La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

GETTING READY FOR TRANSITIONAL KINDER/KINDERGARTEN > PREPARANDONOSE PARA KÍNDER TRANSICIONAL/KINDERGARTEN > [INSERT School Name] Parent Meeting Junta De.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "GETTING READY FOR TRANSITIONAL KINDER/KINDERGARTEN > PREPARANDONOSE PARA KÍNDER TRANSICIONAL/KINDERGARTEN > [INSERT School Name] Parent Meeting Junta De."— Transcripción de la presentación:

1 GETTING READY FOR TRANSITIONAL KINDER/KINDERGARTEN > PREPARANDONOSE PARA KÍNDER TRANSICIONAL/KINDERGARTEN > [INSERT School Name] Parent Meeting Junta De Padres [INSERT PSA Name], PSA Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved

2 OVERVIEW VISION GENERAL  Facts about Kindergarten  Attendance and Achievement  Kindergarten Academics  The Transition Process  Tips For Parents  Información referente a Kínder  Asistencia y logros académicos  Clases Académicas en Kínder  El proceso de transición  Consejos para padres Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved

3 FACTS ABOUT KINDERGARTEN Attendance and Achievement  In the LAUSD, 1 out of every 5 Kindergarten and first grade students are chronically absent  A students who is chronically absent in Kindergarten:  Is more likely to perform poorly in first grade, especially in Reading  Is likely to have lower academic achievement in fifth grade  Is missing valuable core instruction Asistencia y logros académicos  En DEULA, 1 de cada 5 estudiantes en kínder y primer grado alcanzan un nivel de ausencia crónica  El estudiante que se ausente crónicamente en Kínder es mas probable de:  Ejecutar pobremente en primer grado, especialmente el lectura  Tener logros académicos mas bajos en quinto grado  Pierde Instrucción fundamental y valiosa Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved INFORMACION SOBRE KINDER

4  With healthy eating and proper care, many of these absences can be prevented.  Research shows that for every one day missed, it takes a child three or more days to catch up.  Con hábitos de alimentos saludablemente y cuidados preventivos, muchas de estas ausencias pueden ser prevenidas  Estudios demuestran que por cada día escolar faltado, le toma hasta tres días o mas a un estudiante para ponerse al corriente. FACTS ABOUT KINDERGARTEN INFORMACION SOBRE KINDER

5 88-95% 96 %+ FACTS ABOUT KINDERGARTEN Asistencia y logros académicos Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Students who miss 7 or fewer days of school are more likely to succeed! ¡Los estudiantes que faltan 7 días o menos de escuela son mas probables de ser éxitos! INFORMACION SOBRE KINDER Asistencia y logros académicos

6 Chronic Kindergarten Absence Associated with Lower 1st Grade Achievement for All Children 1 st Grade Math & Reading Performance by K Attendance Source: ECLS-K data analyzed by National Center for Children in Poverty (NCCP) Note: Average academic performance reflects results of direct cognitive assessments conducted specifically ECSL-K. Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Ausencia crónica en Kínder es asociada con logros académicos bajos en el primer grado Rendimiento en matemáticas y lectura en el primer grado basado en la asistencia en el Kínder

7 LOGROS ACADÉMICOS EN KINDER Algunas normas de DEULA Recognize alphabets and letter sounds Verbally, use sentences that are grammatically correct Identify and use capital letters and some punctuation marks Begin to learn High Frequency Words (the most commonly used words in reading)** Artes de lenguaje: Currículo de estudio Reconocer las letras y sus sonidos Usar oraciones gramáticamente correctas Identificar el uso de letras mayúsculas y puntuación Aprender palabras de alta frecuencia (palabras que se usan mas frecuente en lectura) LANGUAGE ARTS “Treasures” Curriculum By first grade, children are tested on their fluency so the more words they learn in Kinder the better. Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved En el primer grado, los niños tendrán un examen de fluidez; así que entre más palabras conozcan en kínder mejor. KINDERGARTEN ACADEMICS Some LAUSD Standards

8 LOGROS ACADÉMICOS EN KINDER Algunas normas de DEULA  Compare two or more sets and identify equal to, more than, or less than  Count, recognize, name and order numbers (up to 100) using objects  Describe number patterns  Count by 2’s, 5’s, and 10’s MATEMATICAS “Visión” de estudio  Comparar dos o mas grupos e identificar si son iguales, mayor que o menos de  Contar, reconocer, nombrar y ordenar los números (hasta el 100) usando objetos  Describir patrones de números  Contar por 2’s, 5’s, y 10’s MATHEMATICS “Envision” Curriculum Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved KINDERGARTEN ACADEMICS Some LAUSD Standards

