Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porJoaquín José Medina Ferreyra Modificado hace 8 años
2
¿Cómo se dice….? (Escriben en Español) 1. Who? 2. What? 3. When? 4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
3
Tutorial el jueves y el lunes Signed progress reports: due El proyecto: due 10/27 (the class before the test!) Skits will be on 10/27 I will give you time to practice beforehand
4
Due date: October 27th Need resources? Come after school or send me a text/email and we can arrange something!
5
Práctica Conjugate the following verbs in all 5 forms: CaminarNadar
7
Vamos a practicar con una canción… ¡la macarena!
8
MLI.P1 The students present information orally and in writing that contains a variety of vocabulary, phrases, and patterns. Students will be able to ask questions. Students will be able to discuss weather and climate.
9
Cristobol Colón made 4 trips to the americas from 1492- 1504 Sailing for Fernando and Isabela (Los reyes de España)
12
Some weather rules: Hace – it is _______ (to describe weather!!) Hace (mucho) ______... Just adds VERY Es __________ (season) = It is ________ (season) ▪ Ejemplo: Es el inviero = It is winter
13
DODON’T Answer questions when asked “Clase: Pregunta…” “Clase: Si o No…?” Pay attention to the teacher! Keep your eyes on the screen/picture Use the vocabulary to help you! Translate as I speak Speak when a question has not been asked Put your attention on something other than the picture being described.
15
Grados: Degrees Usa los números! Ejemplo: “Hace _____ grados” Práctica… (escriben en español, en oraciones COMPLETAS) 65° 44° 19°
16
¿Qué tiempo hace? Escriben: La tempuratura ▪ (Hace trienta y dos grados) El tiempo ▪ (Hace frío.) La estación… more than one can be right! ▪ (Es la primavera) 25°68°96° Ejemplo (45 degrees): Hace cuarenta y cinco grados. Hace fresca/frío. Es el invierno.
17
Working with your partners… Escriben 4 preguntas that we have already learned in class… (from the beginning of the year!) Not just pregunta words, but FULL preguntas (complete sentences)
18
¿Cómo estas? How are you? ¿Qué hora es? What time is it? ¿Cómo te llamas? What is your name? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Cuántos años tienes? How old are you? ¿Cuáles clases tienes hoy? What classes do you have today? ¿Cuál es tu número de teléfono? What is your phone number? ¿Cómo se dice…? How do you say… ? ¿Qué significa…? What does … mean? ¿Cómo se escribe…? How do you write… ? ¿Qué pasa? What’s up?
19
Pick 4 questions to focus on. With your partner, write down your answer (in a complete sentence) under each of the 4 questions. You may use your libro/apuntes. YOU EACH NEED A COPY OF THIS ON YOUR PAPER for trabajo en clase. Write COMPLETE questions and COMPLETE answers
20
EN VOZ ALTA: Ask your neighbor the 4 questions. Switch off asking and answering to each other. I am looking/listening for COMPLETE questions and COMPLETE answers En voz alta!!!!
21
Escriben la hora en una oración completa (complete sentence) (Ejemplo: 2:40 PM… Son las tres menos veinte de la tarde) **you may use your clock to help you!** 11:30 AM ___________________________ 9:15 PM ____________________________ 2:45 PM ____________________________ 12:55 AM ___________________________
22
¿Qué tiempo hace? “Hace _____ grados. Hace ________ (describe).” Then, write out the months of the year and translate them 1. 34 grados2. 60 grados3. 98 grados
24
P. 238 actividad 1. Números 1-6 Escriben la temperatura, la estación del año y el tiempo. Ejemplo: Dallas: Hace noventa (90) grados. Es el verano. Hace mucho calor.
25
Warm up: look at a weekend forecast and describe it? Maybe that could be the intro activity/repaso? P. 228 activity ( adjust slightly) Weather: practice with frequency. Ex. How often does it rain? Time review… p. 132 if they need it
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.