Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porEmilia Poblete Vega Modificado hace 8 años
1
Projecte Èxit L’ÈXIT ESCOLAR PER A TOTHOM, un objectiu de la ciutat Reforç escolar Per alumnat de 5è i 6è de primària i 1r i 2n d’ESO febrer 2009
2
Projecte Èxit La millora de l'èxit escolar ha de ser una prioritat a la ciutat Les dades són prou evidents: –Un 35% de l’alumnat no acredita l’ESO. Aquesta xifra tot i que s’ha reduït en els últims anys és superior a la mitjana europea. –Un 14% d’alumnes manifesta una gran distància emocional respecte al professorat i desafecció per la institució escolar. –Només un 60% dels joves participa dels estudis postobligatòris. –Intensificació de les desigualtats entre centres públics i privats- concertats pel que fa als índex de fracàs. Es tracta d’un problema complex, per tant calen solucions complexes
3
Projecte Èxit Què podem fer per augmentar el nombre de graduats a secundària? –Evitar les concentracions excessives d’alumnat amb dificultats Planificació / àrees de proximitat Polítiques compensatòries: LICS, Plans Educatius d’Entorn –Flexibilització dels temps d’aprenentatge ajustant-se a les necessitats Organització escolar: agrupacions flexibles; concentració d’equips docents a primer i a segon; mestres de suport a l’aula Plans de Millora –Adequació dels criteris d’avaluació Ajustats a les competències bàsiques de la LOE –Enfortir la funció tutorial per l’orientació i el tracte amb les famílies –Atendre l’alumnat amb dificultats: UEE, PQPI
4
Projecte Èxit Què fa l'Èxit (i d’altres) per augmentar el nombre de graduats a secundària? –Continuïtat primària-secundària Adscripcions/planificació Projectes compartits (Èxit entre d’altres) –Activitats d’aprenentatge després de l’horari escolar amb la implicació d’agents externs Reforç escolar: Èxit Estudi assistit: Plans Educatius d’Entorn Reforç escolar: PROA –Orientació a 4t d’ESO. Motivació a la continuïtat de la formació Projecte de Vida Professional. Èxit/Porta22 –Diversificació curricular a segon cicle d’ESO Tallers en contextos no escolars Èxit2 UEC o altres formes d’escolarització externes o mixtes Suport a les Aules obertes –Implicació de les famílies en la dinàmica escolar Tallers de pares i mares
5
Projecte Èxit 2001-2006 fase experimental del projecte Èxit impulsat per l’IMEB i traspassat al Consorci des de 2005 L’avaluació del procés és positiva i es consolida Els punts forts del reforç escolar que el professorat expressa amb major freqüència són: -Ajuda a fer els deures -Treballa hàbits d’estudi i ordre -Reforça la seguretat en sí mateixos de l’alumnat que li costa estudiar -Un punt fort important és el que fa referència a la relació que s’estableix entre l’alumnat i els amic@grans
6
Projecte Èxit Avaluació 2001-2006 fase experimental del projecte Èxit Punts forts manifestats pels Amic@grans Ajuda en l’aprenentatge, a fer deures, a resoldre coses que no entenen Treball d’hàbits socials La relació entre els amic@grans i els nens/es Punts forts manifestats pel Professorat Fer els deures Millorar relació amb els companys Resultats més satisfactoris en els aprenentatges Bona relació amb els amic@grans Valoracions de l’alumnat sobre els amic@grans M’ajuda a fer els deures Repasso els controls de llengua M’ensenya a organitzar la feina M’ajuda a arreglar els problemes amb els meus amics Aquesta és la nostra aposta: Èxit, de projecte a programa
7
Projecte Èxit Dades de participació - curs 2008-2009 Escoles i instituts de Barcelona CEIP IES Total 56 26 82 Alumnat1.215 Tutors i professorat244 Amics@grans170
8
Projecte Èxit DE PROJECTE EXPERIMENTAL A PROGRAMA Claus: 1.Treballa amb alumnes / professorat / joves/ famílies 2.Treballa amb recursos de la ciutat 3.Parteix de la demanda dels centres i s’adapta a les seves necessitats 4.No pretén ser el model únic però si ordenar les iniciatives existents 5.No és un recurs al marge del sistema sinó del sistema. En el marc de la LOE. Amb el suport de la inspecció i dels Serveis Educatius del territori 6.Seguiment i suport presencial i no burocratitzat
9
Projecte Èxit Èxit 1: Reforç escolar CEIP Tallers del professorat CEIP Alumnes 5è I 6è Alumnes 1r ESO I 2n ESO IES Reforç escolar Exalumnes de l’IES amic@grans
10
Projecte Èxit L’ Escola i l’Institut fan un projecte comú a través del taller del professorat
11
Projecte Èxit Els amic@s grans són ex-alumnes de l’institut que ens ajuden a fer els deures
12
Projecte Èxit El reforç dels deures i les activitats de lleure ajuden al treball escolar També experimenten altres maneres d’aprendre
13
Projecte Èxit Pel reforç escolar disposem de: TIC, biblioteca i materials didàctics Materials didàctics Material TIC La biblioteca de l’escola
14
Projecte Èxit Agents que intervenen a l’Èxit 1 Amic@gran -Ajudar a fer els deures i fer el reforç -Control d’assistència i Informe diari de la sessióControl d’assistència i Informe diari de la sessió -Intercanvi informació amb el tutor/a -Informe trimestralInforme trimestral Coordinadors/es (1 x IES amb els seus CEIPs) - Coordinació dels amics@grans (seguiment assistència) i selecció de material.seguiment assistència - Informes de seguiment trimestral - Seguiment incidències alumnat Referents de zona - Reunions amb coordinadors/es i amic@grans - Seguiment del reforç - Informes de seguiment mensuals i trimestralsInformes de seguiment mensuals i trimestrals Tècnics/ques de la unitat de Programes - Planificació - Coordinació - Seguiment - Avaluació Tallers de professora t ALUMNES ÈXIT Família -Autoritza la participació -Taller per a famíliesAutoritza la participació Tutors i tutores -Proposta d’alumnes pel reforç -Descripció de necessitats i pauta de les activitats de reforç (graella d’observacions) (graella d’observacions -Relació amb l’amic@gran a través de la llibreta viatgera / agenda /mail. Territori -CRP (hi ha 4 crp molt implicats) -Tècnic Districte -Inspecció
15
Projecte Èxit Ordenació dels recursos pel reforç extraescolar Tallers d’estudi assistit Pla educatiu d’entorn En alguns casos finançat amb recursos PROA Reforç escolar Èxit Altres recursos de la ciutat
16
Projecte Èxit - Creixement segons demanda. Nous centres 2008/09 -Perspectiva amb els recursos actuals.... -Perspectiva si es compta amb els recursos PROA i Entorn (si es que es destinen a 5e i 6è, i 1er i 2on d’ESO) - Ordenació dels recursos segons perfil i edat de l’alumnat -Perfil amb carències socials: estudi assistit -Perfil que amb el suport escolar pot assolir l’èxit: reforç - Suport del CRP + recursos de formació permanent pel taller de professorat - Conveni Departament de pedagogia: amics grans específics per a fer reforç de lectura; compensació amb crèdits de lliure elecció - Formalització del pagament dels ajuts en concepte de beques Propostes de futur
17
Projecte Èxit Evolució de la participació 2001-2008 Acció 12001-022002-032003-042004-052005-062006-07 2007-08 Districtes137777 7 Instituts1919171921 23 Escoles22342444749 53 Total centres escolars33261 6670 76 Nº de professorat1080170172184209 230 Alumnat de Primària i ESO52285730748850920 1.140 Amic@grans6378393116124 138
18
Projecte Èxit BequesSol·licituds ModalitatA135132 ModalitatB1017 ModalitatC1617 ModalitatD45 171 Convocatòria de beques del programa EXIT pels amics@grans i per la coordinació. Curs 2008-2009
19
Projecte Èxit Convocatòria de beques del programa EXIT pels amics@grans i per la coordinació. Curs 2008-2009
20
Projecte Èxit Informació general del Programa Èxit - www.edubcn.cat/exitwww.edubcn.cat/exit Documents 2008-2009 (instruccions i graelles) – www.edubcn.cat/exit/0809 www.edubcn.cat/exit/0809 Correu electrònic: innovacio.ceb@gencat.cat
21
Projecte Èxit Centres participants / Curs 2008-2009
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.