DIRECCION GENERAL DE CENTROS DE FORMACION PARA EL TRABAJO. SUBDIRECCION ACADEMICA. ALGORITMO DE EJECUCION DEL OBJETIVO TERMINAL DEL CURSO FORMA: FC-03.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Capítulo 2- Primer Paso Repaso
How to tell time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
Unidad1, Etapa 3 By: Chrissy S, Daniel W, Dana L.
El imperfecto Los verbos -ER/-IR.
Ser - To be Soy Somos -____________ -____________ Sois Eres Son Es.
U SING FOLKTALES IN THE CLASSROOM C IRCLE M AP The gods A mermaid An Inca.
U SING FOLKTALES IN THE CLASSROOM. L AS I SLAS E NCANTADAS.
Objetivos 1) to revise school subjects
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
ALC 38 Martes el 23 de marzo. objetivo Talk about a families.
Use of Analogy Fundamental Comprehension by means of metaphoric Communications.
¿Qué hora es?. Es la una. Son las tres. Son las once.
Objective: to be able to talk about your personal impressions.
Me llamo _________ Clase 6IM La fecha es el 29 de abril del 2013 Propósito # 56: ¿Estas listo para la prueba del lunes? Actividad Inicial: I- Complete.
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
The Imperfect Tense: Usos Imperfect Tense: Describing a Situation The imperfect tense is also used: To describe people, places, and situations in the.
The Future Tense Español 2 Capítulo 11 Página 379.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
Telling Time. ¿Qué hora es? What time is it? Es la una. It is one oclock. Son las dos (tres, cuatro…) It is two oclock. Son las dos y cuarto. It is 2:15.
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
The Uses of Por and Para ¡En Español! Unidad 1 Etapa 2.
La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96. Cápitulo 2A Vocabulario.
TASKS: 1) Saquen Uds. su tarea de anoche (WS – Crucigrama con el vocabulario de 4-2) 2) Saquen Uds. sus tarjetas de vocabulario 3) Estudien sus tarjetas.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
CAPACITADOR: Oscar Marino ALUMNA: Elisabet Marcone E- PORTFOLIO.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Dame… 3 colours in Spanish 2 adjectives to describe someone 1 sentence describing your best friend.
When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
Possessive Adjectives
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Be going to L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Future time expressions L.E.L.I. Paulina Trujillo.
El 9 de septiembre viernes Calentamiento
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 2 de febrero del 2012 Propósito # 28: ¿Cómo repasamos para el examen de la Unidad 7? Actividad Inicial: Escribe.
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Frequency adverbs L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.
UNIDAD 3 – LECCIÓN 2 Lunes, diesciseis de noviembre del dos mil quince Objetivos de lección 2: 1.SWBAT talk about family 2.Ask and tell ages 3.Express.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Target: Introduces self and others using
In Spanish, tell whether you agree with the following statements
Target: Use IR to say how people get to school
Lunes, diesciseis de noviembre del dos mil quince
Describe what 3 people are wearing.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Español 2 11 de noviembre de 2014.
El objetivo: Hoy es _____, ____de diciembre Tema: La Familia
Preparing for the Persuasive essay
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Preparing for the Persuasive essay
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Alumnos y cursos In this chapter you will learn to:
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
More Unit 1 review! (Sra. Soto).
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

DIRECCION GENERAL DE CENTROS DE FORMACION PARA EL TRABAJO. SUBDIRECCION ACADEMICA. ALGORITMO DE EJECUCION DEL OBJETIVO TERMINAL DEL CURSO FORMA: FC-03 HOJA 1 DE 9 AREA: LENGUAS EXTRANJERAS CLAVE: XII ESPECIALIDAD: INGLES CURSO: INGLÉS COMUNICATIVO INTERMEDIO CLAVE: CLAVE: FECHA: NOVIEMBRE DURACION 180 HRS. MASTER ROUTINE START Giving Opinions About People Talking About Developments In Ones Life Talking About Future Intentions Talking About Problems Giving Views Telling Stories Describing Events Talking About Yourself And Your Interests Looking Back Describing END GO TY TSD TPLB D TA TFI 1 No Si No

DIRECCION GENERAL DE CENTROS DE FORMACION PARA EL TRABAJO. SUBDIRECCION ACADEMICA. ALGORITMO DE EJECUCION DEL OBJETIVO TERMINAL DEL CURSO FORMA: FC-03 HOJA 2 DE 9 AREA: LENGUAS EXTRANJERAS CLAVE: XII ESPECIALIDAD: INGLES CURSO: INGLÉS COMUNICATIVO INTERMEDIO CLAVE: CLAVE: FECHA: NOVIEMBRE DURACION 180 HRS. Giving Opinions About People No SI Si No Si No Si No Si GO 1 Asks for opinions using the exponent? Introduces a point of view? Describes peoples activities using the exponents? Describes peoples qualities using the exponents? Gives opinions about people using the exponent? Asks for opinions Gives opinions about people Describes peoples qualities Describes peoples activities Q Q

DIRECCION GENERAL DE CENTROS DE FORMACION PARA EL TRABAJO. SUBDIRECCION ACADEMICA. ALGORITMO DE EJECUCION DEL OBJETIVO TERMINAL DEL CURSO FORMA: FC-03 HOJA 3 DE 9 AREA: LENGUAS EXTRANJERAS CLAVE: XII ESPECIALIDAD: INGLES CURSO: INGLÉS COMUNICATIVO INTERMEDIO CLAVE: CLAVE: FECHA: NOVIEMBRE DURACION 180 HRS. Talking About Yourself And Your Interests No Si No Si No Si TY 1 Asks about routines using the exponents? Exchanges views using the exponents? Checks information using the exponents? Asks about preferences using the exponents? Asks about routines Asks about preferences Checks information Exchanges views

