La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Los estudiantes y sus actividades viernes, el 30 de enero.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Los estudiantes y sus actividades viernes, el 30 de enero."— Transcripción de la presentación:

1 Los estudiantes y sus actividades viernes, el 30 de enero

2 ¿Qué vamos a hacer hoy? 1. Review the Preliminary Chapter 2. Review definite and indefinite articles 3. Review adjectives 4. Review describing your classes 5. Introduction to verbs (-AR verbs) 6. Learn how to talk about student activities

3 You already know how to… Introduce yourself to others Ask for someone’s name and share yours Ask someone where they’re from and say where you’re from Greet someone Say goodbye Ask how someone is doing and tell someone how you’re doing Name some objects in the classroom Talk about the days of the week, months of the year, and the date Talk about the weather Spell things in Spanish Describe peoples’ personalities and ask what people are like Use prepositions to describe the relative location of things Count up to 99 Ask for and tell time So let’s review a little!

4 Definite Articles Definite articles name particular nouns. In English, we have one definite article: the Spanish has four. They express masculine or feminine, as well as singular or plural ◦ el (masculine singular) ◦ los (masculine plural) ◦ la (feminine singular) ◦ las (feminine plural)  el libro  los libros  la mesa  las mesas

5 Definite Articles Take 30 seconds to fill out questions 1-10 about definite articles on your worksheet!

6 Indefinite Articles In English, we have three indefinite articles: ◦ a, an, some Spanish has four. They express masculine or feminine, as well as singular or plural ◦ un (masculine singular) ◦ unos (masculine plural) ◦ una (feminine singular) ◦ unas (feminine plural)  un libro  unos libros  una mesa  unas mesas

7 Indefinite Articles Take 30 seconds to fill out questions 1-10 about indefinite articles on your worksheet!

8 Definite and Indefinite Articles el libro  the book los libros  the books la mesa  the table las mesas  the tables un libro  a book unos libros  some books una mesa  a table unas mesas  some tables

9 Gender Sometimes the gender of the noun reflects the gender of that noun ◦ la profesora  female professor ◦ el profesor  male professor Sometimes, the gender of a noun is arbitrary ◦ el lápiz ◦ la computadora In the above examples, it isn’t a “boy pencil” or a “masculine pencil”, but just a pencil. Nor is it a “girl computer” or a “feminine computer”; simply a computer.

10 That’s it for definite & indefinite articles! That’s it for definite & indefinite articles! Pretty simple, huh? When you use adjectives to describe nouns, look for the article to choose the form of the adjecive that agrees in gender and number Don’t know if a word is masculine or feminine? Let’s learn a couple hints…

11 Feminine words typically end with -o ◦ el libro ◦ el diccionario -ma ◦ el problema ◦ el poema –a la mesa -dad la universidad -ción la lección sión la televisión Masculine words typically end with:

12 Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns (things) In Spanish, adjectives typically appear AFTER the noun they describe ◦ el estudiante cómico ◦ el actor extrovertido In Spanish, adjectives must agree with the noun it modifies in number and gender.

13 Los adjetivos: Agreement in Number and Gender The adjective must agree with the gender of the noun it modifies. ◦ el estudiante serio ◦ los estudiantes serios ◦ la estudiante seria ◦ las estudiantes serias ◦ un profesor nervioso ◦ unos profesores nerviosos ◦ una profesora nerviosa ◦ unas profesoras nerviosas

14 Take a moment to translate the 10 words on the bottom of your worksheet. When you’re finished, add adjectives to describe the nouns. (You can use the same adjective for each word, I just want to see that you know how to change the form of the adjectives to agree with the noun!) Aburrido/a(s) Bueno/a(s) Difícil(es) Excelente(s) Favorito/a(s) Fácil(es) Malo/a(s)

15 On a scale from two thumbs down to two thumbs up, how confident do you feel about articles, adjectives, and agreement in gender and number?  = I have no idea what’s going on  = I am pretty confused  = I think I’m getting the hang of this  = I could teach this to the class!

