Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porDomingo Blázquez Pérez Modificado hace 8 años
1
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table, in order.
2
Necesitan la hoja de ALC (a la campana). # Total ____/160 A la campana (at the bell) ALC 1-7 Nombre y apellido _________Español pd. Objetivos ALC 1 7 nombres de estudiantes de la clase. martes el 25 de agosto Yo puedo dar información personal y conocer a siete personas. ALC 2
3
Van a hacer ALC 2. Meta:Trabajar 90% en español. # Total ____/160 A la campana (at the bell) ALC 1-7 Nombre y apellido _________Español pd. Objetivos ALC 1 7 nombres de estudiantes de la clase. martes el 25 de agosto Yo puedo dar información personal y conocer a siete personas. ALC 2
4
ALC #2 Escribe 1.¡Hola! 2.¡Buenos días! 3.¡Buenas tardes! 4.¡Buenas noches! 5.¿Cómo te llamas? 6.Me llamo… 7.Treinta y siete
5
Van a hacer ALC 2. Meta:Trabajar 90% en español. # Total ____/160 A la campana (at the bell) ALC 1-7 Nombre y apellido _________Español pd. Objetivos ALC 1 7 nombres de estudiantes de la clase. martes el 25 de agosto Yo puedo dar información personal y conocer a siete personas. ALC 2 1.\¡Hola! 2.¡Buenos días! 3.¡Buenas tardes! 4.¡Buenas noches! 5.¿Cómo te llamas? 6.Me llamo… 7.Treinta y siete
6
ALC #2 Write the English word next to the Spanish word. 1.¡Hola! 2.¡Buenos días! 3.¡Buenas tardes! 4.¡Buenas noches! 5.¿Cómo te llamas? 6.Me llamo… 7.Treinta y siete Good evening, night! My name is… Thirty seven Hello! Good morning! What is your name? Good afternoon!
7
ALC #2 Respuestas. 1.¡Hola! 2.¡Buenos días! 3.¡Buenas tardes! 4.¡Buenas noches! 5.¿Cómo te llamas? 6.Me llamo… 7.Treinta y siete Hello! Good morning! Good afternoon! Good evening, night! What is your name? My name is… Thirty seven
8
Van a hacer ALC 2. Meta:Trabajar 90% en español. # Total ____/160 A la campana (at the bell) ALC 1-7 Nombre y apellido _________Español pd. Objetivos ALC 1 7 nombres de estudiantes de la clase. martes el 26 de agosto Yo puedo dar información personal y conocer a siete personas. ALC 2 1.\¡Hola! 2.¡Buenos días! 3.¡Buenas tardes! 4.¡Buenas noches! 5.¿Cómo te llamas? 6.Me llamo… 7.Treinta y siete jueves el 28 de agosto
9
Objective Content objective I can see some classroom expectations and give my opinion on a survey. I can greet other students and ask their name all in Spanish. Language objective I will work alone or with a partner to complete a survey that deal with classroom expectations. I will use my own paper to greet other students and ask their name.
10
Please get a survey off the table. You will have 20 minutes to respond to the survey questions. You may work with the elbow partner or alone.
11
Please turn the paper over
12
El papel
13
#
14
Nombre
15
# nombre
16
español
17
# nombre Español
18
Período 3B
19
# nombre Español Período 3B
20
jueves el 28 de agosto
21
# nombre Español Período 3B jueves el 28 de agosto
22
15 second drill. On your paper you will be writing the key word to know. Next to the key word, you will need to make a tally mark for as many people as you say the word to. Do not return to your to your seat but turn and look at the screen, write your next key word.
23
Key word: ¡Hola!
24
15 segundos
25
Key word: ¡Hola, buenos días!
26
15 segundos
27
Key word: ¡Hola, buenas tardes!
28
15 segundos
29
Key word: ¡Hola, buenas noches!
30
15 segundos
31
Key word: ¿Cómo te llamas? Ask others what their name is. Get a name before you move on.
32
15 segundos
33
Key word: Me llamo… Tell others what your name is.
34
15 segundos
35
Put it all together in a conversation. Greet a person Ask their name. Respond to the greeting and the question.
36
Add up tally marks write number at the bottom.
37
Write a basic conversation between two people.
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.