La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre."— Transcripción de la presentación:

1 Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
La pregunta: List the saludos and despedidas you see in the wordle. La tarea: Página 1 en el libro de ejercicio y la traducción Examencito de vocabulario: el 2 de octubre Start memorizing vocab from Capítulo PE Saquen la hoja de PE (1)

2 El Plan de Hoy: La canción Actividades de Escuchar Diágolos
Las metas de hoy: I can engage in and understand basic conversation in Spanish including: -time appropriate greetings - introducing myself to someone - exchanging pleasantries -saying goodbye El Plan de Hoy: La canción Actividades de Escuchar Diágolos Lógico o Ilógico P. uno – libro de ejercicio

3 Una canción Eschuchen y Canten
Buenos dias, buenas tardes, buenas noches How would the song change if you were “singing to” a friend, family member, pet or someone your own age?

4 ¡Repitan, por favor! Saquen la lista de vocabulario
Yo digo cada palabra Uds. repiten las palabras ESTRATEGIA: If something is pronounced differently then you thought it would be, make a little note for yourself on your vocabulary paper.

5 Vocabulario en contexto ¡Hola! ¿Cómo estás?
Listen and follow along as we hear the dialogue on page 2. jcd Class discussion: ¿Qué quiere decir la primera escena? la segunda escena? la tercera escena? Play the audio from pg 2

6 Actividad de escuchar jcd - 0099 Abran los libros en la página tres.
Saquen los apuntes de la clase: Escriban la fecha el 27 de septiembre - 27/9/13 Escriban el título de actividad y la página 1.) Buenos días, p.3 Escriban los números 1 -6. jcd As you listen to the audio, write the letter of the clock (A, B or C) that indicates which time of day each greeting is probably taking place. 27/9/13 Buenos días p. 3 1.) 2.) 3.) 4.) 5.) 6.) Students should write this down in their notes section of their 3 ring binder. I like to have them title and date each new section.

7 Diálogos con un compañero
You will stand up and create two even lines across the room. One line will move while the other line stays put. As you move to each new partner, have a brief conversation with them. When I say MUÉVANSE, move to your next classmate and repeat a similar conversation. When you tell them to move, change the slide to display a new time of day

8 La conversación Include in your conversation
Each of you say a TIME APPROPRIATE greeting Each of you say your name and ask your partner’s name Each of you say it was nice to meet the other Each of you say goodbye.

9 Ejemplo ¿¿ Encantado VS. Encantada?? TRY TO USE VARIED VOCABULARY!!!
Partner A – Buenos días / Buenas tardes/ Buenas noches Partner B - Buenos días / Buenas tardes/ Buenas noches Partner A – ¿Cómo te llamas tú? Partner B – Yo me llamo ___________ ¿Y tú? Partner A – Yo me llamo ________________. Partner B – Encantado(a) / Mucho gusto Partner A – Igualmente / Mucho gusto / encantado(a) Partner B – Adiós / Hasta luego / Hasta mañana / Nos vemos Partner A – Adiós / Hasta luego / Hasta mañana / Nos vemos TRY TO USE VARIED VOCABULARY!!!

10 Es la una 1: 00 pm

11 Son las ocho de la mañana

12 Son las seis de la noche 6: 00 pm

13 Son las cuatro y media de la tarde
4: 30 pm

14 Son las once de la noche 11: 00 pm

15 Son las once de la mañana

16 Son las cinco de la noche.
5: 00 pm

17 Son las nueve de la mañana

18 Es la una y media. 1:30 pm

19 Son las tres de la tarde. 3: 00 pm

20 Lógico / ilógico Work with a partner to complete the logical vs. illogical conversation paper DO NOT LET YOUR PARTNER SEE YOUR PAPER Once you complete the paper, work together to make all the conversations logical. La hoja rosada – Write a word/phrase that could logically come BEFORE each word/phrase on the list La hoja amarilla – Write a word/phrase that could logically come AFTER each word/phrase on the list Group discussion once everyone is done.

21 Practice your skit and volunteer to present it to the class!
¿MÁS TIEMPO? Work with your partner to create your own logical conversation Use at least 12 phrases total from the following sections of your vocabulary notes: To greet someone To ask and tell how someone is To say goodbye Practice your skit and volunteer to present it to the class!

22 La tarea Continue preparing for the vocabulary quiz on Wednesday, Oct. 2 Libro de trabajo – pg. 1 Circle the appropriate phrase in parenthesis and translate the dialogues.


Descargar ppt "Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre."

Presentaciones similares


Anuncios Google