La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Please Have Out… Agendas: –All students: 3x1 pg. 217 sections: “descriptions” and “Narrate past events” Tarea de anoche: –Sp. 2: Libreta pg. 155 –Sp.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Please Have Out… Agendas: –All students: 3x1 pg. 217 sections: “descriptions” and “Narrate past events” Tarea de anoche: –Sp. 2: Libreta pg. 155 –Sp."— Transcripción de la presentación:

1

2 Please Have Out… Agendas: –All students: 3x1 pg. 217 sections: “descriptions” and “Narrate past events” Tarea de anoche: –Sp. 2: Libreta pg. 155 –Sp. 2H: Libreta pg. 155-156 –NS: Libreta pg. 155-156

3 Prueba el viernes Estudien el siguiente: –Vocabulario pg. 217 –Imperfecto pg. 203 (aba, abas, ía, ías) –Participios pg. 202 (ado, ido) Preterite vs. Imperfect will NOT be on this quiz

4 Past Participles Change verbs into adjectives Ejemplo: Cerrar=to close La tienda está cerrada Must agree with gender and number with the nouns they describe.

5 Past Participles -AR verbs: add -ado to the stem -ER/-IR verbs: add -ido to the stem

6 CAMINAR (to walk) Yo caminaba Tú caminabas Él Ella caminaba Ud. Nos. caminábamos Vos. caminabais Ellos Ellas caminaban Uds.

7  Since the yo and the Ud./él/ella forms are the same, we often use the subject pronouns to avoid confusion. Imperfect

8 VIVIR (to live) Yo vivía Tú vivías Él Ella vivía Ud. Nos. vivíamos Vos. vivíais Ellos Ellas vivían Uds.

9 The Imperfect  There are only three irregular verbs in the imperfect. The verbs IR, SER, and VER.

10 IR iba ibas iba íbamos ibais iban

11 SER era eras era éramos erais eran

12 VER veía veías veía veíamos veíais veían

13 1.La puerta está ____ (cerrar) 2.Los gatos están ____(dormir). 3.El padre está ____(enojar). 4.La muñeca está ____(vestir). 5.La televisión está ____(apagar). 6.Las llaves del padre están ____ (perder). 7.El chico está ____(cansar). 8.La chica está ____(enamorar) 9.Los aztecas ________ (jugar) a un juego de pelota. 10.El dios azteca del sol _________ (llamarse) Huitzilopochtli. 11.Mamá, ¿ ________ (saber) tú del Cuauhxicalli o calendario Azteca? 12.Yo no ________ (conocer) la historia. 13.Nosotros _______ (ir) a la biblioteca para leer las leyendas.

14  1. cerrada  2. dormidos  3. enojado  4. vestida  5. apagada  6. perdidas  7. cansado  8. enamorada  9. jugaban  10. se llamaba  11. sabías  12. conocía  13. íbamos

15 Azteca aztec

16 Estar enamorado(a) To be in love

17 Hermoso(a) Handsome/pretty

18 heroico heroic

19 Histórico historic

20 Querido(a) beloved

21 Los celos jealously

22 Tener celos To be jealous

23 valiente brave

24 Había una vez Once upon a time

25 Hace muchos siglos Many centuries ago

26 Las leyendas

27 Telehistoria completa pg. 211-212  #16 Comprensión de los episodios ¡A corregir!  Corrige los errores en estas oraciones.  #17 Comprensión de los episodios El final  Contesta las preguntas.

28 Cultura pg. 204  La preservación del pasado

29

30

31

32

33

34 Matamoscas  Using pg. 217  Call out word in English  First person to smack that word in Spanish and say it gets the point. (you can do boys vs. girls)  Play for about 10 minutes

35 Vocab. charades  Pg. 217  Have one student come up and act out the word you point to on pg. 217  Students guess in Spanish

36 White boards?

37 The remainder of class  Work on tonight’s homework quietly


Descargar ppt "Please Have Out… Agendas: –All students: 3x1 pg. 217 sections: “descriptions” and “Narrate past events” Tarea de anoche: –Sp. 2: Libreta pg. 155 –Sp."

Presentaciones similares


Anuncios Google