Spanish 9 Introductions! Students, Teacher, and the Material.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Bienvenidos a mi clase de Español
Advertisements

17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
Do Now: Fill in the blanks ArtGym French Lunch MathComputer Geography Recess Health 1. El francés ______________________________________ 2. La geografía.
Opiniones Unidad 3, Lección 1 Con los verbos: crear y parecer.
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
Bienvenidos a la clase de Español 1
PRUEBITA 19. RESPUESTAS 1 PUNTO CADA CONJUNCIÓN: - 0,5 significado; -0,5 subjuntivo/depende.
¿Cuál es tu clase favorita?
Key Learning: Students will describe their classes by writing or saying what they like Or dislike about the class, describing what the students and the.
Chapter 2.2 Word Bank Unit 2 Me gusta….
¿Cómo se llama él (ella)?
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Español I Cap. 2A. To ask how many classes you have, ask: ¿Cuántas clases tienes? Answer: Tengo cuatro/cinco/nueve clases. To ask about s.o. schedule:
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Apuntes: Mis clases Español 7. Art class Social studies Physical education Spanish class French class German class Math Science ¡Me encantan las matemáticas!
Fechas importantes 16 oct 14 No hay clases 17 oct 14 No hay clases 22 oct 14 FA: Vocabulario 23 oct 14 FA: gramática 24 oct 14 TC Lab (bring headphones)
Los Saludos y Las Despedidas
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
Spanish. WHAT SUBJECTS I LEARN LOS JUEVES ESTUDIO CIENCIAS, ESPANOL, MATEMATICAS Y DIBUJO TAMBIEN INGLES PERO NO ESTUDIO HISTORIA Y GEOGRAPHIA.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Entrada 28/3 Fill in the charts with the correct forms of hacer and ir/ser in the preterite.
Español de febrero.
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
Tu dia en la escuela Your day in school Tu dia en la escuela In Chapter 2A we will learn: Class periods/ordinal numbers Classes describing classes what.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Ejercicio #15 1. I like science class because it is practical. 1. I like science class because it is practical. 2. I don’t like english, because it is.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Los saludos y las despedidas
Notas para el profesor Introducción – Jane empieza en ingles – alumnos peruanos rellenan la hoja de ejercicio 1. Jane respuestas: 1. Miss Driver 2.
GOOGLE VOICE: Call the phone number above, and leave a message on the answering machine answering the questions in the power point and describing.
Calentar Hello______________ Good Morning__________ Good Evening __________ Good, Thank you ________ What’s your name?__________ My name is…__________.
Para Empezar p. 2 Greetings and Introductions Buenos días Good morning.
Me llamo Él Ella Paella. En el restaurante intención: To understand how to order from a Spanish menu martes cinco de febrero.
Las Clases. Las lenguas La clase de español La clase de francés La clase de inglés.
Venir and querer To come and to want. Uses  Querer (to want) and venir (to come) belong to a group of verbs called stem- changing verbs (e→ie). In this.
Español II Repaso para Examen #1
TALKING ABOUT LIKES AND DISLIKES.  What do you like?  I like  ¿Qué te gusta?  Me gusta…  Example:  Me gusta la pizza. TO FIND OUT WHAT A FRIEND.
Thank you for taking my classes today
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
Bienvenidos a la clase de español! Yo soy Señora Lara, la maestra (teacher) Toma la carta Busca el pupitre con la carta Siéntate donde encuentras la carta.
Repaso de Prueba #2 Español 1A. Translate to English: La pizarra The chalkboard.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
11 de noviembre de Escribe en español. Preguntas: ¿Qué te fascina? ¿Qué te interesa? ¿Qué no te gusta? ¿Quién es tu bailarín/a favorito/a? ¿Prefiere.
lunes el 4 de agosto cognados
EspaÑol 1 3 de enero.
¡Bienvenidos al Español 1 o 2! O Yo me llamo Señora De La Torre-Labbe O Soy de Chandler, Arizona O Vengo de una familia grande pero tengo una familia.
Hoy es MIÉRCOLES, el 26 de agosto de dos mil quince
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas y respuestas
CENA Y CINE With a partner, decide which movie you are going to see and at what restaurant you are going to have dinner. Then write your decision on the.
Lauren Kelly.  To learn how to ask someone’s name and how to give someone your name.  We will also learn a little bit about the difference between the.
El almuerzo. La clase de inglés El horario La clase de español.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.His short cousin, Carl, is handsome. 2.Our old parents are really old. 3.Their fat backpack is here.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
Gustar with infinitives El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
Spanish 11/12 Introductions. Students, Teacher, and the Material.
¡Bienvenidos a la clase de español 4!. Classroom behaviors and expectations.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Un día…tres preguntas: ¿Cuáles clases te gustan? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cómo son los profesores?
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Mi Maestra de Español Pattie Salazar. 2 Educación l Bachiller en Español de la Universidad de Texas en Arlington/ Bachelor of Arts in Spanish from UTA.
Transcripción de la presentación:

Spanish 9 Introductions! Students, Teacher, and the Material

A Bit About Me  Student teacher from UBC  UVic - graduated with bachelor of arts  Spanish and English

Class Outline  My contact info:  Blog: sentinel/ sentinel/  Show your parents!  Los Baker van a Perú  Nametags to learn your names!

About You! – Introdúzcanse  ¿Cómo te llamas tú?  ¿Qué te gusta hacer?  ¿Cuál es tu clase favorita?  ¿Tienes hermanos?  ¿Algo más? ¿Cosas interesantes?  ¿Preocupaciones? Si no puedes escribirlo en español, dime en inglés.

La Novela – Los Baker van a Perú  Una aventura en Perú con la familia Baker  Cultura peruviana  La familia  Música y comida peruviana