16 Los cursos Las ciencias La antropología La contabilidad El calculo La arquitectura El francés El español El inglés La estadística La geografía La historia La informática/la computación La literatura La psicología La sociología Las políticas Aburrido/a Bueno/a Difícil Excelente Favorito/a Fácil Malo/a

17 Los cursos To ask someone how many clases they have use ¿Cuántas clases tienes? To reply, use Tengo…[cinco clases] To describe your classes to someone, use es ◦ La clase de español es excelente ◦ La clase de matemáticas es difícil.

18 ¿Qué hacen los estudiantes? tomar apuntes

19 ¿Qué hacen los estudiantes? conversar (con amigos, con padres, con la profesora)

20 ¿Qué hacen los estudiantes? mirar el televisor

21 ¿Qué hacen los estudiantes? caminar

22 ¿Qué hacen los estudiantes? bailar

23 ¿Qué hacen los estudiantes? estudiar

24 ¿Qué hacen los estudiantes? comprar $ $ $ $

25 ¿Qué hacen los estudiantes? escuchar música

26 ¿Qué hacen los estudiantes? trabajar

27 ¿Qué hacen los estudiantes? montar en bicicleta

28 ¿Dónde los estudiantes hacen actividades? montar en bicicleta en la plaza *la plaza= town square, the quad

29 ¿Dónde los estudiantes hacen actividades? trabajar en el café

30 ¿Dónde los estudiantes hacen actividades? conversar con (amigos) en la cafetería

31 ¿Dónde los estudiantes hacen actividades? comprar (libros) en la librería FALSE COGNATE ALERT: LIBRERÍA ≠ LIBRARY

32 ¿Dónde los estudiantes hacen actividades? estudiar en la biblioteca (Milner)

33 ¿Dónde los estudiantes hacen actividades? bailar en la discoteca

34 ¿Dónde los estudiantes hacen actividades? mirar el televisor en casa

35 Verbs!! In Spanish, the infinitive form of the verb will always end in -AR, -ER, and –IR Infinitives in English are preceded by the word “to” ◦ To run ◦ To study ◦ To work Conjugating is what we do when we manipulate the -AR, -ER, and -IR endings of the words to express someone or something doing an action

36 Conjugation Tables SingularPlural First PersonIwe Second Personyouyou all Third Personhe, shethey SingularPlural First Personyonosotros Second Persontúvosotros Third Personél, ella, Ustedellos, ellas, Ustedes

37 English Conjugation SingularPlural First PersonI speakwe speak Second Personyou speakyou all speak Third Personhe, she speaksthey speak As you can see, there is little variation in the form of the verb in English The only form that is different is the third person singular, “speaks” Let’s have a look at Spanish…

38 Conjugation Tables: -AR verbs SingularPlural First PersonI speakwe speak Second Personyou speakyou all speak Third Personhe, she speaksthey speak SingularPlural First Personyo hablonosotros hablamos Second Persontú hablasvosotros habláis Third Personél, ella, Usted hablaellos, ellas, Ustedes hablan Hablar = to speak 1. remove the –AR 2. Add the appropriate ending

39 Hablar = to speak SingularPlural First Personyo hablonosotros hablamos Second Persontú hablasvosotros habláis Third Personél, ella, Usted hablaellos, ellas, Ustedes hablan 1. remove the –AR 2. Add the appropriate ending All REGULAR verbs that end in –AR follow this pattern! SingularPlural First Person-o-o-amos Second Person-as-áis Third Person-a-a-an -o, -as, -a, -amos, -áis, -an

40 Verbs If this seemed like a lot, don’t worry!! Your homework includes tutorials about verbs and conjugating verbs that end in –AR I will go over verbs again in greater detail on Monday, along with -ER and -IR verbs So if you want to work ahead and do Wednesday’s homework, feel free!

41 ¿Que vamos a hacer lunes? No homework this weekend!!!!! Review conjugating –AR verbs Learn how to conjugate –ER and –IR verbs Learn about adverbs, to talk about how frequently we do things HAVE A GREAT WEEKEND!!!!!!

42 La Tarea lunes (2/2) ◦ 10 items. –AR verbs martes (2/3) ◦ 1 item: voice recording about –AR verbs miercoles (2/4) ◦ 16 items. –ER and –IR verbs, definite and indefinite articles (number and gender) viernes (2/6) ◦ 13 items. Conjugating “estar”, question words


Descargar ppt "Los estudiantes y sus actividades viernes, el 30 de enero."

Presentaciones similares


Anuncios Google