La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Realidades 1 Cápitulo 3A Gramática Cápitulo 3A Gramática.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Realidades 1 Cápitulo 3A Gramática Cápitulo 3A Gramática."— Transcripción de la presentación:

1 Realidades 1 Cápitulo 3A Gramática Cápitulo 3A Gramática

2 In this presentation we will review the two patterns for verb conjugations that we have learned.

3 PART 1 Using forms of gustar and encantar

4 GUSTAR and ENCANTAR behave differently from other ar, er and ir verbs.

5 Like all -ar verbs, the endings are -o-amos -as-áis -a-an

6 Notice that you are using only the -a and -an endings! Notice that you are using only the -a and -an endings!

7 Example: I like milk. Me gusta la leche. Really means: Milk is pleasing to me.

8 Milk is the subject and because it is singular, gustar is used in the 3rd person singular! Me gusta la leche.

9 One more thing: Notice that you need to use the definite article after GUSTAR: Me gusta la leche.

10 1. Write a sentence on the front of your worksheet: I like lemonade. Check your answer on the next slide.

11 Me gusta la limonada.

12 2. Write a sentence: I like lemonade a lot.

13 Me gusta mucho la limonada.

14 3. Write a sentence: I don’t like lemonade at all.

15 No me gusta nada la limonada.

16 Example: I like sausages. Me gustan las salchichas. Really means: Sausages are pleasing to me.

17 Don’t forget: You need to use the definite article after GUSTAR: Me gustan las salchichas.

18 Sausages is the subject and because it is plural, gustar is used in the 3rd person plural! Me gustan las salchichas.

19 4. Write a sentence: I like bananas.

20 Me gustan los plátanos.

21 5. Write a sentence: I don’t like bananas.

22 No me gustan los plátanos.

23 6. Write a sentence: I like bananas a lot. Emphasize I by using the expression “a mí”

24 A mí me gustan mucho los plátanos.

25 7. Write a sentence: I like bacon and eggs for breakfast.

26 A mí me gustan el tocino y los huevos en el desayuno.

27 Notice that you are using only the -a and -an endings of GUSTAR! Other endings are possible, but not usual!

28 ENCANTAR behaves the same as GUSTAR, except instead of “like” it means “love.”

29 Me encanta la leche. I love milk. Milk is delightful to me.

30 8. Write a sentence: He loves pizza. Pablo loves pizza.

31 Le encanta la pizza. (A Pablo) le encanta la pizza. Le encanta la pizza (a Pablo).

32 9. Write a sentence: I love strawberry yogurt.

33 A mí me encanta el yogur de fresa.

34 10. Write a sentence: We love hamburgers for lunch.

35 A nosotros nos encantan las hamburguesas en el almuerzo.

36 11. Write a sentence: Ana loves toasted bread and orange juice for breakfast.

37 A Ana le encantan el pan tostado y el jugo de naranja en el desayuno.

38 Remember to look at the thing that you like/love to decide whether to use the -a or -an endings!

39 Finish filling in the questions on the front of your page.

40 Answer the next section on the back of your worksheet.

41 Copy the sentences. Fill in the blanks with GUSTAR or ENCANTAR. Use the right endings! 01. ¿A ti te (GUSTAR) los perritos calientes? 02. ¡Qué asco! No me (GUSTAR) nada el queso. 03. A mí me (ENCANTAR) las manzanas. 04. A mí también me (ENCANTAR) la ensalada. 05. ¿Te (GUSTAR) los huevos? 06. A ti te (ENCANTAR) el pan tostado, ¿verdad? 07. A mí no me (GUSTAR)la limonada. 08. ¿No te (GUSTAR) mucho las papas fritas? 09. ¿Qué te (GUSTAR) más, la leche o el café? 10. Me (ENCANTAR) el té helado en el verano.

42 After you have written your responses on your paper, check your answers with the next slide.

43 Check your answers with GUSTAR or ENCANTAR: 01. ¿A ti te GUSTAN los perritos calientes? 02. ¡Qué asco! No me GUSTA nada el queso. 03. A mí me ENCANTAN las manzanas. 04. A mí también me ENCANTA la ensalada. 05. ¿Te GUSTAN los huevos? 06. A ti te ENCANTA el pan tostado, ¿verdad? 07. A mí no me GUSTA la limonada. 08. ¿No te GUSTAN mucho las papas fritas? 09. ¿Qué te GUSTA más, la leche o el café? 10. Me ENCANTA el té helado en el verano.

44 PART 2 Conjugating -ar, -er and -ir verbs

45 Regular -ar verbs -o-amos -as-áis -a-an

46 Regular -er verbs -o-emos -es-éis -e-en

47 Regular -ir verbs -o-imos -es-ís -e-en

48 Replace the ending of the verb to match the subject:. yonosotros túvosotros él, ella, Ud.ellos/as, Uds.

49 Write the correct form of the verb on the worksheet 01. Mis amigos y yo (COMER/ESTUDIAR) en la cafetería. 02. La Sra. Nolte (APRENDER/ENSEÑAR) español. 03. Los estudiantes (LEER/COMPARTIR) revistas en la clase de francés. 04. Yo (BEBER/TRABAJAR) mucho en la clase de ciencias sociales. 05. Ramón (COMPARTIR/COMPRENDER) sus papas fritas con Cecilia.

50 Write the correct form of the verb on the worksheet 01. Mis amigos y yo COMEMOS en la cafetería. 02. La Sra. Nolte ENSEÑA español. 03. Los estudiantes LEEN revistasen la clase de francés. 04. Yo TRABAJO mucho en la clase de ciencias sociales. 05. Ramón COMPARTE sus papas fritas con Cecilia.

51 Any present tense verb can be translated in English 3 ways: Como. I eat. I do eat. I am eating.

52 Any present tense verb can be translated to English 3 ways: Trabajamos. We______. We__ ________. We__ ________.

53 Any present tense verb can be translated in English 3 ways: Trabajamos. we work. we do work. we are working.

54 EL FIN End of lesson


Descargar ppt "Realidades 1 Cápitulo 3A Gramática Cápitulo 3A Gramática."

Presentaciones similares


Anuncios Google