Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porInés Sara Montoya Plaza Modificado hace 8 años
2
El 9 de septiembreviernes Calentamiento Como se dice en Español? 1.I’m fine- 2.I’m ok- 3.I’m so-so- 4.I’m bad- 5.I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir a sus compañeros de clase a otro compañero de clase
3
La tarea/homework Compartimos con la clase los diálogos de las personas famosas. Let’s share with the class the dialogues between two famous people.
4
Repasamos/review Como se dice en Español? (apuntes/notes from yesterday) To ask how someone is- To say who someone is- To give your name- To ask how a friend is- To ask how an adult is- To respond- To ask a young person’s name- To ask an adult’s name-
5
To introduce someone To introduce someone in Spanish you say Este es… (male) Esta es… (female) Este es Juan. Es un compañero de clase. This is Juan. He is a classmate. Esta es Rosa. Es una compañera de clase. This is Rosa. She is a classmate.
6
To respond When someone introduces someone to you; you would say Encantado (male) Encantada (female) Mucho gusto Note that the saying “mucho gusto” is for both; male or female. It doesn’t change. To say you are also pleased to meet that person you say Igualmente
7
Practica/practice In groups of 3 or 4; you will introduce a classmate to another classmate. You will say Este es… (male classmate) Esta es… (female classmate) The classmate will respond: Encantado (male) Encatada (female) Mucho gusto To say you are also pleased to meet that person Igualmente
8
Mas practica/more practice Completa el papel sobre las introducciones. Complete the paper with introductions. El flamenco de España Bamboleo- Gipsy Kings Bamboleo
9
Para terminar Write two new vocabulary words you learned today and give the translation. Hasta lunes!!!!
10
El 12 de septiembrelunes Calentamiento Traduzca al ingles. Usa tus apuntes. Translate to English. Use your notes. 1.Quien es el muchacho? 2.El es mi mejor amigo. 3.Quien es la muchacha? 4.Ella es estudiante. El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder a demonstrar que saben preguntar a sus compañeros de clase de donde son
11
Conversaciones/repasamos Hola, como estas? Estoy muy bien, gracias. Y tu? Estoy regular. Este es Juan. Un compañero de clase. Mucho gusto Juan! Igualmente.
12
Lo que ya sabes/what you already know So far you have learned a lot of vocabulary related to introductions. Can you give some examples of what have you learned? Levanten la mano!!!! Raise your hand!!!! So in order to say who you are; there are three ways of saying that: SOY…(I’m…) ME LLAMO…(My name is…) MI NOMBRE ES…(My name is…)
13
To ask where someone is from To ask where someone is from you say De donde eres? To say where you are from you say Soy de…. De donde eres? Where are you from? Soy de España. I’m from Spain.
14
To ask and say where you’re from De donde eres? Soy de Hebron. De donde eres? Soy de Mardela. De donde eres? Soy de los Estados Unidos. (USA)
15
De donde eres?/practica Ask two people close to you where they are from. De donde eres? Answer the question by saying Soy de…(place) Now in order to say where that person is from you say Juan es de Hebron Julia es de Mardela Carlos es de Maryland Tell the class where your classmate is from. Name+es de+ place
16
Mas practica/more practice Each one of you will receive an index card with either a question or a response; based on the introductions you have been learning. You need to match your answers with the correct question. If you have a card with a response; you need to find the person that has the question to your response. (read the response out loud ) If you have a card that has a question (colored); you must ask that question to your classmates and see if they have the answer to your question or not. If not keep looking until you find all the students that have the answers to your question. For example: Como estas? Estoy bien. Estoy mal. Estoy regular. Estoy fatal.
17
Escribimos/let’s write Completa las actividades sobre las introducciones. Complete the activities on introductions.
18
Para terminar Write down the question and the answer in Spanish Where are you from? I’m from … Tarea/homework: to finish up the worksheet you started in class
19
El 13 de septiembremartes Calentamiento Como se dice en Español? 1.Where are you from (familiar)? 2.I’m from… 3.Pleased to meet you. 4.Likewise. 5.I have to go. El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder aplicar el vocabulario de las introducciones para crear un dialogo
20
Repasamos la tarea/review homework Saquen el papel de la tarea. Repasamos las respuestas. Take our your homework assignment. Let’s review the answers.
21
De donde eres? Soy de Salisbury. María es de Salisbury. Soy de los Estados Unidos. Carlos es de la Argentina. Soy de Miami. Pedro es de Puerto Rico. De donde es …?
22
Jugamos con las introduciones Las introducciones Las introducciones La musica “Bamboleo”- Gipsy KingsBamboleo
23
Para terminar Write that you are pleased to meet Carlos in Spanish. Tarea/homework- worksheet on introductions and greetings
24
El 14 de septiembremiércoles Calentamiento Escriba en Español. Write it in Spanish. My name is Ana. I am from the United States. I’ m fine. How are you (formal)? See you later. United States=Estados Unidos. El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder aplicar el vocabulario de las introducciones para crear un dialogo
25
La tarea Repasamos- let’s review
26
Creamos un dialogo/let’s create a dialogue En equipos de 3 o 4; crea un dialogo entre ustedes en Español. Mira el escenario. In groups of 3 or 4; create a dialogue in Spanish. Look at the scenario. Imagine that you and your classmates have just joined the Spanish club at your school. Greet each other, find out each other’s name and where each other is from. Then introduce one another to a classmate. You will act out your dialogue in front of the class today for a grade!!!
27
Para terminar Como se dice en Español? See you later Who is he? Tarea/homework: no Remember tomorrow I will not be here; so you must be in your best behavior
28
El 20 de septiembremartes Calentamiento Put the following sentences in logical order, from a to e. 1.Tengo que irme. Adiós. 2.Soy de Venezuela. 3.Ella es mi amiga Valeria. 4.Hola. Me llamo Fernando. 5.Es una compañera de clase. El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder presentar los diálogos a la clase
29
Tomamos un quiciecito/ PoP quiz Quiz on introductions Necesitas/you need: Un lápiz- a pencil Un bolígrafo- a pen Un papel- a paper Pasa los papeles- pass up the papers Reunanse con los equipos de las presentaciones Go ahead and get together with your groups for the presentations- You only have 5-8 minutes to practice before presenting it.
30
Presentamos You will act out the dialogues in front of the class. You must first practice your lines before you actually get to present it. 5-8 minutes You will be graded as you present it (which means; no English!!!) Not all presentations will be done today (maybe) You are responsible for respecting each others presentations by listening !!!
31
Para terminar Write a fact about Spain that you learned when watched the video on Thursday Sept. 15th. If you were absent that day; write what you know about Spain. Tarea: worksheet on subject pronouns
32
El 21 de septiembremiércoles Calentamiento Unscramble the words to create sentences. 1.Clarisa/llama/se 2.Me/Sarah/llamo 3.Bien/gracias/estoy 4.Señora/noches/buenas 5.Que/tengo/irme El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder aprender los pronombres en español
33
Terminamos con las presentaciones Terminamos las presentaciones Let’s finish the presentations Continuamos con algo nuevo! Let’s continue with a new topic!
34
Los pronombres While learning about introductions you have already seen some subject pronouns in Spanish. The word subject means “person”. So you will be referring to a certain person or a group of people; when we talk about subject pronouns. The word pronoun comes from the word “pronunciation”; meaning - what will you call that person by. In English you can call a person by his/her name; but you can also call someone by: you, he, she, we, or they
35
Subject pronouns in Spanish So in order for you to use: he, she, we, you or they in Spanish; you must learn what it is Subject Pronouns Subject Pronouns Aprendemos y cantamos la canción de los pronombres Let’s learn and sing the pronouns’ song
36
Practicamos con los pronombres Completa las actividades con los pronombres en español. Complete the activities with subject pronouns in Spanish.
37
Para terminar Escriba la oracion en Ingles. Write the sentence in English. Ella es mi mejor amiga. Tarea/homework: finish worksheet
38
El 22 de septiembrejueves Calentamiento Change the names in each sentence for the correct subject pronoun in Spanish, and rewrite the sentences. 1.Antonio es mi compañero de clase. 2.Julieta es de Sevilla, España. 3.La señora Kurtz es la profesora de español. 4.Paco y yo somos mejores amigos. El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder a repasar y practicar con los pronombres en español
39
Repasamos las respuestas La tarea/homework (period 6)
40
Repasamos los pronombres Repasamos los pronombres en español mirando a un video. Let’s review the pronouns in Spanish by watching a video
41
Practicamos con los pronombres Jugamos TOCA Toca las palabras(con el dedo) que la profesora dice lo mas rápido que puedas; antes que tu pareja lo haga Touch the words (with your index finger) your teacher calls on as fast as you can; before your partner does it Manos a la cabeza (hands on your head)
42
Repasamos las introducciones otro video Another video (intros) Caminamos y hablamos con los compañeros de clase en español Walking and talking with classmates in Spanish
43
Para terminar Give the translations for the following: Yo- Tu- Usted- Ellos- Tarea/homework- worksheet with pronouns
44
El 23 de septiembreviernes Calentamiento Match each sentence with the correct subject pronoun. 1.Ella 2.Yo 3.él 4.Tú 5.nosotros a.Cómo te llamas? b.Mi amiga es de Colombia. c.Somos estudiantes d.Me llamo Mauricio. e.El señor Torrado es el profesor. El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder usar pronombres y verbos en oraciones
45
Repasamos la tarea Saquen la tarea de ayer Take out your yesterday’s homework Repasamos Let’s go over it
46
Subject and verbs in a Sentence In English, sentences have subject and verb. The subject is the person or thing that is being described or is doing something. The verb is the action word like run or sing, or a word like am, is, or are that links the subject to a description. Mrs. Perez is my teacher. She is from Madrid. subject verb
47
Miramos la actividad Let’s go over the information you have on your worksheet. Completa los ejercicios. Complete the activities.
48
Conocemos a Espana Complete the pre-viewing Video Complete post-viewing
49
Jugamos Toca TOCA con los pronombres
50
Para terminar Identify the subject and the verb in this sentence. Carla es de Mexico.
51
El 26 de septiembrelunes Calentamiento Identify the subject and the verb in each sentence. Write the answers down. 1.El es mi profesor de ciencias. 2.Este es Mario. 3.Ella es mi mejor amiga. 4.Esta es la señora Kurtz. 5.Rosario es de España. El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder identificar el verbo ser en oraciones
52
Identificamos los pronombres Escribe el pronombre en español en tu pizarra blanca. Write the pronoun in Spanish on your white board. Escribe tu respuesta y enséñala a mi. Write your answers down and show them to me.
53
pronombres 1.We (males and females) 2.You formal 3.He 4.You all formal 5.We (males) 6.You familiar 7.You all familiar (females only) 8.They (females only) 9.They (males and females) 10.I
54
Practicamos con “ser”-to be you have been learning how to say where you are from, what is your name, who is he or she, etc… Soy de Salisbury. Mi nombre es señora Kurtz. Ella es Marta. If you haven’t noticed yet, there is a common verb you have been using all this time The verb is “ser”; translation: to be To be in English means: I am, you are, he is, she is, we are, they are
55
Miramos el verbo ser Let’s take a look at the verb ser and its forms Friday’s worksheet Cantamos la canción de los pronombres
56
Para terminar The verb SER translates to what in English? Give an example.
57
El 27 de septiembremartes Calentamiento Match each sentence with the correct subject pronoun. 1.Como te llamas? 2.Mi amiga es de Colombia. 3.Somos estudiantes. 4.Me llamo Mauricio. 5.El señor Torrado es el profesor de matemáticas. a.Ella b.Yo c.El d.Tu e.nosotros El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder
58
Trabajamos con los pronombres Completa las actividades con los pronombres en español. Complete the activities with the subject pronouns in Spanish. Repasamos las respuestas Let’s review the answers
59
SER- TO BE The verb to be in English translates to “ser” in Spanish. Like you say: I am, you are, he is, she is, we are, they are; In Spanish they do the same thing but here is how it goes: Yo soy – I am Tu eres- you are El es- he is Ella es- she is Nosotros somos- we are ellos son- they are Ellas son- they are
60
Continuamos con el verbo “SER” Miramos una actividad con “ser”- to be.ser Subjects and verbs in a sentence Completa las actividades. Complete the activities.