9 Managing THE TRANSITION PROCESS 1.Talk with you child about the change and the new school.  Say positive things about this new experience.  Share stories about what it will be like going to school.  For current Pre-K students—Let your child know there will be more instructional hours in Kinder (6 hour days; and 5 days a week) 2.Let your child talk about his/her questions or fears. Tell him/her that everyone has questions when they make a change. Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Manejando EL PROCESO DE TRANSICIÓN 1.Hable con su hijo/a sobre el cambio y la nueva escuela.  Diga cosas positivas sobre esta nueva experiencia  Comparta historias sobre como será el ir a la nueva escuela  Para los estudiantes en pre-k-Déjele saber a su hijo/a que el día tendrá mas horas académicas (6 horas al día; y 5 días a la semana) 2.Deje que su hijo/a hable sobre sus preocupaciones o miedos. Dígale que todos tenemos preguntas cuando hay cambios.

10 3.Practice some of the skills and routines s/he will need when s/he begins school. 4.Talk with your child’s teacher to find out what routines are like in the kindergarten classroom. 5.Role-play routines like eating in the lunchroom and managing his belongings. 6.Practice habits like packing lunches, laying out clothes, and putting materials in one place so they will be easy to find. 7.Read books about starting school. 3.Practique algunas de las rutinas y habilidades que el/ella necesitara cuando comience la escuela. 4.Hable con el/la maestro/a sobre el tipo de rutinas que su hijo/a tendrá en Kínder. 5.Practique con su hijo/a las rutinas como comiendo en la cafetería y poniéndole atención a sus pertenencias. 6.Practique hábitos de empacar su mochila y su almuerzo, preparar su ropa, y mantener sus cosas en un solo lugar para encontrarlos mas fácil. 7.Leales libros sobre el comienzo de la escuela. Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Managing THE TRANSITION PROCESS Manejando EL PROCESO DE TRANSICIÓN

11 More TIPS FOR PARENTS Use the summer to prepare yourself and your child: 1.Bring up school in conversations at home as much as possible 2.Start the school bedtime routine a month before school starts 3.Work with your child throughout the summer on kindergarten readiness academic skills such as writing his/her name 4.Do arts and crafts projects with your child during the summer Utilicé el verano para prepararse usted y su hijo: 1.Hable sobre la escuela lo más posible. 2.Empiece la rutina de dormir un mes antes de comenzar la escuela. 3.Durante el verano practique con su hijo/a habilidades que utilizara en kínder como escribir su nombre. 4.Haga proyectos de artes manuales con su hijo/a durante el verano. Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Mas CONSEJOS PARA PADRES

12 5.Work with your child on problem-solving 6.Attend open house and meet the teacher 7.Familiarize yourself with some of the skills necessary for kindergarten 8.Help your child learn the importance of developing a daily routine 5.Trabaje con su hijo/a en como resolver problemas personales. 6. Asista a reuniones de regreso a la escuela y conozca al maestro/a. 7.Familiarícese con algunas de las habilidades necesarias para el Kínder. 8.Ayúdele a su hijo/a a aprender la importancia de desarrollar una rutina diaria. Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved More TIPS FOR PARENTS Use the summer to prepare yourself and your child: Utilicé el verano para prepararse usted y su hijo: Mas CONSEJOS PARA PADRES

13 THE VALUE OF TRANSITIONAL KINDER/KINDERGARTEN Excellent attendance in Transitional Kinder/Kindergarten establishes positive school attendance habits and study habits that can last throughout high school. Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved EL VALOR DEL KINDER TRANSICIONAL/KIN DERGARTEN Asistencia excelente en kínder transicional/kindergarte n establece hábitos positivos de asistencia y estudio escolar que permanecerá hasta la preparatoria.

14 THANK YOU! Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved ¡GRACIAS!


Descargar ppt "GETTING READY FOR TRANSITIONAL KINDER/KINDERGARTEN > PREPARANDONOSE PARA KÍNDER TRANSICIONAL/KINDERGARTEN > [INSERT School Name] Parent Meeting Junta De."

Presentaciones similares


Anuncios Google