La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… discuss/write about our lifestyles and preferences, especially pertaining to our health, and.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… discuss/write about our lifestyles and preferences, especially pertaining to our health, and."— Transcripción de la presentación:

1 LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… discuss/write about our lifestyles and preferences, especially pertaining to our health, and revise our work use a wide variety of regular and irregular verbs in familiar and unfamiliar contexts create new and interesting questions think on our feet and expand on our thoughts in the target language understand what the end-of-unit project is all about We’ll know we’re successful when we can… use/hear/understand all of the vocabulary and structures from unit 3 and revise & explain errors conjugate verbs, such as: comer, beber, deber, creer, compartir, hacer, tener, preferir, gustar, and encantar, with accuracy make a variety of questions (4 or more) for each word given to our collaborative groups respond to each created questions with answers that are understandable, complex, and more than one sentence in length ¡Buenos días! Trabajo del timbre: Have a seat & be ready to go! ¡Están listos, estudiantes?

2 ¿Dónde están los errores? 1.Yo debo más verduras. 2.Mis compañeros correr mucho. 3.Mucho estudiantes comen helado. 4.Mis amigos gusta la pizza. 5.Muchas personas come el almuerzo. 6.Me gusta las frutas porque es bueno para la salud. 7.Creo las verduras son para mantener la salud. 8. Mi clase prefiere come las grasas.

3 ¿Cómo se escribe…? I eat a sandwich. She eats an apple. You eat a fruit salad. Maxwell drinks a water. My family shares pizza. Alex & Ivan drink orange juice. Verbos regulares: comer beber compartir

4 ¿Cómo se escribe…? Yo como un sándwich. Ella come una manzana. Tú comes una ensalada de frutas. Maxwell bebe un agua. Mi familia comparte pizza. Alex y Ivan beben jugo de naranja. Verbos regulares: comer beber compartir

5 ¿Cómo se escribe…? I want a hot dog and french fries. You (formal) prefer coffee with milk. He wants eggs without cheese. We prefer toast with butter. They are hungry and thirsty. Verbos iregulares: querer preferir tener

6 ¿Cómo se escribe…? Yo quiero un perrito caliente y papas fritas. Ud. prefiere café con leche. Él quiere los huevos sin queso. Preferimos pan tostado con mantequilla. Ellos tienen hambre y sed. Verbos iregulares: querer preferir tener

7 ¿Cómo se escribe…? I think that breakfast is good. She should exercise more. You shouldn’t eat ice cream every day. They think that I should drink more water. I don’t think that you are healthy. Verbos : creer + que deber hacer comer beber ser

8 ¿Cómo se escribe…? Yo creo que el desayuno es bueno. Ella debe hacer más ejercicio. Tú no debes comer helado todos los días. Ellos creen que yo debo beber más agua. Yo no creo que tú eres saludable. Verbos : creer + que deber hacer comer beber ser

9 ¿Cómo se escribe…? I love to exercise. You like peas. We love fruits and vegetables. You don’t like to eat breakfast. You all love cookies and milk. Verbos : gustar encantar hacer comer

10 ¿Cómo se escribe…? Me encanta hacer ejercicio. A ti te gustan los guisantes. A nosotros nos encantan las frutas y verduras. A ti no te gusta comer el desayuno. A Uds. les encantan galletas y leche. Verbos : gustar encantar hacer comer

11 ¿Cómo se escribe…? I agree that bacon is bad for my health. She agrees that green beans are delicious. We don’t agree that lemonade is tasty. Max & Sam agree that cakes are good but they are not healthy. Verbos : estar + de acuerdo ser

12 ¿Cómo se escribe…? Yo estoy de acuerdo que el tocino es malo para la salud. Ella está de acuerdo que las judías verdes son deliciosas. No estamos de acuerdo que la limonada es sabrosa. Max & Sam están de acuerdo los pasteles son buenos pero no son saludables. Verbos : estar + de acuerdo ser

13 ¿Cómo se escribe…? 1.with 2.without 3.because 4.but 5.instead of 6.more than 7.that 8.even though 9. when 10. Like 11. many 12. never 13. always 14. sometimes 15. three times a week 16. more 17. less 18. It’s necessary that… 19. too (much) 20. enough 21. occassionaly

14 ¿Cómo se escribe…? 1.con 2.sin 3.porque 4.pero 5.en vez de 6.más que/de 7.que 8.aunque 9. cuando 10. como 11. mucho/a/os/as 12. nunca 13. siempre 14. a veces 15. tres veces cada semana 16. más 17. menos 18. es necessario (que) 19. demasiado/a/os/as 20. bastante 21. de vez en cuando

15 Ahora, ¡las preguntas! Work as a team. Use a pencil. Create relevant questions and record on your mind map. Try to make questions that: – address all aspects of lifestyle & health – are both general & specific – use different verbs

16 Finalmente, ¡el proyecto! Read through the task & rubric on your own. Look at the examples of student work from previous years. Pass samples around until Sra. M. says to stop. Discuss with Sra. M. & ask any questions you might have.


Descargar ppt "LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… discuss/write about our lifestyles and preferences, especially pertaining to our health, and."

Presentaciones similares


Anuncios Google