*PUT your FINAL SCRIPT on DESK* ALL 10 GRAMMAR POINTS UNDERLINED Lección 9: Las fiestas 1.Why didn’t all of you eat the carrots? 2.When did they ask for.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Irregular Preterite Verbs Page 31 – Chapter 1 Realidades 3.
Advertisements

Irregular Preterite Verbs Unit 3, lesson 2. Irregular Preterite Verbs Happen in the past, over and done with. There is a whole set of irregular preterite.
Preterite of -ar, -er, -ir verbs Review the preterite endings of -ar, -er, and -ir verbs. Remember that - ar and -er verbs have no stem changes in the.
1 Escribe las palabras correctas en el espacio (de la primera parte de vocabulario). 1)plato 2)vaso 3)jugo de naranja 1) plato hondo, cuchara 5)¿Qué tal.
El futuro Future tense.
Put all of the verbs into the correct form of the PAST TENSE either pretérito or imperfecto Pay attention to the person (ex. Yo, tú, ellos) and conjugate.
Bosquejo del Examen Vocabulario
SPELL CHANGING VERBS IN PRETERIT POR: SEÑORA AGUILERA Verbos con cambios en el pretérito.
Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
Español II – Los verbos iregulares en el pretérito
Dar (to give) Estar (To be). ir (To go). The verbs ir, dar, and estar are irregular, because they have a different form with yo. All the other forms are.
Mandatos Afirmativos de Tú – Affirmative Tú Commands
Los verbos irregulares
Copyright © 2011 Vista Higher Learning. All rights reserved ► You already know that ir and ser are irregular in the preterite. Here are some other.
Click to begin. Click here for Final Jeopardy Preterite 10 Point 20 Points 30 Points 40 Points 50 Points 10 Point 20 Points 30 Points 40 Points 50 Points.
Hoy es …………………………………………………. Esta mañana está……………………………….. En la tarde estará………………………….……. Calentamiento: SER o ESTAR 1.Tú y yo _______en el cine. 2.¿Qué.
Español 2 29 de septiembre de La Campana Escribe una lista de comida Describe la comida. Usa color, la textura y tu opinion de la comida.
Irregular Preterite Verbs Page 173 Avancemos 2. Irregular Preterite Verbs There is a whole set of irregular preterite verbs. These verbs have NO ACCENTS!
Actividad de Escribir- 70 puntos de producto DUE FRIDAY 5/11.
Preguntas con el verbo “hacer”
Formal Commands. Levanten las manos. Escriba su nombre.
Hazlo Ahora Cambia el verbo al pretérito regular. 1. Los estudiantes (llegar) __________ a México. 2. Yo (comprar) __________ una película interesante.
Irregular Preterite Verbs Review Hacer- made/did Yo hice Tú hiciste El/ella/Ud. hizo Nosotros hicimos Ellos/Ellas/Uds hicieron.
Hoy es martes, 29 de agosto La agenda para hoy: Repasar la tarea. Hablar de los pretéritos irregulares.
El futuro Future tense. Future tense Future tense  There are 3 ways to express future action in Spanish 1.Simple present tense estudio 2. Ir + a + INFINITIVE.
Juego de traducción en filas
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
Haz Ahora martes el 28 de enero 2014 Conjugate Llorar, Caerse & Vivir in the preterite tense Por favor – entrega la tarea en la canasta (puedes arrancar.
¿Por qué estudias español? Why do you study Spanish? ¿Por qué? means "Why?
El futuro  En español, podemos usar ___________ para expresar el futuro:
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
Lección 9: Las fiestas 1.I told you to drink the milk. 2.Andrea did not come last night. 3.You made dinner for us. Thank you. 4.The salad and steak were.
Lección 8: La comida 1.Spanish is the best class of all. 2.January and February are the worst months for snow. 3.This fish is extremely delicious. 4.Who.
Cuento No. 5 Había una chica que quería ser famosa. There was a girl that wanted to be famous. Trató de ser modelo president pero no pudo. She tried to.
Toca y Toma Pretérito Irregular. Juan no (querer) ir a la fiesta.
Lección 8: La comida 1.Derek asked for the chicken soup instead of (en vez de) the tuna. 2.Mark served us the fruit salad. 3.Did I give the apples and.
Lección 9.1 y el vocabulario Diálogos Dirigidos con autoevaluación.
Repaso de escribir Español 1A.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
Preterit.
Los Verbos Irregulares en El Pretérito. I said that he is tall. Yo _____ que él es alto.
Lección 8: La comida 1.Why are there (the) grapes with the peas? 2.We drank water after eating a lot of turkey. 3.All of you ate the tomatoes and peaches.
El Pretérito Before you start your foldable there are some things you should know… The preterite is one of two past tenses in Spanish. The other is the.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
SER vs. ESTAR- Translate
10 preguntas en el pretérito Answer questions in complete sentences in Spanish to the best of your ability as quickly as you can If it is a yes or no answer.
Lección 9: Las fiestas 1.I was happy yesterday. 2.She slept all night. 3.We had beans and rice for lunch. 4.They wanted oranges for breakfast today. Respuestas:
EL FUTURO. When do we need future tense? In English we use future tense to express what we’re going to do, what we will do…it’s the same in Spanish! *Some.
Warm-up: fill in the blank with IR 1.Yo _____ al centro comercial despues de las clases. 2.¿Quién ____ a comer la pizza para la cena? 3.Nosotros_______.
Lección 9: Las fiestas 1. My mother is happy when I am sleeping. 2. Are you worried when the bus arrives late? 3. The travelers are sad when the airplane.
Preterit Regular Questions and answers AR/ER/IR verbs.
Rewrite the sentence or answer the question using a D.O.P. 1.Primero, Julio añadió la harina. 2.Después, ella picó las zanahorias. 3.¿Revolviste los huevos.
HACER AHORA: Conj. the verb in Span. in the sent: 1.(sacar) Enrique ________ fotos de la fiesta. 2.(leer) Los estudiantes ________ dos horas durante la.
¿Cuáles son los estándares? MLI.IP1G Ask questions and provide responses based on suggested topics MLI.P1B Give basic information about self and others.
ESPAÑOL 1 3AB PREGUNTAS. Como ________________. I eat ______________. ¿QUÉ COMES EN LA CENA?
Look at the roots, Then add on the endings QuererQuis- VenirVin- HacerHic- ( *hizo – él, ella, Usted) AndarAnduv- EstarEstuv- TenerTuv- PoderPud- PonerPus-
1. Primero, Julio añadió la harina. 2. Después, ella picó las zanahorias. 3. ¿Revolviste los huevos esta mañana? 4. Tomamos la gaseosa ayer. 5. Ellos cocinaron.
Chris, Sydney, Alejandro
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen. Entrada – el 29 de enero 1.¿Qué hiciste ayer? Yo dormI y comI mucho en la casa de mi amigo ayer. TambiEn, hice mi tarea.
16 DE NOVIEMBRE (4 DÍAS ANTES DE VACACIONES). WARM-UP #47 WRITE OUT THE SENTENCES. USE THE PRETERITE TO COMPLETE THE SENTENCES. 1.Yo ____________(comprar)
Lección 9: El pretérito irregular 1.Why didn’t all of you eat the carrots? 2.When did they ask for more butter? 3.Who had the fruit dessert for dinner?
Fill in the blanks with logical words. 1.Me gusta levantar pesas en ____________. 2.A ella le gusta nadar en ____________. 3.Ellos caminan todos los días.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Transcripción de la presentación:

*PUT your FINAL SCRIPT on DESK* ALL 10 GRAMMAR POINTS UNDERLINED Lección 9: Las fiestas 1.Why didn’t all of you eat the carrots? 2.When did they ask for more butter? 3.Who had the fruit dessert for dinner? 4.Where did you put the salt and pepper? Respuestas: 1.¿Por qué no comieron Uds. las zanahorias? 2.¿Cuándo pidieron más mantequilla? 3.¿Quién tuvo el postre de frutas para la cena? 4.¿Dónde pusiste la sal y la pimienta? Warm-up 5/27/2015 Vy, TJ, Juan

Lección 8: La comidaPrimera, Segunda clase Para la cena anoche yo y _______ comimos __________________________________. Para el desayuno hoy, yo comí __________. Para el almuerzo yo voy a comer ________. ¿Qué comiste tú ayer?

Lección 8: La comidaQuinta clase Para la cena anoche yo y _______ comimos _____________. Para el almuerzo hoy, yo comí __________. Mañana para el desayuno yo voy a comer _____________. ¿Qué comiste tú ayer?

tener es _____ estar _______ ir es _____ y tambien ____ ______ es _____ poder es ______ traje es para ______ _____; _____ haber; _____ ______; ______ querer; ______ decir; _____ venir; ______ _____; ___ No ________. Irregular _______ Song: