Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porConcepción Castillo Cabrera Modificado hace 8 años
1
Hoy es viernes, el seis de septiembre
La pregunta: ¿Cómo estás hoy? La tarea: 3 ring binder with 3 tabs Cover textbook for Monday Prueba de repaso el 16 de septiembre Use your textbook to review vocabulary and grammar concepts from the preliminary chapter Explain warm up sheet
2
El Plan de Hoy: Libros de texto Una conversación rápida
Las metas de hoy: -I can engage in a basic conversation that involves asking questions and answering questions. -I can understand spoken classroom commands. -I can ask common classroom questions. El Plan de Hoy: Libros de texto Una conversación rápida Frases para sobrevivir en la clase de español ¿Qué dirías?
3
Una presentación de la conversación básica de ayer
Unos voluntarios, por favor… 1. A greeting 2. Tell your name 3. Tell where you are from 4. Say your nationality 5. Say goodbye Ask you volunteers to present information about themselves. I will present as an example.
4
Otras preguntas El Repaso
Let’s review some other common conversational phrases from yesterday ¿Cuántos años tienes tú? ¿Qué te gusta hacer? ¿Dónde vives? ¿Cúal es la fecha de hoy? ¿Cúal es tu clase favorita? ¿Cúal es tu color favorito? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cómo estás hoy?
6
Frases para sobrevivir
¡Por supuesto…! It is important to be able to converse in Spanish, but is also important to understand spoken classroom commands and ask common classroom questions ESCUCHEN Y HABLEN: Escriban la traducción al lado de cada frase en la hoja.
7
¿Puedo ir al baño? May I go to the bathroom?
8
¿Puedo tomar agua? May I get a drink?
9
¿Puedo ir a _________? May I go to _________? la oficina la enfermera
…the office? la oficina …the nurse? la enfermera …my locker? mi armario
10
¿Puedo afilar mi lápiz? May I sharpen my pencil?
11
¿Cómo se dice ______ en español?
How do you say ________ in Spanish?
12
How do you write (spell) _____?
¿Cómo se escribe ____? How do you write (spell) _____?
13
¿Qué quiere decir _______?
What does ________ mean?
14
No entiendo / No comprendo
I don’t understand
15
Abran sus libros . Open your books
16
Cierren sus libros . Close your books.
17
Saquen (el libro de texto)
Take out (the textbook)
18
Miren la pizarra. Look at the board
19
Escuchen. Listen
20
Pasen/Entreguen Pass up / Hand in
21
Put away (the homework)
Guarden (la tarea) . Put away (the homework)
22
Vuelvanse a sus asientos .
Return to your seats
23
Siéntense. Sit down
24
Dejen de hablar. Stop talking
25
Trabajen. Work
26
Escriban. Write
27
Repitan. Repeat
28
¿Qué dirías? Work with a partner to determine what frase para sobrevivir would be most appropriate for each situation. Write numbers 1 – 20 in the class notes section of your binder. Each pair will start with a card that has a situation written on it. You and your partner need to decide what phrase would be the most appropriate to use in that situation. Write the most appropriate phrase next to the corresponding number on your paper. (There is a number written in the corner of each card). When Señora tells you to “PASEN” you must immediately pass your card to another group. You will continue to pass and receive cards until you have seen all the cards.
29
Las respuestas 1.) ¡Vuelvanse a sus asientos! 2.) ¡Miren la pizarra! 3.)Dejen de hablar. 4.)¿Puedo ir a la enfermera? 5.) ¡Trabajen! 6.)Cierren sus libros. 7.) ¿Puedo afilar mi lápiz? 8.) ¿Puedo tomar agua? 9.) ¡Escuchen! 10.)No entiendo. 11.) ¡Siéntense! 12.)Saquen los libros de texto. 13.)¿Puedo ir a mi armario? 14.) ¡Repitan! 15.) ¿Cómo se dice __ en español? 16.)Guarden la tarea. 17.) ¿Puedo ir al baño? 18.) Abran sus libros… 19.)Entreguen la tarea. 20.)¿Qué quiere decir…?
30
La Tarea Cover textbook for Monday
Prueba de repaso el 16 de septiembre Use your textbook to review vocabulary and grammar concepts from the preliminary chapter
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.