Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porCristián Villalobos Flores Modificado hace 8 años
1
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de 2015
2
LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE 2015. Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos. 3. Mi tengo dos hermonos. 4. Mi mamá es alto y divertido. 5. Mi tengo no mascotas. There are 2 mistakes in each sentence. Write the sentences with the errors corrected. There are 2 mistakes in each sentence. Write the sentences with the errors corrected.
3
1. Mi llamo es Bruno. Me llamo Bruno. 2. Yo soy 13 anos. Yo tengo 13 años. 3. Mi tengo dos hermonos. Yo tengo dos hermanos. 4. Mi mamá es alto y divertido. Mi mamá es alta y divertida. 5. Mi tengo no mascotas. Yo no tengo mascotas. ANSWERS: Participación #1
4
JUANES 1. Juanes es de Colombia. 2. Él nació el 9 de agosto de 1972. 3. Juanes toca la guitarra. 4. Él habla inglés y español. Bonus: 1. Cuando tenía 15 años, formó la banda, “Ekhymosis”. 2. Ahora, él vive en Florida con su esposa y 3 hijos. 1. Juanes es de Colombia. 2. Él nació el 9 de agosto de 1972. 3. Juanes toca la guitarra. 4. Él habla inglés y español. Bonus: 1. Cuando tenía 15 años, formó la banda, “Ekhymosis”. 2. Ahora, él vive en Florida con su esposa y 3 hijos.
5
JUANES 1. Juanes is from Colombia. 2. He was born on August 9, 1972. 3. Juanes plays the guitar. 4. He speaks English and Spanish. Bonus: 1. When he was 15, he formed the band, “Ekhymosis”. 2. Now he lives in Florida with his wife and 3 children. 1. Juanes is from Colombia. 2. He was born on August 9, 1972. 3. Juanes plays the guitar. 4. He speaks English and Spanish. Bonus: 1. When he was 15, he formed the band, “Ekhymosis”. 2. Now he lives in Florida with his wife and 3 children. Click for song Participación #2
6
EL CUENTO: CAPITULO 1, LECCIÓN 3 -LAS LECTURAS BREVES Take out your copy of the stories you received last week. In your group, take turns reading the second story aloud a sentence at a time. Listen to each other and make sure that all 5 vowels are consistent. In your notebook, in the “apuntes” section, create a group-inspired list of 8 important vocabulary words. List them in Spanish and English. Participación #3-#4
7
El Cuento: Capitulo 1, Lección 3 -Las Lecturas Extendidas In pairs, review the story on the back of the page that is in the past tense. On one paper, create a quiz for the story together. All your questions need to be in Spanish. Create: 4 cierto/falso questions. 4 short answer questions. one matching section of 8 terms On an additional paper, write an answer key for your quiz. El pasado Participación #5
8
LA TARJETA DEL COMPORTAMIENTO Complete your card Be very specific in the “Yo aprendí” boxes. What did you really learn? Estudiante #1: Take everyone’s name tags and hang them up now! Estudiante #1: Take everyone’s name tags and hang them up now!
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.