el liso tengo pelo y largo 4. verdes los tengo y calvo soy ojos ¿Qué dicen estas frases? 1. Tengo el pelo pelirrojo 2. Tengo el pelo negro, corto y rizado 3. Tengo el pelo castaño liso y largo 4. Soy calvo y tengo los ojos verdes 5. barba llevo llevo y gafas 5. Llevo barba y llevo gafas PA

¿Como Eres? Learning Objectives lunes, el nueve de enero To be able to ask and describe your size and colouring using the verb “ser” (to be)

¿ Quien habla? Escucha y escribe el orden en que se menciona cada persona Soy alto Soy alta Soy bajoSoy baja Soy mediana Soy mediana

¿ Como son? What are they like 1. Miguel es alto 2. Esther es alta 3. Francisco es mediana 4. Beatriz es mediana 5. Luis es bajo 6. Isabel es baja PA

Escucha y repite

¿ Verdad (V) o Mentira (M)? True or False? a Pili es pelirroja b Fernando es rubio c Beatriz es negra d Camila es morena e Oscar es blanco V M M M M correct EXTRA: If the sentence is M (false) - write out the correct description. a Pili es rubia b Fernando es moreno d Camila es blanca a Oscar es pelirrojo

Complete the following sentences by writing the correct answer on the whiteboards…

Soy ____y _______ Tengo el pelo______ tengo los ojos _________. I’m tall and black. I have short hair and I have brown eyes altonegro marrónes corto

Soy __________y llevo__________. Tengo los ojos __________. Soy ________ I’m bald and I have a beard. I have green eyes. I’m medium height. calvobarba verdes mediana

Tengo el pelo __________, __________ y tengo los ojos __________. Soy ________. Soy____. I have short, straight hair and I have brown eyes. I’m short. I’m a blonde. cortoliso marrones baja rubia

Soy __________. Tengo los ojos__________.Llevo________y soy ________. I am bald. I have blue eyes. I have a moustache and I am short. calvo azules bigote bajo

Tengo el pelo __________ y tengo los ojos __________. Llevo________ Soy ________ y soy____. I have short hair and I have brown eyes. I wear glasses. I’m white and I’m tall. corto marronesgafas altoblanco

1. My name is Diego. I have blue eyes and blonde hair. I am tall. 2. I have brown eyes and I have long, curly black hair. I wear glasses. 3. I am bald and I’ve got green eyes. I’m dark skinned and I’m short. I have a beard. 4. My name is Emilia and I’m the only child. I’m medium height and I’m blonde. I have freckles. 1. Me llamo Diego.Tengo los ojos azules y el pelo rubio. Soy alto. 2. Tengo los ojos marrones y tengo el pelo negro, largo y rizado. Llevo gafas. 3. Soy calvo y tengo los ojos verdes. Soy moreno y soy bajo. Llevo barba. 4. Me llamo Emilia y soy hija unica. Soy mediana y soy rubia. Tengo pecas. Heads Together

I have green eyes My name is Emily. I’ve got a black moustache. I’m a blonde and I’m tall (girl) I have long, straight black hair I’m short and I’m dark skinned (girl) I wear glasses I’m bald and I’m tall (boy) I have freckles I’m average height I’m a red head (girl) I have short black hair. My name is Chin I’m blonde and I’m short. I wear glasses and I have a beard. I am ten years old 11

Con tu compañero/a, describe a TRES personas 1.Mauricio es moreno. Es alto. Tiene los ojos marrones y lleva barba EXTRA: Write out a similar description for the person sitting next to you

Haz un sondeo. Pregunta a tus compañeros de clase. Rellena el cuadroNombrePeloOjos ¿Cómo te llamas ? ¿De que color son tus ojos? ¿Cómo es tu pelo? one EXTRA: Write out one of the dialogues in your bookTalla ¿Cómo eres? PA

Te toca a tí... Have a go at writing a description about yourself: ? SUCCESS CRITERIA: 1. Describe your hair, eyes, height and skin tone and any other features (glasses, freckles, beard or moustache etc.) 2. Use at least 2 adjectives for your hair. 3. Check spellings and word order. Task Tengo I have Soy I am Llevo I wear PA

Have a go at writing a description about three of your classmates ? SUCCESS CRITERIA: 1. Describe hair, eyes, height and skin tone and any other features (glasses, freckles, beard or moustache etc.) 2. Use at least 2 adjectives for hair. 3. Check spellings and word order. Task Tiene He/She has Es He/She is Lleva He/She wears PA

Now let’s see what we can remember from the lesson Ask someone to describe their hairDescribe my hair (use two adjectives) Ask someone to describe their eyesDescribe my eyes Ask someone to describe themselves (height/colouring) Describe someone else’s appearance – hair/eyes/ height/colouring Describe myself (height/colouring)

Are you now able to….? I still feel unsure. I need some more help to understand. I feel ok. I need to do some more work to check my understanding. I am happy and feel I understand and can explain the main points. Keywords: Describe your hair (using 2 adjectives) and eyes Describe your height and skin colour? Say I haveS/he has I amS/he is I wearS/he wears

Empareja las descripciones con los dibujos de los criminales a. b. c PA

You are going to invent a WANTED poster using descriptions to describe your wanted person … SUCCESS CRITERIA: 1. ALL writing must be in Spanish. 2. All adjectives must be correctly placed and agree with the noun. 3. Your spellings must be accurate. 4. You may use a computer SE BUSCA VivA o muertA RECOMPENSA: 100,000 idr Nombre: Ujjoyini Bhowmik Edad: 11 años Ojos: marrones Pelo: negro, largo y ondulado Talla: mediana Peso : 35 kilos Muy Violenta, Armada y Peligrosa