Para hacer ahora Identifiquen: 1 2 34 5 67 8 9 10.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Advertisements

Para Empezar P. 10 La escuela, El colegio, el instituto, la preparatoria.
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
HACER AHORA – Complete in notebook
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
Primer Paso: Talking about what you want and need Kaylor Productions.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Para hacer ahora Identifiquen:
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Para hacer ahora Please complete the following in your notebook using complete sentences: – 1) Nosotros (comer) __________________ en Applebee*s durante.
DESCUBRE 1 LECCIÓN DOS: EN LA CLASE Señor Mascari.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Para hacer ahora Identifiquen: 1)13  2)22  3)7  4)11  5)20  6)5  7)16  8)29  9)30  10) 2 
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
Survival Spanish – SPA II y III
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?)
 To describe people doing things for themselves  Must use reflexive pronouns with the verbs.  If there is not a pronoun with the verb, then the person.
Para hacer ahora 1) Conjugate nine more verbs from the list 2) Which word is more important to succeed KnowledgeHardworkAttitude Now, write the alphabet.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Para hacer ahora 1) ¿Cuáles son los días de la semana? 2) ¿Cuáles son los días del fin de semana?
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Hoy es el 22 de octubre. El objetivo I can demonstrate the ability to identify classroom materials by holding up the school supply that is said in Spanish.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
ALC 30 jueves el 17 de noviembre. Bienvenida jueves el 17 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Para hacer ahora 1) What is a verb? 2) What is an –ar verb? What is an –er verb? What is an –ir verb? 3) What is an infinitive? 4) How do you conjugate.
Verb: is the action of the sentence. Direct Object: receives the action of the verb.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Frases de clase. ¿Cuál es la fecha?  What is the date? Hoy es ……  Today is….. Tengo una pregunta  I have a question Maestro/a  Teacher.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Para hacer ahora Please complete the following in your notebook using complete sentences: – 1) Ella (estudiar) _______________ en la biblioteca. – 2) Nosotros.
Para hacer ahora 1) How would you ask to go to the following places in Spanish? 2) How do you say that you have something in Spanish? 3) How do you say.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Para hacer ahora 1) What is a verb?
Para hacer ahora 1) How would you ask to go to the following places in Spanish? 2) How do you say that you have something in Spanish? 3) How do you.
Para hacer ahora Identifiquen:
Para hacer ahora Identifiquen:
Para hacer ahora Yesterday in class, we learned about the verbs “ser” and “estar”. Pretend that a classmate is still really confused about the difference.
Para hacer ahora Please take five minutes to study for your upcoming quiz on: Basic conversations Names If you have any questions, please ask me!
Classroom Phrases.
Para hacer ahora Identifiquen:
Para hacer ahora Please take five minutes to study for your upcoming quiz on: Basic conversations Names If you have any questions, please ask me!
Mi Vecindario (¡25 puntos!)
Transcripción de la presentación:

Para hacer ahora Identifiquen:

Hoy es el 17 de septiembre.

La cita del día

Objetivo All learners will demonstrate the ability to state their needs in regards to school supplies. All learners will demonstrate the ability to state the school supplies within their possession. All learners will demonstrate the ability to ask to leave the classroom in order to reach a variety of destinations.

Más práctica You will work in pairs to continue your study of classroom materials and supplies. Each member of the pair will receive a stack of flash cards. You must work together to place each photograph card next to the accompanying word card.

Yo necesito … Yo necesito un bolígrafo. Yo necesito una regla. Yo necesito una hoja de papel.

Yo necesito …

Yo tengo… Yo tengo un bolígrafo. Yo tengo una regla. Yo tengo una hoja de papel.

Yo tengo …

Más práctica Each student will receive an index card. This game is called “I Need, I Have” For example: – I have a book. I need a ruler. – I have a ruler. I need a pen. – I have a pen. I need a stapler.

¡Más rápido! 1  2  3 

But Miss, I really need to go!

Frases importantes ¿Puedo ir al baño? ¿Puedo ir a la enfermera? ¿Puedo ir a la oficina? ¿Puedo ir a mi consejero/consejera?

Frases importantes ¿Puedo ir a tomar agua? ¿Cómo se dice ___________ en español? ¿Cómo se escribe _____________ en español?