61
Jugamos con los pronombres yotú usted ellasnosotrosvosotras nosotrasellosustedes élellavosotros
62
Para terminar Como se dice en español? I am You are He is Tarea/homework- worksheet with subject and verbs.
63
El 28 de septiembre miércoles Calentamiento Translate the following sentences to Spanish. 1.I am from California. 2.He is a classmate. 3.You are my friend. 4.The girl is my best friend. El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder repasar los pronombres en español
64
La tarea/homework Repasamos las respuestas. Let’s review the answers.
65
Los pronombres Miramos a los pronombres en español una vez mas. Let’s take another look at subject pronouns in Spanish. video
66
Jugamos bingo You will create your own bingo cards. Copy the information you see on the board on your bingo cards. Make sure you copy the information in different places; so everyone will have a different bingo card. Jugamos!!! Let’s play
67
La canción de los pronombres Yo means I and tu means you El and ella; he and she Usted means you more formaly Nosotros and nosotras; both mean we Ellos and ellas; both mean they Ustedes is you all the southern way These are the pronouns that I can say So let’s start again with yo my man!!
68
Quiciecito/pop quiz Completa el quiciecito con la cancion de los pronombres. Complete the quiz on pronouns’ song.
69
Para terminar List all the subject pronouns in Spanish that you remember. Tarea/homework: signed progress reports
70
Hablamos en espanol You and a partner will have a conversation in Spanish; using the worksheet provided. Follow the instructions as they are given.
71
El 29 de septiembrejueves Calentamiento Choose the correct subject pronoun for each statement. 1.Your spanish teacher- 2.Your grandparents- 3.Your mom and your dad- 4.Your best friend- 5.Two female best friends in Spain- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder hablar de los saludos usando los pronombres
72
Jugamos con los pronombres Y el verbo ser Rags to riches Rags to riches
73
Comparaciones Thursday we read!!! Como saludas a tus amigos, familiares y profesores? How do your greet your friends, relatives and teachers? Saludos formales y informales Formal and informal greetings Miramos el video-let’s take a look at the video
74
Contestamos las preguntas Constesta las preguntas sobre el video. Answer the questions about the video. Hablamos!!! Let’s talk!!!
75
Saludamos los compañeros de clase You will be forming two circles facing each other. Greet the person facing you (in Spanish). Boys will greet boys or girls with a handshake while saying “hola, como estas?” Estoy bien/mal/regular, y tu? The handshake between boys should be firm, while that between a boy and girl should be gentle. Girls may greet each other with an “air kiss” on one or both cheeks. The circle moves clockwise (to the right) and the process is repeated.
76
PARA TERMINAR Write a fact you learned today about greetings in Spanish speaking coutries. I am collecting your notebooks today Go ahead and put them on the computer table in the back of the room.
77
Jugamos el bingo Saca tu papel de bingo. Take out your bingo card. Jugamos!!! Let’s play!!!
78
Miramos la cultura de Espana Ustedes van a aprender un poco mas sobre la cultura de Espana. You all are going to learn a little more about Spain. Mira el video y contesta las preguntas. Watch the movie and answer the questions.
79
El 4 de octubremartes calentamiento Fill in the blanks with the appropiate subject pronouns in Spanish. (1)_____means I and (2)_____means you (3)____ and (4)____; he and she (5)_____means you more formaly (6)________ and (7)________; both mean we (8)______and (9)_______; both mean they (10)_________ is you all the southern way These are the pronouns that I can say So let’s start again with yo my man!! El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder aprender los números de uno a treinta en español
80
Los numeros Cuantos compañeros de clase hay en esta clase? How many classmates you have in this class? Sabes contar en Español? Do you all know how to count in Spanish? Es muy fácil!!!! Cuenta, cuenta, cuenta… Video Video Apuntes/notes
81
Practicamos Usa tu computadora para practicar con los números. Trabaja con una pareja. Use your computer to practice with numbers. Work with a partner. Completa todas las actividades. Complete all activities.