DIRECCION GENERAL DE CENTROS DE FORMACION PARA EL TRABAJO. SUBDIRECCION ACADEMICA. ALGORITMO DE EJECUCION DEL OBJETIVO TERMINAL DEL CURSO FORMA: FC-03 HOJA 4 DE 9 AREA: LENGUAS EXTRANJERAS CLAVE: XII ESPECIALIDAD: INGLES CURSO: INGLÉS COMUNICATIVO INTERMEDIO CLAVE: CLAVE: FECHA: NOVIEMBRE DURACION 180 HRS. Telling Stories Describing Events No Si No Si No Si No Si TSD 1 Introduces the story using the exponents? Gives background? Finishes the story using the exponents? Sequences ideas? Describes events using the exponents? Introduces the story Describes events Finishes the story F F

DIRECCION GENERAL DE CENTROS DE FORMACION PARA EL TRABAJO. SUBDIRECCION ACADEMICA. ALGORITMO DE EJECUCION DEL OBJETIVO TERMINAL DEL CURSO FORMA: FC-03 HOJA 5 DE 9 AREA: LENGUAS EXTRANJERAS CLAVE: XII ESPECIALIDAD: INGLES CURSO: INGLÉS COMUNICATIVO INTERMEDIO CLAVE: CLAVE: FECHA: NOVIEMBRE DURACION 180 HRS. Talking About Problems Giving Views No Si No Si No Si No Si No Si TP 1 States a problem using the exponents? Agrees or disagrees using the exponents? Introduces a point of view using the exponents? Gives views using the exponents? States a problem Gives views Introduces a point of view Agrees? Exchanges views using the exponents? A A A Disagrees? No Si

DIRECCION GENERAL DE CENTROS DE FORMACION PARA EL TRABAJO. SUBDIRECCION ACADEMICA. ALGORITMO DE EJECUCION DEL OBJETIVO TERMINAL DEL CURSO FORMA: FC-03 HOJA 6 DE 9 AREA: LENGUAS EXTRANJERAS CLAVE: XII ESPECIALIDAD: INGLES CURSO: INGLÉS COMUNICATIVO INTERMEDIO CLAVE: CLAVE: FECHA: NOVIEMBRE DURACION 180 HRS. Talking About Future Intentions No Si No Si No Si 1 TFI Asks for future intentions using the exponents? Asks about plans using the exponents? Describes intentions using the exponents? Talks about future intentions using the exponents? Asks for future intentions Talks about future intentions Describes intentions Asks about plans Describes plans Describes plans using the exponents? Finds about plans? M M

DIRECCION GENERAL DE CENTROS DE FORMACION PARA EL TRABAJO. SUBDIRECCION ACADEMICA. ALGORITMO DE EJECUCION DEL OBJETIVO TERMINAL DEL CURSO FORMA: FC-03 HOJA 7 DE 9 AREA: LENGUAS EXTRANJERAS CLAVE: XII ESPECIALIDAD: INGLES CURSO: INGLÉS COMUNICATIVO INTERMEDIO CLAVE: CLAVE: FECHA: NOVIEMBRE DURACION 180 HRS. Talking About Developments In One`s Life No Si No Si 1 TA Asks about developments in others life using the exponents? Gives information about his/her life using the exponents? Asks about developments in others life Gives information about his/her life

DIRECCION GENERAL DE CENTROS DE FORMACION PARA EL TRABAJO. SUBDIRECCION ACADEMICA. ALGORITMO DE EJECUCION DEL OBJETIVO TERMINAL DEL CURSO FORMA: FC-03 HOJA 8 DE 9 AREA: LENGUAS EXTRANJERAS CLAVE: XII ESPECIALIDAD: INGLES CURSO: INGLÉS COMUNICATIVO INTERMEDIO CLAVE: CLAVE: FECHA: NOVIEMBRE DURACION 180 HRS. Describing No Si No Si No Si D 1 Asks for opinions using the exponents? Gives opinion and grounds them using the exponents? Asks for descriptions using the exponents? Gives opinions using the exponents? Asks for opinions Gives opinions Asks for descriptions C Gives opinion and grounds them C

DIRECCION GENERAL DE CENTROS DE FORMACION PARA EL TRABAJO. SUBDIRECCION ACADEMICA. ALGORITMO DE EJECUCION DEL OBJETIVO TERMINAL DEL CURSO FORMA: FC-03 HOJA 9 DE 9 AREA: LENGUAS EXTRANJERAS CLAVE: XII ESPECIALIDAD: INGLES CURSO: INGLÉS COMUNICATIVO INTERMEDIO CLAVE: CLAVE: FECHA: NOVIEMBRE DURACION 180 HRS. Looking Back No Si No Si No Si LB 1 Identifies functions Expresses possibility using the appropriate modal? Identifies modals and their different meanings? Expresses certainty using the appropriate modal? Gives advice using the appropriate modal? Expresses necessity using the appropriate modal? Predicts Expresses possibility Expresses certainty Gives advice Expresses necessity Predicts using the appropriate modal? No Si No