Todo acerca de mí 5 to Grado Lección 1: Questions about Yourself Lección 2: Pets and Favorites Lección 3: Self-description.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo tengo ganas de hacer ejercicio.
Advertisements

Accents and Punctuation
Ser vs Estar.
Las Palabras Interrogativas
Los Saludos y Las Despedidas
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Unidad1, Etapa 3 By: Chrissy S, Daniel W, Dana L.
Communicative Spanish Background- Intros-. What to cover? Communicative SpanishCommunicative Spanish VocabVocab ConjugationConjugation Parts of speech.
Escriban (escribir) Write an in which you introduce yourself to a prospective pen pal. Prewrite-think about information you want to give. Answer.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Subject Pronouns & Ser.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
Verb Conjugations. ¿QUE SON?¿Por qué? WHAT ARE THEY? Why conjugate? THEY ARE CHANGES MADE TO THE VERB THEY MAKE IT CLEAR WHO OR WHAT IS DOING WHAT.
Time Expression with Hacer
¿Preguntas? ¿Cómo te llamas? What is your name?
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Gramática Lección Preliminar Created by: D. Rodríguez.
Asking Questions Español I - p. 184.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
Gramática 2.1 Question Formation Colors
Tener “To Have” La clase de español I.
Los interrogativos.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Bienvenidos a la clase de español. ¡Hola! Me llamo Señora Matousek.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Los interrogativos.
Todo acerca de mí Lección 1: Questions about Yourself Lección 2: Pets and Favorites Lección 3: Self-description.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Pick up a review packet and speaking exam sheet from the back table.
¿Cómo eres? Objectivo : In this lesson I will be able to describe different personalities in Spanish. 1. Mi madre 2. Mis hermanas 3. Mis abuelos 4. Mi.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Forming questions Grammar Essential 1.
Revision Hola chicos, please get a pen and paper, show in slide show and write down answers and check back okay.. Good luck! Hasta luego.
7º/8º Can-do Statements 1-5 Thematic Unit 1, It´s All About Me. I can… A …say and spell my name for someone using the Spanish alphabet. B. … introduce.
Fecha: martes 26 de febrero de 2013
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Time expressions.
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community
Let’s learn the verb “to be” in Spanish
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Notes: Preguntas #2. Question Words Who? Question Words Who? ¿Quién?
Phrases for making comparisons in Spanish
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
Transcripción de la presentación:

Todo acerca de mí 5 to Grado Lección 1: Questions about Yourself Lección 2: Pets and Favorites Lección 3: Self-description

Level: Novice Mid I can recognize isolated words and high- frequency expressions. I can understand predictable questions, statements, and commands in familiar topic areas. I may need slower than normal rate of speech and/or repetition. Listening: All About Me I can do this I can do this somewhat This is my goal I can understand personal questions (such as my name, how I am feeling, where I live, how old I am, my age, how many siblings I have). I can understand when asked what pets I have. I can understand when asked about my favorite color, sport, and animal. I can understand when someone asks me to describe myself. LCPS FLES Linguafolio My Self-Assessment Checklist: 5th Grade Use this checklist to record what you think you can do. In the columns to the right, indicate your ability by writing the date for what you can easily do (column 1), what you can do somewhat (column 2) and what you cannot do but want to learn (column 3). Language proficiency is developed over an extended period of study and practice. This checklist will change over time. Level: Novice Mid I can use a limited number of isolated words, short phrases, or longer memorized expressions within predictable topic areas. I can create sentences with some inaccuracies. Long pauses are common. Communication: All About Me I can do thisI can do this somewhat This is my goal I can answer personal questions (such as my name, how I am feeling, where I live, how old I am, my age, how many siblings I have). I can tell what pets I have. I can tell my favorite color, sport, and animal. I can describe myself.