82
Las computadoras You must first sign in your names under the correct class period. You are responsible for your computer. When done with all activities; you will shut off your laptops and then close the lid Finally plug in your laptops when finished. Turn volume off; click on volume control icon then change to mute. You are working quietly on your assignments. SILENCIO!!!!
83
Go to You might not finish it all today!!! That’s ok!! http://quizlet.com/41681/spanish-numbers-1-30-flash- cards/ - click on learn first; speller and then click on one of the two games http://quizlet.com/41681/spanish-numbers-1-30-flash- cards/ http://www.quia.com/jg/761177.html http://www.quia.com/jg/761177.html http://www.quia.com/rd/47645.html http://www.quia.com/rd/47645.html http://www.quia.com/ba/59642.html http://www.quia.com/ba/59642.html
84
Para terminar Cuál es tu número de teléfono? What is your phone number? (in Spanish) Tarea/homework- worksheet only #’s 18 and 19
85
El 5 de octubremiércoles Calentamiento Como se dice en Español? a.30- b.22- c.16- d.15- e.26- treinta veintidós (veinte y dos) dieciséis (diez y seis) quince veintiséis (veinte y seis) El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder decir y preguntar sobre numero de teléfonos
86
La tarea Saca tu papel de la tarea. Take out your homework assignment. Repasamos las respuestas!! Let’s review the answers!!
87
La tarea/worksheet pg. 7 Actividad 18- Cinco Ocho Uno Siete Tres Dos Nueve Cuatro Diez seis Actividad 19- 11+5=Dieciseis 12+6=Dieciocho 5x4=Veinte 6+11=Diecisiete 13+6=Diecinueve 2+10=Doce 30/2=Quince 5x5=Veinticinco 30-8=Veintidos 20+11=Treinta y uno
88
los números de teléfonos Cual es tu teléfono ? What is your phone number? Es tres-dos-cinco-uno-dos- tres-uno. Escriba en un papel el numero de teléfono. Write the phone number above on paper. Cual es el teléfono de señora Kurtz? Es seis-uno-nueve-uno-cinco-dos-ocho.
89
practicamos Pregunta a tus compañeros de clase: Cual es tu teléfono? Escribe los números en Español. Ask your classmates: What is your phone number? Write the number in Spanish.
90
Jugamos Toca Toca los números con el dedo. Touch the correct numbers with your finger.
91
Para terminar Pregunta a un compañero de clase. Ask a classmate: Cual es tu teléfono? Write the number down in Spanish. Tarea: worksheet with numbers.
92
El 7 de octubreviernes Calentamiento Contesta las preguntas en español. Answer the questions in Spanish. 1.Cual es tu teléfono? Es….. 2.Cual es el teléfono de tu amigo(a)? Es… El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder a practicar con los números hablando y escribiendo
93
La tarea/homework Saquen la tarea de miercoles. Take out your Wednesday homework. Repasamos las respuestas para puntos de participación!!! Let’s review the answers for participation points.
94
Practicamos con los números Video Numero secreto Hablemos- try to guess the secret number (in Spanish) between 0 and 31 that your partner has written down. If you are wrong, your partner wil point up or down to indicate a higher or lower number. Keep trying until you guess right. Then switch roles and play again.
95
Usamos las computadoras http://www.quia.com/jg/761177.html http://www.quia.com/jg/761177.html http://www.quia.com/rd/47645.html http://www.quia.com/rd/47645.html http://www.quia.com/ba/59642.html http://www.quia.com/ba/59642.html Go to the following websites and complete all activities and games.
