La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

UNIDAD: 1 PERSONAS Y ANIMALES Retroalimentación. SEGUNDO GRADO FUNCIÓN DE LENGUAJE 1.1 Expresar fortalezas y debilidades en tiempo presente. CAN CAN´T.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "UNIDAD: 1 PERSONAS Y ANIMALES Retroalimentación. SEGUNDO GRADO FUNCIÓN DE LENGUAJE 1.1 Expresar fortalezas y debilidades en tiempo presente. CAN CAN´T."— Transcripción de la presentación:

1 UNIDAD: 1 PERSONAS Y ANIMALES Retroalimentación. SEGUNDO GRADO FUNCIÓN DE LENGUAJE 1.1 Expresar fortalezas y debilidades en tiempo presente. CAN CAN´T CAN ?

2 Fortalezas de Tony : (can = puedo ) 1.- He can drive 2.- 3.- 4.- 5.- 6.- 7.- Drive, play, sing, dream, think

3 Debilidades de Tony (can’t ) 1.- He can´t dance 2.- 3.- 4.- 5.- 6.- 7.- 8.- Dance paint write take a shower sweep swim CAN’T = CAN NOT

4 Fortalezas de ella. 1a).- She can assist 2b).- 3c).- d).- e).- f).- g).- Assist write go to shopping drive

5 Debilidades de ella. a).- She can´t cook b).- c).- d).- e).- f).- Cook swim dance run play volleyball “El que deja de avanzar, empieza a retroceder” ( des -uso ) Light = ligero causa- efecto

6 Can or can´t 1.- “Chicharito” ___________play football 2.-A bird___________fly very high 3.-I _____________swim 4.-I _____________speak Italian idiom. 5.-My mother __________cook “mole “ 6.-”El chavo” ___________smile his enemies 7.-Cantinflas _____________dance all types of music.

7 WHAT CAN YOU DO WITH ? Pencil Flowers Money Laptop ______________________ __________________________ ___________________________ ____________________________

8 Contesta brevemente 1.-Can you swim ? ______________ 2.-Can you read English ?___________ 3.-Can you sleep 10 hours ?_________ 4.-Can you invent a computer ?_____ 5.-Can you eat vegetarian dishes ?___

9 6.- Can you fix a bicycle ? 7.- Can your grandfather run very fast ? 8.- Can your mother swim ? 9.- Can your dog jump ? 10.- Can your sister understant English song ? 11.- Can your father chat ?

10 1.-What are they ? They ´re _____________ 2.-What do they do ? They ____swim, walk, and sing 3.-Can they fly ? No, they ________. 4.-Can they pick ? Yes, they ________. Talento + conocimiento + práctica = FORTALEZA Lic. Miguel Angel Cornejo. www.cornejoonline. com

11 My abilitiesMy inabilities WRITE ABOUT YOURSELF.

12 FUNCIÓN DE LENGUAJE 1.2 Describir personas y animales DESCRIBE A TONY MELENDEZ tall happy thin handsome poor What does he look like ? persistent kind

13 DESCRIBE LOS PINGUINOS beautiful small Slow happy cold Oviparous white black What Does it look like ? http://www.kidsplanet.orghttp://www.animaland.org

14 Describe Tú foto Describete

15 SYNONYMS ( Adjectives ) ThinSlim BigLarge

16 ANTONYMS TallShort CheapExpensive

17 Links = conectores AND = Y ( adición ) BUT = pero ( contraste ) OR = O ( alternativa ) MODALS VERBS CAN = Ken CAN´T =Kaent REFLECTION ON LANGUAGE Puedo No puedo

18 INTEGRAR: PRIMER GRADO UNIDAD 1 Ocupaciones UNIDAD 4 Describir rutinas (Presente simple ) Portafolio 1.2 Describe a Don Miguel Hidalgo en Inglés

19 Portafolio 1.2 Describe los búfalos


Descargar ppt "UNIDAD: 1 PERSONAS Y ANIMALES Retroalimentación. SEGUNDO GRADO FUNCIÓN DE LENGUAJE 1.1 Expresar fortalezas y debilidades en tiempo presente. CAN CAN´T."

Presentaciones similares


Anuncios Google