Vocabulario This is the vocabulary you are exposed to in this lesson: ¿Cómo te llamas? What is your name? Me llamo My name is_____ ¿Cómo estas? How are you? Estoy feliz Im happy Estoy triste Im sad ¿Dónde vives? Where do you live? Vivo en ___ I live in ____ ¿Cuántos hermanos tienes? How many siblings do you have? Yo tengo _____ I have _____ No tengo hermanos I dont have any siblings ¿Cuántos anos tienes? How old are you? Yo tengo ____años I am _____years old ¿Cuándo es tu cumpleaños? When is your birthday? Mi cumpleaños es el ____ de ______. My birthday is _________ Preguntas personales Lección 1 Nombre: ____________

¿Cómo te llamas? Canción ¿Cómo te llamas? ¿Cómo te llamas tú? (repite 4x) Se llama Gwen Se llama Lucia Se llama Luke ¡¡¡Se llama Cosmo!!! (repite 2x) ¿Cómo te sientes? ¿Cómo te sientes tú? (repite4x) Me siento feliz Me siento triste Yo tengo hambre Tengo calor Yo tengo frío Yo tengo miedo Yo tengo sueño ¡¡Yo estoy enojado!! ¿En dónde vives? ¿En dónde vives tú? (repite 4x) Yo vivo en Oakland Vivo en San Francisco Yo vivo en Houston En San Diego Yo vivo en Nueva York Vivo en Miami Yo vivo en Denver ¿En dónde vives tú? Lucia Gwen Cosmo Lección 1

Vocabulario This is the vocabulary you are exposed to in this lesson: los animales animals el perro dog el gatocat el pezfish la jirafagiraffe el monomonkey el caballohorse el conejillo de Indiasguinea pig la ranafrog el huronferret la tortugaturtle el tigre tiger el hipopótamo hippopotamus ¿Qué mascota tienes? What pet do you have? Yo tengo ____I have____ No tengo mascotaI dont have a pet ¿Cuál es tu animal favorito? What is your favorite animal? Mi animal es ____.My animal is ____. ¿Cuál es tu color favorito? What is your favorite color? negro black blancowhite amarilloyellow rojored ¿Cuál es tu deporte favorito? What is your favorite sport? fútbolfootball Baloncesto basketball fútbol AmericanoAmerican Football béisbolbaseball natación swimming tenistennis Mascotas y favoritos Lección 2 Nombre: ____________

Vocabulario This is the vocabulary you are exposed to in this lesson: Yo soy I am atlético/aathletic fuertestrong alto/atall bajo/ashort rápido/afast inteligenteintelligent chistoso/afunny tímido/ashy guapo/ahandsome/pretty ¿Cómo eres? Lección 3 Nombre: ____________

PROYECTO Todo acerca de mí Nombre: ________________________________________ Maestro/a: ________________________________________ CATEGORY4321 Requirements All requirements are met and exceeded. All requirements are met. One requirement was not completely met. More than one requirement was not completely met. Organization Content is well organized and well planned. Shows high levels of creativity. Content is organized using given sentences. Content is logically organized for the most part. There was no clear or logical organizational structure, just lots of facts. Attractiveness Makes excellent use of font, color, graphics, effects, etc. to enhance the presentation. Makes good use of font, color, graphics, effects, etc. to enhance to presentation. Makes use of font, color, graphics, effects, etc. but occasionally these detract from the presentation content. Does not use font, color, graphics, effects etc, or the ones used are extremely distracting to the presentation. Mechanics No misspellings or grammatical errors. Three or fewer misspellings and/or mechanical errors misspellings and/or grammatical errors. More than 10 errors in spelling or grammar. Oral PresentationInteresting, well- rehearsed with smooth delivery that holds audience attention. Uses no English. Relatively interesting, rehearsed with a fairly smooth delivery that usually holds audience attention. Uses direct eye contact, but still returns to notes. Delivery not smooth, but able to hold audience attention most of the time. Delivery not smooth and audience attention lost. Uses mostly English. Rúbrica