96
Para terminar How do you say it in Spanish. 1.How are you? 2.My name is… 3.They (female only) 4.I am
97
El 10 de octubrelunes calentamiento Write the Spanish number that completes each math equation. 1.ocho + cuatro= ______________ 2.Veintiuno – doce= ______________ 3.Treinta – quince= _____________ 4.Catorce + seis= _________________ 5.Dieciocho – siete= _____________ El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder usar los números para decir la hora en español
98
Repasamos los números con una pareja Resuelva las matematicas con una pareja y escribe los numeros en espanol. Solve the math with a partner and write the numbers in Spanish.
99
La hora Aprendemos como se dice la hora en español. You will learn how to tell time in Spanish. La hora
100
¿Qué hora es?
101
¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora…
102
Para la media hora… (half hour) “…y media” Después de la hora… (after the hour you use) “…y…” Para la cuarta hora… (to say a quarter; 15 minutes) “…y cuarto”
103
Pero, después de la media hora… After half hour has passed …y… menosmenos
104
“on the dot” “en punto”= “midnight” “medianoche”= “midday / noon” “mediodía”= “p.m.” “a.m.” = = “de la tarde / de la noche” “de la mañana”
105
“It is…” “Son las…” = “Es la…” “At…” “A las…” = “A la…” Es la una de la tarde. Tengo clase a la una de la tarde.
106
Son las diez. ¿Qué hora es?
107
Son las cinco. ¿Qué hora es?
108
Son las cinco y diez. ¿Qué hora es?
109
Son las ocho y cuarto. ¿Qué hora es?
110
Son las tres y media. ¿Qué hora es?
111
Es la una en punto. ¿Qué hora es?
112
Son las diez menos veinte. ¿Qué hora es?
113
Son las siete menos cuarto. ¿Qué hora es?
114
Es medianoche. (Son las doce.)
116
Son las nueve.
117
Son las seis (en punto).
118
Son las dos y media.
119
Es la una y cuarto.
120
Son las tres y diez.
121
Son las once y veinticinco.
122
Son las ocho menos cinco
123
Son las dos menos cuarto.
124
5:30 pm 1.1. 6:15 am 2. 8:40 pm 3. 12:00 am 4. 9:45 am 5. 1:25 pm 6. ¿Qué hora es?
125
Las Respuestas… 1.1. Son las cinco y media de la tarde. 3. Son las nueve menos veinte de la noche. 2. Son las seis y cuarto de la mañana. 4. Son las doce de la mañana. (Es medianoche) 6. Es la una y veinticinco de la tarde. 5. Son las diez menos cuarto de la mañana.
126
Para terminar Que hora es? Tarea: worksheet with telling time
127
El 11 de octubremartes Calentamiento Que hora es? Write the times in Spanish. Make sure to add por la mañana, por la tarde, por la noche. 5:30 pm 6:15 am 1:25 pm 12:00 am a. b. c. d. El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder decir la hora en español usando los números
128
LA TAREA Repasamos la tarea 1.9:15 pm 2.12:00 pm 3.10:20 pm 4.2:45 pm 5.1:00 pm 6.8:50 am 7.12:00 am 8.5:05 pm 9.6:10 am 10.1:30 pm 1.Son las cinco y diez. 2.Son las seis y cuarto. 3.Son las ocho menos veinte. 4.Es la una y media. 5.Son las nueve (en punto).
129
Practicamos mas con la hora Con una pareja; empareja la hora correctamente With a partner; match the times correctly
130
Escribimos let’s write Que hora es? Escriba la hora en español. Write the time in Spanish. Hablamos!!! Let’s talk. Que hora es? Pregunta a un compañero de clase que hora es? Ask a classmate what time is it in Spanish. Then have the classmate tell you the time (in Spanish) according to the times given. When finished; switch roles.
