Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porDavid Macías Ortega Modificado hace 8 años
1
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use old and new vocab to discuss food, drinks, and activities communicate about our lifestyles and our healthy and not-so healthy habits, our preferences using ‘preferir’ and give advice on how to improve our choices, using ‘deber’ use our –ar/-er/-ir verb forms in additional contexts provide reasoning for liking or disliking foods by describing them, using the correct adjective forms use irregular verbs called “stem-changing” verbs We’ll know we’re successful when we can… we can apply all of our knowledge from previous units to this one and we feel confident that we understand what we’re saying we can use the appropriate sentence structure (food + ser form + adjective form) we can use the singular, plural, masculine & feminine forms of adjectives we can conjugate ‘deber, creer, hacer, tener, preferir, querer’ and use them in new contexts ¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Ponen la tarea en la cesta. 2.Hacen las actividades con los dados un@ compañer@. ¿Somos que comemos?
2
I am hungry. _______________________________ My mom is thirsty. ______________________________________ I exercise every day. _________________________________________ I prefer to eat cereal with milk. __________________________________ I want to drink orange juice. ____________________________________ I think that I should eat less cake. ________________________________
3
Stem-changing verb: preferir* yoprefiero nosotros preferimos túprefieres Ud. él ella prefiere ellos ellas Uds. prefieren
4
¿Qué prefieres? 1.Four teams will be made. 2. Two teams will compete at a time. 3. First team to hit the bell gets to answer the question. 4. Two points are awarded for a correct answer the first time. One point is awarded for a correct answer given by the “default” team. ¿ O? ¿O ?
5
¿ Qué prefieres (tú) …? “Yo prefiero___.” o Yo no tengo una preferencia. o Me dan igual.
6
¿ Qué prefiere (él/ella/Ud.) …? “Él/ella prefiere_.” o Él/ella no tiene una preferencia. o Le dan igual.
7
¿ Qué prefieren (Uds./ellos/ellas) …? “ Nosotros/nosotras preferimos*______.” o Nosotr@s no tenemos una preferencia. o Nos dan igual.
8
La práctica para la prueba Next class we will have a quiz. The quiz will take no more than 25 minutes. You must know the following: your food and drink vocabulary how to describe food in complete sentences, using the correct form of ‘ser’ and the correct form of the adjective [ie. The concept of AGREEMENT] how to conjugate all target verbs: - regular –ar, -ir, and –er verbs - stem-changing verbs: preferir, tener, querer
9
¿Cómo se escribe…? Bacon is good. El tocino es bueno.
10
¿Cómo se escribe…? Pizza is bad for your health. La pizza es mala para la salud.
11
¿Cómo se escribe…? Vegetables and fruits are very healthy and nutricious. Las verduras y las frutas son muy saludables y nutritivas.
12
¿Cómo se escribe…? Cakes are rich and delicious but they are horrible to maintain your health.. Los pasteles son ricos y deliciosos pero son horribles para mantener la salud.
13
¿Cómo se escribe…? I prefer yo prefiero
14
¿Cómo se escribe…? I want yo quiero
15
¿Cómo se escribe…? I have yo tengo
16
¿Cómo se escribe…? I exercise yo hago ejercicio
17
¿Cómo se escribe…? You prefer tú prefieres
18
¿Cómo se escribe…? He wants Él quiere
19
¿Cómo se escribe…? We have Nosotros tenemos
20
¿Cómo se escribe…? They prefer Ellos prefieren
21
¿Cómo se escribe…? She eats Ella come
22
¿Cómo se escribe…? We want Nosotros queremos
23
¿Cómo se escribe…? You all drink Ustedes (Uds.) beben
24
¿Cómo se escribe…? I should drink less coffee. Yo debo beber menos café.
25
¿Cómo se escribe…? He prefers to eat ham sandwiches instead of chicken soup for lunch. Él prefiere comer los sándwiches de jamón en vez de la sopa de pollo para almuerzo.
26
¿Cómo se escribe…? They eat yogurt for breakfast but they prefer eggs. Ellos comen el yogur para el desayuno pero prefieren los huevos.
27
Tengo consejos…¿Estás de acuerdo? Do Act. 9 pg. 154 with your tablemates Write your sentences on the whiteboard Create at least three more complete sentences that give healthy advice to share with your classmates. Sí, estoy de acuerdo, porque… No, no estoy de acuerdo porque…
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.