Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
There are four words in Spanish that mean “the”.
Advertisements

¿Quién lleva qué? ¿El señor o la señora?.
Warm up 3.1 It is 4. Yo _____ una persona alta. (ser) It is 5:30.
Las Compras para la Escuela. Los materiales escolares.
¿Qué llevan? (1) camiseta verde camiseta azul y gris (4) (2)
Los Colores ¿De qué color es?
Regular "ar" Verbs.
La ropa y los colores.
¿Quién lleva qué? ¿El señor o la señora?.
Introduction to Spanish
Description of Celebrities
Yr 8 Spanish Term 3 Home Learning
Los Colores ¿De qué color es?
La Ropa y Los Colores. LA ROPA = _______________ CLOTHING españolinglés el verano el traje de baño los anteojos de sol el sombrero los shorts los pantalones.
Definite and Indefinite Articles. There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Using adjectives in Spanish It’s a “fashion-conscious” language and everything has to match. Don’t pair plaid with polka dots!
La Ropa.
LA ROPA.
Las reglas para los colores son: Colors are adjectives that describe a noun; thus they follow the general rules of adjectives: the adjective will follow.
LOS COLORES COLORS.
Capitulo 3 – Las compras para la escuela La clase de la Sra. Lagunas.
La Ropa. Los Colores Marrón/marrones - brown Negro/negra/negros/negras - black Blanco/a/os/as – white Azul/azules - blue Rojo/a/os/as.
Buenos días, Buenos días
Ir de compras y la ropa Avancemos 4.1.
Lesson #1: Adjectives & Nouns Agree. Rojo, Azul, Amarillo, Verde Colors (Rojo, Azul, Amarillo, Verde) are all adjectives. But so are the articles: el,
¿Puedes completar el cuadro?
ALC 111 Miércoles el 9 de marzo.
22 Los Colores.
Los Colores ¡En español!.
¿Quién lleva qué? ¿El señor o la señora?.
Algunos objetos básicos y los colores
Direct Object Pronouns. A direct object answers who or what after a verb. Comprendo la pregunta. I understand what?... the question.
Los colores.
When you mix… rojo AND amarillo = =_____.
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
There are four words in Spanish that mean “a” or “an”. singularplural masculine feminine un una unos unas.
© Boardworks Ltd of 25 KS3 Spanish – Year 7 La familia y los amigos Part 3 Unidad 2.
Por La señorita Davis los colores (colors) Red Blue Yellow Green.
La Gramática Lesson #1 Noun and Adjective Agreement Plurals.
La Ropa y Los Colores.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
Noun / Adjective Agreement
Unidad 1 – Etapa 2. ¿Qué es? 1. Es una camisa roja. 2. Es una chaqueta verde. 3. Es un sombrero amarillo. 4. Es una falda rosa. 5. Es una camiseta azul.
¿De qué color es?.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
El corazón rojo.
Colores Colors. verde anaranjado rosado gris violeta.
la ropa 1 una falda unos pantalones unos calcetines un suéter
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
¿ Cómo es tu animal? To be able to understand which adjective to use to describe an animal viernes siete de diciembre.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Capítulo 6 Español 1. la blusa blouse el calcetín, pl. los calcetines sock(s)
VOCABULARIO DE REPASO TEMA 2-B P. 98 ¿QUÉ VAS A HACER? What are you going to do?
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
Los colores El vocabulario. amarillo (a) anaranjado (a)
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
ALC 112 Jueves el 10 de marzo. objetivo Yo puedo tomar notas de los sustantivos y adjetivos en español.
¡LOS COLORES!.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
Día 17: el 27/28 de octubre Unit Goal  I can explain the concept of Concordancia and how sentence structure differs from English.
Hoy es lunes el cuatro de enero SWBAT recognize clothing vocabulary and use the verb llevar to discuss what they are wearing. HAGAN AHORA: Match the pictures.
ESPAÑOL 1 – 4.1 VOCABULARIO DE LA LECCIÓN. TALK ABOUT SHOPPING EL CENTRO COMERCIAL ¿CUÁNTO CUESTA (N)? CUESTA (N)… EL DINERO EL DÓLAR THE SHOPPING MALL.
Los adjectivos. En inglés The red car. The green shirt. The small desk. fatThe fat man. The l o n g river. ***The adjective is before the verb.
Los colores As a brainstorming or Do Now activity, play the song “Los Colores” (Track 4) from Sing, Laugh, Dance and Eat Tacos. Directions: Write down.
Preparación: Hoy es lunes 29 de Septiembre de 2014 ¿Qué día es hoy? Hoy es lunes What day is today? ¿Qué día fue ayer? Ayer fue domingo What day was yesteday?
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
El abrigo. Los calcetines Los pantalones El suéter.
La Ropa The Clothes , The clothing.
ADJECTIVE / NOUN AGREEMENT
Transcripción de la presentación:

Los Colores

Blanco

Negro

Rojo

Azul

Amarillo

Anaranjado

Verde

Rosado

Morado

Marrón

Los Colores y el Acuerdo

Repaso: ¿Qué es el acuerdo?

Acuerdo means agreement. In Spanish, the adjective must agree with the noun it modifies in gender and number. Colors are adjectives.

Like all other adjectives: “o” ending = masculine “a” ending = feminine Add “s” for plurals Consonant & “e” endings can be masculine or feminine. Add “es” for plurals ending in a consonant.

Práctica oral ¿Quién en la clase lleva…..? Una camisa blanca? Una camisa negra? Pantalones negros? Pantalones cortos negros? Zapatos grises? Botas negras? Una chaqueta marrón?

Práctica Oral The red pen El bolígrafo rojo The red shirt La camisa roja The red pens Los bolígrafos rojos The red shirts Las camisas rojas

Práctica oral The green pen El bolígrafo verde The blue shirt La camisa azul The green pens Los bolígrafos verdes The blue shirts Las camisas azules

Práctica escrita 1.I have the white book. 2.Where is the purple backpack? 3.The shoes are brown. 4.The tee shirts are black and orange. 1.(Yo) Tengo el libro blanco. 2.¿Dónde está la mochila morada? 3.Los zapatos son marrones. 4.Las camisetas son negras y anaranjadas.