131
Para terminar Any time after one o’clock ; you must start your sentence with____________ in order to tell time in Spanish. From one o’clock till one thirty you must start your sentence with _______________ in order to tell time in Spanish. Tarea: worksheet on time
132
El 12 de octubremiércoles Calentamiento Escribe los numeros de teléfono en español. a.4-29-17-15 b.5-11-28-13 c.9-18-24-30 d.4-20-26-12 El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder reconocer los numeros /la hora y escribirlos
133
La tarea Saquen el papel de la tarea Repasamos para puntos de participación 1.A 2.B 3.B 4.B 5.A
134
Practicamos con los números de teléfono Usamos las pizarras blancas para practicar con los numeros. 255-1234 377-4590 443-2308 214-3476 726-6953 430-8473
135
Tomamos un quiciecito los numeros Necesitas: (you need) Un papel Un lápiz Buena suerte!!! Good luck!!!
136
Jugamos!!! En grupos de tres o cuatro, di la hora en español. In groups of three or four, say the time in spanish. Juega el dado y di la hora. Si no sabes o lo tienes mal, empieza otra vez. Roll the dice and say the time in Spanish. If you don’t know or get wrong you must start over.
137
Para terminar Como se dice en español? Where are you from? Nice to meet you. You all. You (familiar) are. Tarea- bring colored pencils, crayons, markers, gel pens, highlighters, etc…
138
El 13 de octubrejueves Calentamiento Que hora es? 3:00 a.Son las tres en punto. b.Son las tres y media. 9:15 a.Son las nueve menos cuarto. b.Son las nueve y cuarto. 7:25 a.Son las siete y media. b.Son las siete y veinticinco. 1:30 a.Es la una y cuarto. b.Es la una y media. 11:40 a.Son las doce menos veinte. b.Son las once y veinte. 8:10 a.Son las ocho en punto. b.Son las ocho y diez. El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder crear un reloj para practicar con la hora
139
Construimos un reloj (clock) Ustedes van a construir un reloj para practicar con la hora en español. You all will create a clock to practice telling time in Spanish. Materials: Paper plate (write your name on the back of the plate) Colored pencils, markers, crayons, gel pens, etc… Clock handles (you will need to cut them out)
140
Guidelines You must: Write numbers 1 thru 12 on your clocks. Make sure you draw them in pencil first; in case you make a mistake. In the center, you will place the handles of the clock. You should have two; one to count the hour and the other to count the minutes. You are responsible for being as creative as you can be. You will decorate your clocks with ideas that interests you. For example: Sports Ballet/any type of dance Karate Music Cartoons Holidays, etc… This clock will be used in class only and you will leave them in class
141
Practicamos con la hora Using the clocks you just made; practice the following times: 1.Son las dos y cuarto 2.Es la una y veinte de la tarde 3.Son las dos menos quince 4.Son las cuatro y media 5.Son las ocho y veinticinco de la noche 6.Son las once menos cinco de la mañana 7.Es mediodía 8.Son las tres en punto 9.Son las nueve y diez 10.Son las dos menos veinticinco
142
Para terminar Translate the following to English. 1.Soy de España. 2.Mi teléfono es cuatro-cuatro-tres-dos- cinco-uno-siete 3.Igualmente Tarea: worksheet with time (digital clocks)
143
El 14 de octubreviernes Calentamiento Unscramble the words to tell the time. 1.En/ocho/las/punto/son 2.Tres/las/menos/son/veinte 3.Cuarto/son/nueve/las/y 4.Media/una/es/y/la 5.Cuatro/cuarto/y/las/son El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder practicar la hora con una pareja (partner)
144
La tarea Repasamos para puntos de participación
145
Hablamos, escuchamos y escribimos con una pareja differente; habla, escucha lo que dice y escribe.
146
Practicamos con la hora let’s practice the following times using our clocks: 1.Son las cinco y cuarto 2.Es la una y diez de la tarde 3.Son las doce menos quince 4.Son las seis y media 5.Son las tres y veinticinco en punto 6.Es medianoche
147
Con una pareja with a partner read the times in words as your partner draws the appropriate hands on his or her clocks.
148
Jugamos con la hora Groups of 2 or 3 ONLY; continue playing the board game with time Use your notes to help you tell time
149
Para terminar Como se dice en español? 1.Girl- 2.Boy- 3.Student- 4.Classmate-
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.