La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles 19. 8. 15. Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles 19. 8. 15. Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking."— Transcripción de la presentación:

1 SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles 19. 8. 15

2 Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking how someone is, and say goodbye Identify cognates

3 I can have a simple conversation that includes a greeting, asking names, asking how someone is, and say goodbye.

4 ¡HOLA! ¿Cómo estás? ¿Cómo te llamas? Bien. Muy bien. Más o menos. Mal. Muy mal. Me llamo… ¿Y tú? Regular. Adiós. Chao. Hasta luego. Hasta mañana.

5 E S T U T URNO Practiquen con 3 personas diferentes.

6 ¡HOLA! ¿Cómo estás? ¿Cómo te llamas? Bien. Muy bien. Más o menos. Mal. Muy mal. Me llamo… ¿Y tú? Regular. Adiós. Chao. Hasta luego. Hasta mañana.

7 I can identify cognates

8

9 Definition http://www.merriam-webster.com/dictionary/cognate

10 Night (English) Nuit (French) Nacht (German) Notte (Italian) Noite (Portuguese) Noche (Spanish) Example Telephone (English) Téléphone (French) Telefon (German) Telefono (Italian) Telefone(Portuguese) Teléfono (Spanish)

11 Felipe es un estudiante en la universidad. Todos dicen que él es muy inteligente y organizado. El quiere ser un doctor famoso como su papá. What cognates do you recognize when you read?

12 Felipe es un estudiante en la universidad. Todos dicen que él es muy inteligente y organizado. Él quiere ser un doctor famoso como su papá. Did you recognize these cognates ?

13 What category does your cognate fit in? Put your card under the category and then sit down. 1. There are four signs hanging in the room: transportación adjetivos personas animales 2. You will receive a notecard with a cognate written on it.

14 Use cognates to form simple sentences and express my opinions

15

16

17

18

19

20 ¡Yo también! ¡Yo no! 1. With your partner, take turns using “Me gusta…” and a cognate to form sentences. You can use either the list of cognates found in your folders or the ones on the walls 2. Respond to your partner with the following statements…

21 ¡Yo tampoco! ¡Yo sí! 1. With your partner, take turns using “No me gusta…” and a cognate to form sentences. You can use either the list of cognates found in your folders or the ones on the walls 2. Respond to your partner with the following statements…

22 LA TAREA (homework) DE HOY 1. Using the handout provided or other resources, choose the Spanish name you would like to use and go by in class

23 Antes de salir... 1.) What is a cognate? 2.) Write down 2 examples of a cognate (in Spanish)? 3.) How many cognates did you recognize today? Very few Some More than I expected A lot! Answer these 3 questions in your notebook...


Descargar ppt "SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles 19. 8. 15. Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking."

Presentaciones similares


Anuncios Google