La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)

Presentaciones similares


Presentación del tema: " ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)"— Transcripción de la presentación:

1

2  ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)

3  Tutorial el jueves y el lunes  Signed progress reports: due  El proyecto: due 10/27 (the class before the test!)  Skits will be on 10/27  I will give you time to practice beforehand

4  Due date: October 27th  Need resources? Come after school or send me a text/email and we can arrange something!

5 Práctica Conjugate the following verbs in all 5 forms: CaminarNadar

6

7 Vamos a practicar con una canción… ¡la macarena!

8  MLI.P1 The students present information orally and in writing that contains a variety of vocabulary, phrases, and patterns.  Students will be able to ask questions.  Students will be able to discuss weather and climate.

9  Cristobol Colón made 4 trips to the americas from 1492- 1504  Sailing for Fernando and Isabela (Los reyes de España)

10

11

12  Some weather rules:  Hace – it is _______ (to describe weather!!)  Hace (mucho) ______... Just adds VERY  Es __________ (season) = It is ________ (season) ▪ Ejemplo: Es el inviero = It is winter

13 DODON’T Answer questions when asked “Clase: Pregunta…” “Clase: Si o No…?” Pay attention to the teacher! Keep your eyes on the screen/picture Use the vocabulary to help you! Translate as I speak Speak when a question has not been asked Put your attention on something other than the picture being described.

14

15  Grados: Degrees  Usa los números!  Ejemplo: “Hace _____ grados”  Práctica… (escriben en español, en oraciones COMPLETAS)  65°  44°  19°

16  ¿Qué tiempo hace?  Escriben:  La tempuratura ▪ (Hace trienta y dos grados)  El tiempo ▪ (Hace frío.)  La estación… more than one can be right! ▪ (Es la primavera) 25°68°96° Ejemplo (45 degrees): Hace cuarenta y cinco grados. Hace fresca/frío. Es el invierno.

17  Working with your partners… Escriben 4 preguntas that we have already learned in class… (from the beginning of the year!)  Not just pregunta words, but FULL preguntas (complete sentences)

18  ¿Cómo estas?  How are you?  ¿Qué hora es?  What time is it?  ¿Cómo te llamas?  What is your name?  ¿De dónde eres?  Where are you from?  ¿Cuántos años tienes?  How old are you?  ¿Cuáles clases tienes hoy?  What classes do you have today?  ¿Cuál es tu número de teléfono?  What is your phone number?  ¿Cómo se dice…?  How do you say… ?  ¿Qué significa…?  What does … mean?  ¿Cómo se escribe…?  How do you write… ?  ¿Qué pasa?  What’s up?

19  Pick 4 questions to focus on. With your partner, write down your answer (in a complete sentence) under each of the 4 questions. You may use your libro/apuntes.  YOU EACH NEED A COPY OF THIS ON YOUR PAPER for trabajo en clase.  Write COMPLETE questions and COMPLETE answers

20  EN VOZ ALTA: Ask your neighbor the 4 questions. Switch off asking and answering to each other.  I am looking/listening for COMPLETE questions and COMPLETE answers  En voz alta!!!!

21  Escriben la hora en una oración completa (complete sentence) (Ejemplo: 2:40 PM… Son las tres menos veinte de la tarde) **you may use your clock to help you!**  11:30 AM ___________________________  9:15 PM ____________________________  2:45 PM ____________________________  12:55 AM ___________________________

22  ¿Qué tiempo hace?  “Hace _____ grados. Hace ________ (describe).”  Then, write out the months of the year and translate them 1. 34 grados2. 60 grados3. 98 grados

23

24  P. 238 actividad 1. Números 1-6  Escriben la temperatura, la estación del año y el tiempo.  Ejemplo:  Dallas: Hace noventa (90) grados. Es el verano. Hace mucho calor.

25  Warm up: look at a weekend forecast and describe it? Maybe that could be the intro activity/repaso?  P. 228 activity ( adjust slightly)  Weather: practice with frequency. Ex. How often does it rain?  Time review… p. 132 if they need it


Descargar ppt " ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)"

Presentaciones similares


Anuncios Google