TRABAJO DE ENTRADA NP43 Semana 31. TRABAJO DE ENTRADA 2/5: NP43-TRADUZCAN- COPY AND TRANSLATE. 1. You’re going to the mall.6. She’s going to write. 2.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos en AR La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
Advertisements

El Verbo - Ir “To Go”.
El futuro.
El pretérito Spanish.
Los Verbos Irregulares en el Presente
Dar (to give) Estar (To be). ir (To go). The verbs ir, dar, and estar are irregular, because they have a different form with yo. All the other forms are.
Spanish I Conjugating –ar Verbs. How to conjugate an –ar verb Take off the –ar, leaving you with a stem (Hablar becomes habl) Figure out who is doing.
GRAMÁTICA El Imperfecto The Imperfect You already know how to talk about the past by using the preterit tense. Today you will learn about the imperfect,
Actividad en clase el 2 de noviembre hablar: _____________ (yo)(nosotros/as) (tú)(vosotros/as) (Ud., él/ella)(Uds., ellos/as)
AR VERBS -AR Verbs You Should Know cantar bailar hablar estudiar ayudar buscar dibujar pasar enseñar comprar patinar escuchar.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
Present Tense of ER and IR verbs and Tag Questions.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
What do these verbs mean?.  The –ar verbs you have learned are called regular verbs because their conjugations all follow a predictable pattern. Some.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
--AR verb conjugations in the Present tense.   Remember!  While watching the tutorial, take notes in your Spanish notebook.  You can pause, stop and.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
El verbo Ir The verb ir – to go. Ir – to go 1. Yo voy (I go, am going, do go) __________________________ 2. Tú vas (you go) __________________________.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Review Write the correct form of the –ar verbs in the blanks:
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Calentamiento Write the answers to each question.
CONJUGATION REGULAR -AR VERBS.
Present Progressive El 24 de febrero El 25,26 de febrero El 2 de marzo.
conjugation of –ar Verbs
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
 The English equivalent to the imperfect is  Was doing something  Used to do something  Ejemplo:  The boys were talking. Ellos hablaban.  I used.
Entrada: ¿Es ella? (Entrance: Is it her?) Write the date and title, and log the entry in your table of contents. Then choose one of the subject pronouns.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
The following slides introduce the new verb IR.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Verbos Irregulares Ser, Ir, Estar. Trabajo de timbre ¿Qué significa? 1. ¿Cuántos años tienes? 2. Yo tengo hambre. 3. Ella tiene mucha suerte. 4. Nosotros.
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Like to do…Want to do …Going to do…
Present tense conjugations of regular –AR, -ER, - IR verbs Los Verbos Regulares.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Present tense verbs: -er and –ir. Copy and Translate  Correr  compartir.
Objective: Read the sentence in Spanish & conjugate the verb appropriately. Then translate the full sentence to English. Students play in groups of 2-5.
El verbo Tener The verb tener – to have. Tener – to have (irregular verb) 1. Yo tengo (I have) __________________________ 2. Tú tienes (you have) __________________________.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
¿Qué te gusta hacer?Gramática 2 Present tense of ir and jugar Preview The verb ir The verb jugar The preposition a.
“NOSOTROS, NOSOTRAS O UDS.” FILL IN THE BLANK WITH THE CORRECT SUBJECT PRONOUN 1.Sam y yo ____________ 2.Veronica y yo(f) _____________ 3.Nate y tú ________________.
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
ALC 69 Martes el 14 de diciembre Test review today as well as an assignment.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1 Subject Pronouns u The subject of a sentence tells who is doing the action. u You often use people’s names as the.
Capítulo 3 Sección 2. ¿Qué haces los fines de semana? Los fines de semana … Los sábados … Los domingos … Cuando hace buen tiempo …
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Conjugating a Verb= make the subject & v the verb agree First, begin with an infinitive The dictionary definition of a verb, the word that ends originally.
To go (to).  It is followed by the personal “a” and a place to indicate where a person is going.  It is followed by the personal “a” and an infinitive.
Future Tense El futuro. Future tense tells what will take place in the future.
TRABAJO DE ENTRADA NP43 Semana 30. TRABAJO DE ENTRADA 25/4: NP43 TRANSLATE THE SENTENCES FROM YOUR LAST WARM UP. 1. Tú estás enfermo(a).6. Ud. ve una.
THE VERB IR. When do you use IR? Ir means and it’s used to talk about.
Page 180 Realidades 1 The Verb IR REGULAR VERBS Verbs whose INFINITIVES end in -ar follow a pattern.
1.¿Dónde ves más películas, en casa o en el cine? 2.Cuando vas de compras, ¿adónde vas? 3.¿Adónde vas los fines de semena? 4.¿Vas solo(a) o con tus amigos?
To conjugate a verb ending in –ar Step 1 – cross off the -ar Step 2 – write the stem (6 times) Step 2.5 – change colors Step 3 – add the endings -o -as.
Trabajo de Entrada NP39 Semana 28. Trabajo de Entrada 4/4: NP 39-Copy and translate.  1. Estudias el español.6. Yo corro por el parque.  2. Ella vive.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Trabajo de Entrada NP39 Semana 29. Trabajo de Entrada 11/4: NP 39-Copien- Copy and complete with “estar”.  1.Él _____ en la 6. Vosotros ___ en sala de.
ConjugateNumbers Grammar Vocab 2Vocab 1Sorpresa.
Estar, Dar, Ver To Be, To Give, To See NP 40.
Transcripción de la presentación:

TRABAJO DE ENTRADA NP43 Semana 31

TRABAJO DE ENTRADA 2/5: NP43-TRADUZCAN- COPY AND TRANSLATE. 1. You’re going to the mall.6. She’s going to write. 2. He’s going to read.7. Y’all are going to the library. 3. They’re going home.8. Marta is going to study. 4. We’re going to swim.9. Jaime y Raúl are going to the mall. 5. I’m going to the gym.10. Sara and I are going to chat online.

TRABAJO DE ENTRADA 3/5: NP43-TRADUZCAN- COPY AND TRANSLATE. 1. Estudia el español.6. Escucha música. 2. Ella va al auditorio.7. Nosotros comemos el almuerzo. 3. Ella canta muy bien.8. Nada en el oceano. 4. Tú estás enojado.9. Yo voy a la playa. 5. Enseña el inglés.10. Vosotros dais los papeles al profesor.

TRABAJO DE ENTRADA 4/5: NP43-COMPLETEN- COPY COMPLETE. 1. Humberto ____ el fútbol. (practicar)6. Ana y Marta ____ el francés. (estudiar) 2. Eduardo y yo ___ a la playa para nadar. (ir)7. Yo ___ fastidiado. (estar) 3. Raúl, Marta y Kevin ___ música. (escuchar)8. Tú ___ información. (dar) 4. Nosotros ___ muchas películas. (ver)9. Natalia ___ muy mal. (bailar) 5. Sr. Maldonado, ___ mucho. (enseñar)10. Ellos ___ todos los días. (correr)

TRABAJO DE ENTRADA 5/5: NP43-EMPAREJEN- COPY AND MATCH. Match the pronoun with the appropriate verb endings. -ar-er-ir 1. -o-o-oA. nosotros(as) 2. -as-es-esB. ellos(as), uds. 3. -a-e-eC. yo 4. -amos-emos-imosD. vosotros 5. -áis-éis-ísE. tú 6. -an-en-enF. él, ella, ud.

TRABAJO DE ENTRADA 6/5: NP43-TRADUZCAN- TRANSLATE THESE SENTENCES FROM WEDNESDAY’S WARM UP. 1. Humberto practica el fútbol.6. Ana y Marta estudia el francés. 2. Eduardo y yo vamos a la playa para nadar. 7. Yo estoy fastidiado. 3. Raúl, Marta y Kevin escuchan música. 8. Tú das información. 4. Nosotros vemos muchas películas. 9. Natalia baila muy mal. 5. Sr. Maldonado, enseña mucho. 10. Ellos corren todos los días.

BÁSQUETBOL Can your team earn the most points by conjugating correctly? You could win an assignment pass

ADIVINA Ask: Tienes un/una __________? Answer: Sí, tengo un/una_________. OR No, no tengo un/una _________. Ask: ¿Dónde está? Answer: Está _______ de el/la ______. prep

PICTIONARY Game rules 1. There are two teams. Select a different person to draw each round or I will. 2. The drawer has 30 seconds to complete his/her drawing. No one may guess during that time. 3. Huddle with your teammates and agree upon your answer. One person will answer for the team. 4. If the answer is incorrect, the opposite team may huddle and guess to steal the point.