Muestre y Explique sobre tu país FLD EHS SP4H. Escoja tu país Cada otra semana, vas a redecir in TUS PROPIAS PALABRAS de lo que está ocurriendo o lo que.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish One Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day one Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day One Present Tense: -ar.
Advertisements

November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Capítulo 2- Primer Paso Repaso
This is an interactive presentation
You need to improve the way you write and think in Spanish! Days
Our casa es muy grande. Your all’s clase de español es la mejor.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Superlatives Page 280 Realidades 1.
Noviembre– La lección tres. cgaisar arcasigaasar carga caracasagasasaca caigaarcascasarsacargracias.
Para Empezar Hoy es miércoles el cinco de diciembre Write the correct definite articles in the spaces below. ____ béisbol ____ pizza ____ jazz ____tenis.
FYI –for your information Complete packets for the next two days. Follow instructions on the board. Do not write on packet! Retry set up again on.
Affirmative and Negative Words
Recuerda que las palabras: Some expresa en Español: algunas / os y Many expresa en Español: muchas / os. Éstas palabras las usamos para expresar cantidades.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
DEFINITE ARTICLES el, la, los, las.
La charla Debate y discussion en español. Presentador 100 puntos Consigue 2 fuentes impresas que representan diferentes opiniones de tu tema. Consigue.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
1 Usages of the Verb IR Spanish One ch.4A 2 IR is an irregular verb: voyvamos vas----- vavan.
Superlatives Page 280 Realidades 1.
Gustar and Other Gustar-like Verbs
The Present Tense of tener (to have)
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
The Present Tense of tener (to have)
The Present Tense of ir (to go)
Affirmative and Negative Words U7L1 Avancemos Affirmative Words Algo = something Tengo algo en mi mochila. Alguien = someone ¿Alguien me escucha?
Palabras problemáticas. Palabras problemáticas refers to words easily confused OR which appear to be synonyms but are not Time:hora tiempo vez No son.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Más usos del subjuntivo: * We have already learned that the subjunctive is used after impersonal expressions. * A second use of the subjunctive is with.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Title Introduction Task Process Evaluation Conclusion.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
Haz Ahora Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (el or la). 1. Libro8. Chica 2. Profesor9.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Que tiempo hace 2? ?.
DO NOW: 1. Pasen la tarea. 2. ¿Qué tiempo hace en la foto?
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
The Days of the Week (Los días de la semana). domingo lunes martes miércoles jueves viernes sábado el domingolos domingos el luneslos lunes el marteslos.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
To make a sentence negative, you usually put no in front of the verb. Example: No pienso ir al cine. Sometimes you can also use a negative word after.
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
© 2013 Board of Regents of the University of Wisconsin System, on behalf of WIDA.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Examen 4A El mapa gráfico.
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
Proyecto de vocabulario de la ciudad
ROCANROL VOCABULARIO ANTES DE JUGAR (before playing)
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
The Days of the Week (Los días de la semana).
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Transcripción de la presentación:

Muestre y Explique sobre tu país FLD EHS SP4H

Escoja tu país Cada otra semana, vas a redecir in TUS PROPIAS PALABRAS de lo que está ocurriendo o lo que ocurrió en tu país. (por lo menos 5 frases memorizadas) Tienes que entregarme el artículo con los asuntos subrayados con tu nombre, si no, no puedo darte una calificación. Dinos cosas interesantes que ha ocurrido recientemente. (las famosas, el arte, los deportes, el gobierno, la música) Puedes hablar o mostrar la clase una/s foto/s para que sepamos de lo que estás hablando. No debes hablar del mismo tema cada tiempo.

La Rúbrica ExcelenteBienhmmmm Las noticias y deadlineStudent is prepared with article turned in with highlighted features and did not print it from my computer. 5 Student is prepared with article but not highlighted or with name written on top. 4 3 Student had to either print article, highlight it or write name on top OR did not have one to turn in Correctness of sentences.Student shares only 5 sentences that are grammatically correct. Spanish is clear and easily understood by audience. A key is provided on the board if new/necessary vocabulary is needed. 5 Student shares only 5 sentences that are almost grammatically correct. Spanish is clear or almost clear and easily understood by audience. A key is provided if or written on the board if new/necessary vocabulary is needed. 4 3 Student shares only 5 sentences that are not grammatically correct. Spanish is difficult to understand. A key is not provided for necessary vocabulary needed MemorizationPresentation is memorized. 5 Presentation is almost memorized. 4 3 Presentation is not memorized