La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¡Empecemos! Capìtulo 1. Warm-Up List some of the Spanish-related words or names that you know for the following. 1.Five cities and/ or states with Spanish.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¡Empecemos! Capìtulo 1. Warm-Up List some of the Spanish-related words or names that you know for the following. 1.Five cities and/ or states with Spanish."— Transcripción de la presentación:

1 ¡Empecemos! Capìtulo 1

2 Warm-Up List some of the Spanish-related words or names that you know for the following. 1.Five cities and/ or states with Spanish names 2.Three words related to cowboy lore that come from Spanish 3.Three popular foods with Spanish names

3 At the end of the lesson you will be able to… Identify and use the vocabulary for part 1 of chapter 1

4 Abren los libros de la paginas 4-5. ¿Què ves en la foto?

5 Sabìas que… La estatua “El oso y el madroña” is in the Puerta del Sol which is a historic gate into the city. It is considered the focal point of Madrid and is the starting point of all highways in Spain. All distances are measured from a stone beneath the wall of the post office which is known as the zero kilometer. The bear and the madroño tree are the symbol of Spain.

6 Los Objectivos Ask someone’s name and say yours Ask how someone is and say how you are Introduce people and say where they are from Give phone numbers, the time, the date, and the day Spell words and give e-mail addresses Use subjects, verbs and subject pronouns correctly Identify the numbers 0-31 Use the alphabet Conjugate the verb SER Use punctuation marks and written accent marks

7 Saludos What’s your name? (I) What’s your name? (F) My name is _____. I am _______. ¿Còmo te llamas? ¿Còmo se llama usted? Me llamo _______. Soy _________.

8 Saludos Who is …? What is his/her name? He/She is ______. His/Her name is _______. ¿Quièn es … ? ¿Còmo se llama (èl/ella)? (Él/Ella) es ______. (Él/Ella) se llama _____.

9 Practica con un amigo o una amiga. Completan actividades 2 y 3 en la pagina 7.

10 Leen Nota Cultural. To show affection family members may add –ito or –ita to a person’s name There are nicknames “apodos” that could be an abbreviation of the original name

11 Wrap-Up Mira ExpresaVisiòn y Al rap.

12 Next Class- We will continue our discussion of the basic conversation and add “How are you?”.

13 Day 2

14 Warm-Up 1.How do you ask a classmate’s name in Spanish? 2.How do you ask a teacher’s name in Spanish? 3.How would each person respond to you? 4.How would you respond with your name in Spanish?

15 At the end of the lesson you will be able to… Greet someone in Spanish. Ask someone’s name and give your name. Ask “How are you?” and respond in Spanish. Say farewell in Spanish.

16 Let’s review our conversation so far… Completan actividad 4, pg. 7.

17 Greetings Buenos dìas Buenas tardes Buenas noches Hola Señor Señora Señorita Good morning Good afternoon Good evening Hello Mr. Mrs. Miss

18 ¡Exprèsate! How are you? (I) How are you? (F) How’s it going? ¿Còmo estàs? ¿Còmo està usted? ¿Què tal?

19 Contesta I’m fine. I’m all right. So-so I’m bad. Terrific Stupendous Fantastic Terrible Estoy bien. Regular Asi-asi Estoy mal. Terifico Estupendo Fantastico Terrible

20 Farewells Goodbye Bye See you tomorrow See you soon See you later Until next time See you I have to go. Adiòs Chao Hasta mañana Hasta pronto Hasta luego Hasta la vista Nos vemos Tengo que irme

21 Practica con un amigo/una amiga. Escuchan a actividad 5, pg. 9.

22 Wrap-Up Completan actividad 6, pg. 9

23 Next Class- We will discuss how to introduce someone and say where you are from.

24 Day 3

25 Warm-Up Unscramble the words to create sentences. 1.Clarisa / llama / se 2.me / Sarah / llamo 3.bien / gracias / estoy 4.señora / noches / buenas 5.que / tengo / irme

26 At the end of the lesson you will be able to … Complete a basic conversation in Spanish. Introduce someone Ask someone where they are from

27 Let’s review the conversation so far…

28 ¡Exprèsate! Éste es Juan. –This is Juan. Ésta es Rosa. –This is Rosa. Encantado(a) –I’m delighted to meet you. Mucho gusto. –I’m pleased to meet you. Igualmente. –Likewise

29 Màs Vocabulario Classmate Teacher Student Boy/girl Best friend Compañero (a) de clase Profesor (a) Estudiante Muchacho (a) Mejor amigo (a)

30 Completan actividad 9, pg. 10.

31 ¡Exprèsate! Where are you from? (I) Where are you from? (F) Where is … from? ¿De dònde eres? ¿De dònde es usted? ¿De dònde es …?

32 ¡Exprèsate! I am from … He/She is from … Soy de … El / Ella es de …

33 Completan actividad 11, pg. 11.

34 Wrap-Up Completan con un estudiante una conversacion en español.

35 La Tarea Cuaderno de vocabulario, pg. 1

36 Next Class- We will begin discussing subjects and verbs in sentences.

37 Day 4

38 Warm-Up Put the following sentences in order. 1.Tengo que irme. Adiòs. 2.Soy de Venezuela. 3.Ella es mi amiga Valeria. 4.Hola. Me llamo Fernando. 5.Es una compañera de clase.

39 At the end of the lesson you will be able to… Identify subjects and verbs in sentences Use correct pronouns

40 Saca la tarea.

41 Leen Nota Cultural pg. 12 Female teachers –Title and first name –Title and last name –doña and first name Male teachers –Title and first name –Title and last name –don and first name

42 Subjects and Verbs Subject- who or what that is being describes or is doing something Verb- action or being Mrs. Churchill is my teacher. La señora Churchill es mi profesora.

43 Pronouns I, me we you(I)you (IP) He, she, you(F) they, you (FP)

44 Pronouns yonosotros(as) tù(I) vosotros(as) (IP) èl, ella,usted(F) ellos, ellas, ustedes(FP)

45 Mrs. Churchill is my teacher. La señora Churchill es mi profesora. With pronouns: She is my teacher. Ella es mi profesora. If you know who you’re talking about you can leave out the subject. Es mi profesora.

46 Mira GramaVisiòn.

47 Day 4 prt. 2

48 Warm-Up Fill in the chart with the correct Spanish pronoun.

49 At the end of the lesson you will be able to… Identify subjects and verbs in sentences Use correct pronouns

50 Mira GramaVisiòn.

51 Completan actividades 13 y 14 p.12.

52 Wrap-Up Las Mascaras –Take one of the masks –Introduce your new friend to your group –Use the expressions we have discussed this chapter Name Origin Feelings

53 Mi Mascara Esta es mi profesora señora Ortiz. Buenos dias señora Ortiz. Ella es de Mexico. Ella està muy buena. Hasta luego señora Ortiz.

54 Completan Cuaderno de actividades pg. 2-3.

55 Next Class- We will continue our discussion on pronouns.

56 Day 5

57 Warm-Up Escribe los numeros 1-6. Escribe un frase acerca de la foto.

58 At the end of the lesson you will be able to… Identify subjects and verbs in sentences Use correct pronouns

59 Let’s review pronouns!!

60 Pronouns I We You(I) You(IP) He He(P) She She(P) You(F) You(FP) yo nosotros(as) tu vosotros(as) èlellos ella ellas ustedustedes

61 Identify the subject and the verb. 1.Yo soy una profesora. 2. La señora Garcia es de Chile. 3. El muchacho es Raul. 4. Ella es estudiante.

62 Which pronoun would you use to greet each? 1.A school teacher 2.A group of male friends in Spain 3.Your best friend 4.A group of female classmates in Latin America 1. 1.Tù 2. 2.Vosotros 3. 3.Usted 4. 4.Ustedes

63 Completan Prueba:Gramàtica 1

64 Next Class- Vocabulario 2

65 Day 7

66 Warm-Up Match each sentence with the correct pronoun. 1.¿Còmo te llamas? 2.Mi amiga es de Colombia. 3.Somos estudiantes. 4.Me llamo Mauricio. 5.El señor Torrado es el profesor. A. A.Ella B. B.Yo C. C.Èl D. D.Tù E. E.Nosotros

67 At the end of the lesson you will be able to… Identify the numbers 0-31 in Spanish. Ask for and state a telephone number.

68 Let’s review the numbers!!

69 To ask for a phone number ¿Cuàl es tu telèfono? ¿Cuàl es el telèfono de _______ ? Es ___ - __ __ - __ __ - __ __

70 Sabìas que… In Spanish speaking countries, telephone numbers have 7 or 8 digits. Usually the first number is spoken alone and the remaining numbers are given in pairs.

71 ¡Lo Tengo!

72 Wrap-Up Completan Los Numeros Papel.

73 Next Class- time and the calendar

74 Day 8

75 Warm-Up Contesta en español. 1.Ocho + cuatro = 2.Veintiuno – doce = 3.Treinta – quince = 4.Catorce + seis = 5.Dieciocho – cinco =

76 At the end of the lesson you will be able to… Use numbers to tell time in Spanish.

77 Saca la tarea. Practica los numeros. ¿Cuàl es tu telèfono?

78 ¿Què hora es? 1.First number you here is the hour Es la una.Son las tres. 12:00 am- medianoche 12:00 pm- mediodia

79 1.Next listen for “y” or “menos” Son las cinco y diez. Son las ocho menos cinco. 2.Last number is the minute. Son las doce y cuarenta. Minute hand on the 3- quince o cuarto Minute hand on the 6- treinta o media Minute hand on the 9- y cuarenta y cinco menos quince menos cuarto

80 Practica la hora.

81 Day 8 prt 2

82 Warm-Up Escribe en español. 1.1:00 2.4:30 3.7:15 4.9:50 5.12 pm

83 At the end of the lesson you will be able to… Use numbers to tell time in Spanish.

84 ¿Què hora es? A eso de- at about –La clase de historia son a eso de nueve. En punto- on the dot –La clase de español son las ocho en punto. De la mañana De la tarde De la noche

85 Practica la hora. Completan El Reloj Papel.

86 Prt 3

87 Warm-Up Escribe en español. 1.4:20 2.9:30 3.8:15 4.1:45 5.12 am

88 At the end of the lesson you will be able to… Use numbers to tell time in Spanish. Identify the day, month, date and the seasons in Spanish.

89 Practica la hora.

90 ¿Què dìa es hoy? lunes martes miercoles jueves viernes sabado domingo Days go Monday to Sunday Not capitalized Roman derivations

91 ¿Què mes es? enero febrero marzo abril mayo junio julio agosto septiembre octubre noviembre diciembre

92 ¿En què estacion estamos? primavera verano otoño invierno

93 ¿Què fecha es hoy? Dìa + mes + año Hoy es viente y uno de septiembre de 2009. ** 1 st day of the month= primero ¿Què fecha es tù cumpleaños?

94 Use these words in conjunction with the days, months and date. 1.Antes- before 2. Despuès- after

95 Let’s review!!

96 Wrap-Up Completan Cuaderno de Vocabulario y Gramàtica pg. 8-9.

97 Next Class- the alphabet

98 Day 8 prt 4

99 Warm-Up Contesta en español. 1.4:30 2.2:45 3.El dìa antes de martes 4.El dìa despuès de jueves 5.¿Cuàl es la fecha de tù cumpleaños? 6.¿Què mes esta en el otoño?

100 At the end of the lesson you will be able to… Say the time in Spanish. Identify the days, months and seasons in Spanish. Spell words and give an e-mail address in Spanish.

101 Task While only speaking Spanish line up in order according to your birthday.

102 Saca la tarea.

103 El alfabeto Escucha y escribe Alphabet Rap Alphabet Rap

104 El correo electrònico ¿Còmo se escribe…? –Se escribe … ¿Cuàl es el correo electrònico de __________ ? –Es ____.(punto) _____ @(arroba) ____.(punto) _____ ¿Cual es tu correo electrònico?

105 Mira ExpresaVisiòn.

106 Wrap-Up Completa actividad 30, pg. 23.

107 Next Class- SER

108 Day 9

109 Warm-Up Unscramble the words to tell what time it is. 1.en / ocho / las / punto / son 2.tres / las / menos / son / veinte 3.cuarto / son / nueve / las / y 4.media / una / es / y / la 5.cuatro / cuarto / y / las / son

110 At the end of the lesson you will be able to… Conjugate the verb SER Use ser correctly in sentences.

111 Before we conjugate SER let’s review the pronouns.

112 Pronouns yonosotros(as) tù(I) vosotros(as) (IP) èl, ella,usted(F) ellos, ellas, ustedes(FP)

113 Ser- to be soy somos eres sois es son yo nosotros(as) tù vosotros(as) èlellos ella ellas ustedustedes

114 We’ve used some already. Yo soy de Pittsville. ¿De dònde eres tù? Ella es una compañera de clase. Hoy es lunes. Son las ocho de la mañana.

115 Practica 1.I am from Maryland. 2. You are in Spanish class. 3. History class is at about 9:00. 4. We are in the season fall. 5. Steve and Jennifer are classmates.

116 Actividad 33, pg. 25 Nosotros _________ estudiantes y profesores del club internacional de español. Yo ______ de Puerto Rico. Juan Emilio _________de la Repùblica Dominicana. Lisa y Rebeca ______ de Estados Unidos. El telèfono de club _____ 5-24-11-21. El correo electrònico del club ____ clubinternacionaldeepañol@school.org. Nosotros _________ el club internacional. ¡Hasta pronto!clubinternacionaldeepañol@school.org somos soy es son es somos

117 Mira GramaVisiòn.

118 Wrap-Up Completa un papel El verbo SER.

119 Next Class- We will continue our discussion of the verb ser.

120 Day 9 prt 2

121 Warm-Up Complete Maribel’s statements. 1.Hola. Yo 2.Y ella 3.Nosotras 4.Y tù, ¿de dònde 5.Juan y tù, ¿de dònde 6.Jorge y Carlos 7.Juan,¿cuàl 8.Carla,¿què hora 9.No, Carla, no es la una, A. A.son de España. B. B.somos de Mèxico. C. C.eres? D. D.son ustedes? E. E.es mi amiga Carla. F. F.soy Maribel Gòmez. G. G.es? H. H.son las dos. I. I.es tu telèfono?

122 At the end of the lesson you will be able to… Conjugate ser. Use ser correctly in sentences.

123 Ser-

124 Miran la tarea.

125 Practica. 1.I am from the United States. 2.You are in Spanish class. 3.We are classmates. 4.Juan is from Cuba. 5.The girls are Maria’s friends.

126 Next Class- We will continue with ser.

127 Day 9 prt 3

128 Warm-Up Escribe en español. 1.I am a student. 2.It is 3:00 in the afternoon. 3.Where are you from? 4.Juan and Carlos are from Spain. 5.We are in Spanish class.

129 At the end of the lesson you will be able to… Conjugate ser. Use ser correctly in sentences.

130 Dice Game 1.Yo 2.Tù 3.El 4. Nosotros 5. Vosotros 6. Ellos Roll the die. Whichever number you get that is your key word. Conjugate ser depending on the key word. Choose 3 conjugations and write a sentence for each.

131 Wrap-Up Completan cuaderno de vocabulario y gràmatica, pp. 10-11.

132 Next Class- We will have our Ser Quiz.

133 Day 10

134 Warm-Up Completan con el verbo ser. 1.El profesor ___________ alto. 2.Maria y Pablo __________ americanos. 3.Juan y yo ______________ morenos. 4.¿____________ Uds. españoles? 5.Yo __________ bajo. 6.Tù __________ simpàtico.

135 At the end of the lesson you will be able to… Conjugate ser. Use ser correctly in sentences.

136 Saca el cuaderno de vocabulario y gràmatica, pp. 10-11.

137 Estudia para tu prueba en Ser.

138 Next Class- Accent Marks

139 Day 11

140 Warm-Up Completan con el verbo Ser. 1.Eva __________ de Cuba. 2.Nosotros ___________ amigos. 3.__________ las tres y media. 4.Yo ___________ de Bolivia.

141 At the end of the lesson you will be able to… Use punctuation marks and accents correctly in Spanish. Use adjectives to describe a person.

142 Punctuation Marks 1. “.”- identifies a statement only used at the end of the sentence 2. “¿”- identifies a question followed by a regular “?” at the end 3. “¡”- identifies an exclamation followed by a regular “!” at the end What might be the advantages of having the punctuation also at the beginning of a sentence?

143 Accent Marks An accent mark is a tilted line ” ` “ placed over a vowel. The accent marks tells us when to stress a particular part of a word. The tilde is the wavy line in the ñ. The tilde ~ tells us to pronounce the n sound followed by a y sound like in canyon.

144 Mira GramaVisiòn.

145 Choose to complete either actividad 36, pp. 26 o actividad 37, pp. 27.

146 Rewrite adding accent marks, tildes and/or punctuation. 1.COMPANERO 2.MANANA 3.MIERCOLES 4.MEDIODIA 5. Que hora es 6. Hola 7. Como estas 8. Empecemos

147 Los adjectivos Adjectives in Spanish are used the same way as in English. An adjective is used to describe a noun. –Tall boy- blonde girls However in Spanish the adjective comes after the noun and must agree with the noun. (gender, singular or plural) –Muchacho alto- muchachas rubias

148 Los adjectivos Amigo (a) Muchacho (a) Escuela Alto (a) Rubio (a) Divertido (a) Guapo (a) Pequeño (a) Profesor (a) Chico (a) Colegio (a) Bajo (a) Moreno (a) Aburrido (a) Feo (a) Grande

149 Los adjectivos Fantàstico (a) Bueno (a) Timido (a) Atractivo (a) Simpatico (a) Amable Sincero (a) Serio (a) Honesto (a) Facil Dificil Antìpatico (a)

150 Paìs Nacionalidad Paìs Nacionalidad Estados Unidos España Mèxico Argentina Chile Colombia Costa Rica Cuba Puerto Rico Perù americano (a) español (a) mexicano (a) argentino (a) chileno (a) colombiano (a) costarricense cubano (a) puertorriqueño (a) peruano (a)

151 Digame un frase acerca de tù. Yo soy ______________.

152 Las Màscaras Escribe un paragrafo para tù màscara en español. Tù necisitas 5-7 frases. Posible partes inclue: –Nombre –Edad (¿Cuantos años?) –Chico o chica –Estudiante o profesor –Color del pelo (rubio o moreno) –Emocìon (divertido o aburrido) –Altura (bajo o alto) –nationalidad

153 Mi Màscara Mi persona se llama Señora Ortiz. Ella es española. Ella es de Salisbury. Es una chica. Sña Ortiz es una profesora de ìngles. Ella tiene treinta años. Tiene un pelo morena. Ella es baja y muy divertida. Mucho gusto Señora Ortiz.

154 Next Class- novela en video

155 Day 13

156 Warm-Up Escribe 3-4 frases acerca de tù en español. Yo soy ______________.

157 At the end of the lesson you will be able to… Use adjectives to describe someone in Spanish. Use all of chapter 1 knowledge to comprehend a Spanish Novela on video.

158 Completan Las Mascaras.

159 Las Màscaras Escribe un paragrafo para tù màscara en español. Tù necisitas 5-7 frases. Posible partes inclue: –Nombre –Edad (¿Cuantos años?) –Chico o chica –Estudiante o profesor –Color del pelo (rubio o moreno) –Emocìon (divertido o aburrido) –Altura (bajo o alto) –nationalidad

160 Mi Màscara Mi persona se llama Señora Ortiz. Ella es española. Ella es de Salisbury. Es una chica. Sña Ortiz es una profesora de ìngles. Ella tiene treinta años. Tiene un pelo morena. Ella es baja y muy divertida. Mucho gusto Señora Ortiz.

161 La Novela en Video Abren los libros de la paginas 28-29. 1.Miran las paginas y leen la Estrategia. 2. ¿Què sabes? 3. Miran el video y leen pp. 28-29.

162 ¿Comprendes? 1.¿De dònde es Sofìa? 2.¿De dònde es Nicolàs? 3.¿Còmo es Sofìa? 4.¿Còmo es Nicolàs?

163 Wrap-Up Completan las preguntas en la pagina 29. Next Time: Marcos goes to visit la profesora. What might she ask him to do?

164 Next Class Performance Task

165 Warm-Up Escribe 3 frases acerca de un amigo o una amiga. –El es _____ o Ella es _____

166 At the end of the lesson you will be able to… Use chapter 1 vocabulary and grammar to complete the chapter 1 performance task.

167 Performance Task Scenario- Your class has been given a list of possible e-pals from Spain with their ages. Also included is a time when you should probably be sending this e-mail to catch the person. 1.Choose an e-pal. 2.Include in your e-mail 1.Greeting 2.Introduce yourself and say where you’re from 3.Phone number and e-mail address 4.2 questions you would like answered 5.Be sure to sign off

168 Rubric Contenido- uses correct vocabulary- 4 Comprensiòn- can understand it- 4 Precisiòn- grammar, spelling- 4 Organizaciòn- logical and effective- 4 Esfuerzo- care/effort/ classroom behavior- 4 20 pnts

169 Outline Day 1 –Organize ideas –Choose e-pal –Create rough draft Day 2 –Edit and revise rough draft –Create final copy –Turn final copy and rubric into Mrs. Churchill

170 Saving the E-mail From the My Computer icon select the I drive Go to the Shared Folder Click on the STUDATA Folder Click on the Churchill Folder Save the document

171 Next Class- Review for test

172 Una Computadora Log on the computer (make sure the workstation box is not checked) On the Novell screen click on either or these 2 icons: –Snoopy (flash card practice of vocabulary words) –Spanish 1a-1b (man with glasses) (activities on all the skills for chapter 1) Try to spend time on each icon


Descargar ppt "¡Empecemos! Capìtulo 1. Warm-Up List some of the Spanish-related words or names that you know for the following. 1.Five cities and/ or states with Spanish."

Presentaciones similares


Anuncios Google