Listen and Identify On your desks, write down numbers 1 through 8. Look at the illustration on the next slide. You will hear a series of statements, each.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers.
Advertisements

Las partes del cuerpo Mosaicos, pp. 394, 429. Because Julia would like to be a doctor, she is interested in learning the parts of the body in Spanish.
ALC 20 lunes el 17 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Leer
Los Juegos Olímpicos Español I. Etapa (step) 1 En sus grupos, crean un lugar de origen hispánico. Por ejemplo: España, Argentina, o Chile.
Emergencias médicas. Emergencias médicas Emergencias médicas Más partes del cuerpo el cuello el hombro el pecho el brazo el codo la muñeca el dedo.
LECCIÓN 10: PRIMERA PARTE Las partes del cuerpo Los síntomas y las condiciones médicas.
Complementos Indirectos Español III Diciembre 2013 Señora Hooker.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
MORE CONVERSATION TOOLS
DO NOW Match the subject to the correct conjugation. Write out a full sentence. Remember our new cell phone rules. 1)Yoa) se baña 2)Pedro y yob) se levantan.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
Translate the following: 1.Umbrella 2.Coat 3.Raincoat 4.Gloves 5.It’s windy 6.It’s sunny 7.The sun 8.Rain 9.It’s raining 10.suitcase PREPARATIVO 27 DE.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.
Saquen la hoja verde de la carpeta de anillos..  Escribe el nombre y apellido de 7 estudiantes de la clase.  (es posible que tengan que salir del asiento.)
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Calentamiento Write the answers to each question.
Los Numeros y los Colores Orchard Hill Elementary School Jessica Giboyeaux Spanish Teacher.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Tener un accidente Hacerse daño, lastimarse.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
LOS QUEHACERES DE JORGE
GOOGLE VOICE: Call the phone number above, and leave a message on the answering machine answering the questions in the power point and describing.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Calentamiento Review your Spanish I verb structures; write the following in the present tense: 1)I eat… 2)He drinks.. 3)They listen… 4)She walks… 5) You.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Spanish 1441 Final Exam Review – Listening Comprehension – Parts B, C, and D NOTE: Answers are on the next page of this file. PART B. Definiciones. Write.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
DO NOW: Solve each math problem
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
YoYou are John Cena…… Champion Boxer for 2012 Mike Tyson wants to dethrone you!! Do you have what it takes to maintain your title????
¡El Cuerpo!. la mano el pie la cabeza la nariz el pecho los ojos la cintura El cuello la rodilla el dedo.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Hazlo ahorael 17 de abril Objetivo: SWBAT recognize and use parts of the body vocabulary. ON YOUR OWN PAPER, label the face below (use the numbers in the.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Capítulo 1Vocabulario Sra. Loayza Spanish 2 Room 307.
T IENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify weather conditions and compose sentences to describe the weather. Vocab/Ideas Hace buen tiempo Hace sol.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
El cuerpo La cabeza El cuello El brazo La mano La pierna El pie El hombro La rodilla El estómago.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy: I can give personal information about myself: Name, Address, Phone number, and physical characteristics.
Bellwork: 11/27/12 textbook, notes/new sheet, & pen/pencil ONLY!!! ALL OTHER ITEMS GO IN FRONT OF YOUR DESK UNDER YOUR LEGS! 1. Take out a sheet of paper,
Por favor sientate por una persona nueva. Abre ALC
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Las maravillas del cuerpo humano
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Los meses del año ¿Cu áles son los meses del año? Los meses del año son:
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Los Adjetivos Possessivos
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Para hacer ahora Identifiquen:
Para hacer ahora Identifiquen:
¡Los Adjetivos!.
LOS VERBOS TENER Y VENIR
Para hacer ahora Identifiquen los números
1.4 Numbers.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Tapas Write down the following notes to study for your Et Pre exam (mércoles, 28/9) La conversación pasa a las …. (The conversation happens at…)
Tapas Listen to the dialogue and answer the questions. Write down all the information that you hear first, then answer the questions. 1. What.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Calentamiento Hoy es miercoles, 22 de Octubre del 2014
Transcripción de la presentación:

Listen and Identify On your desks, write down numbers 1 through 8. Look at the illustration on the next slide. You will hear a series of statements, each describing a part of the body. Write the letter of the body part next to the number of the statement that is describing it.

A. B. C. E. F.G.H. I.

Listen and Choose Write down the numbers 1 through 6 on your desks. You will hear several questions, each followed by three possible answers. Choose the correct answer and write down its letter next to its corresponding number.

1.a. Se abrió los ojos. b. Se cayó de la bicicleta. c. Vio una abeja. 2.a. Sí, se cortó el pie. b. Sí, está muy bien. c. Sí, de ida y vuelta. 3.a. Las víctimas. b. Las abejas. c. Los socorristas. 4.a. En una ambulancia. b. Con una picadura. c. En la rodialla. 5.a. Le ha picado una abeja. b. Le duele la oreja. c.Llamaron al hospital. 6.a. Tienen un problema con le mejilla. b. Tiene un problema con el oído. c. Tiene un problema con el ojo.

Listen and Choose Write down the numbers 1 through 6 on your paper. Look at the illustrations on the next slide. You will hear a series of statements, each describing one of the illustrations. Write the letter of illustration next to the number of the statement that it describes.

A. B. C. D. E. F.

Listen and Write You have been asked to keep a log of accidents reported to the first aid squad dispatcher. As you listen fill in the checklist on the next slide.

1. Accidente: sí ___no ___ 2. Hombre ___Mujer ___ Edad ___ 3. Fractura: sí ___no ___ 4. Corte: sí ___no ___ 5. Brazo ___Pierna ___ Tobillo ___Rodilla ___

Nurse and Patient-fill in the following information Name: Address: Phone: Age: Weight: Height: Symptoms: 1._______ 2._______