La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

If parents and teachers work together, students are more likely to be successful in school. Si los padres y maestros trabajan juntos, los estudiantes.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "If parents and teachers work together, students are more likely to be successful in school. Si los padres y maestros trabajan juntos, los estudiantes."— Transcripción de la presentación:

1

2 If parents and teachers work together, students are more likely to be successful in school. Si los padres y maestros trabajan juntos, los estudiantes tienen mayor probabilidad de tener éxito en la escuela.

3 Goals: 1. To provide parents with the information and skills needed to support their student ’ s success; and 2. To reinforce these skills with students by working together with their parents.

4 Metas: 1. Dar a los padres la información y conocimiento necesario para apoyar el éxito de su estudiante. 2. Reforzar estos conocimientos con el estudiante, trabajando juntos con los padres.

5 #1: Introduction to AVID Welcome/Bienvenidos Guest Speaker: Cynthia Cristobal AVID Overview/¿Qué es AVID? Managing Time for Success/Administración del tiempo Setting Goals for the Future/Metas para el futuro AVID Binder & Cornell Notes/El cuaderno AVID

6 AVID PROGRAM PROGRAMA AVID AVID PROGRAM PROGRAMA AVID ADVANCEMENT VIA INDIVIDUAL DETERMINATION AVANZAR VIA DETERMINACIÓN INDIVIDUAL

7 Commonly Held Misconceptions about AVID AT RISK ProgramNO! Affirmative Action Program NO! School Within A SchoolNO! For All StudentsNO! A “ Silver Bullet ” NO! A Quick FixNO! FreeNO! A Categorical ProgramNO! Only Affects A Few StudentsNO!

8 What is AVID? AVID is an academic, regularly scheduled elective class based on writing as a tool of learning, inquiry method, and collaborative grouping. The three main components of the program are: academic instruction, tutorial support, and motivational activities.

9 ¿Qué es AVID? AVID es un programa académico electivo que se lleva a cabo continuamente y que está basado en la escritura como implemento de aprendizaje, grupos de colaboración y métodos de investigación. Los tres componentes principales del programa son: la enseñanza académica, la ayuda por medio de tutelaje y las actividades motivacionales.

10 How does the AVID program contribute to the success of the students Teaches study and organizational skills Uses English as a writing tool for learning Strengthens their writing skills Gives tutorial help through college tutors Teaches students to work collaboratively to be successful in the most rigorous courses Takes students to visit colleges and universities Assists students with the application process for four year colleges and universities Helps students explore careers through guest speakers

11 Cómo contribuye el programa AVID al éxito de los estudiantes Enseña técnicas para estudiar y organizar Usa la escritura como una herramienta para aprender Fortalece la destreza de escribir Proporciona ayuda tutorial por medio de tutores universitarios Ayuda a los estudiantes a trabajar colaborativamente a fin de dominar las clases avanzadas Lleva a los estudiantes a visitar universidades Asiste con el proceso de aplicación para la universidad Ayuda a los estudiantes a explorar carreras a través de invitados especiales

12 Activity Instructions : Managing Your Time 1.Take 3 minutes to complete the Time Management Questionnaire. Be honest. 1.With your student, answer the following time management questions on the inside of your name tent. 1.See next slide for questions

13 Activity Instructions : Managing Your Time a.What are the obstacles which prevent us from using our time effectively? (¿Cuáles son los obstáculos que encaramos que disminuyen el uso efectivo de nuestro tiempo?) a.What should our priorities be for managing our time? How are they the same or different? (¿Cuáles deberían ser nuestras prioridades en el uso del tiempo? ¿Cómo son similares o diferentes?) a.What could we do to use our time more effectively? (¿Qué pudiéramos hacer para usar nuestro tiempo más eficazmente?)

14 How can parents help? Discuss upcoming family events and dates and mark on student calendar (SCAB) Discuss with students TRF prework in preparation for Tutorials. Occasionally review a page of Cornell Notes. Use questions developed by students in Cornell Notes to help review for concepts and tests. Share your struggles to be organized and encourage students to take time to keep binder organized. Do binder checks on Fridays with your child.

15 ¿Cómo pueden ayudar los padres? Discutir las fechas y los eventos de la familia que pronto van a llevar a cabo e indicarlos en el calendario estudiantil. Discutir con el estudiante el trabajo de preparación en su TRF que prepara para su tutoría. De vez en cuando repasar una página de Notas Cornell. Usar las preguntas desarolladas por los estudiantes en sus Notas Cornell para ayudarlos repasar para conceptos y exámenes. Compartir sus dificultades en mantenerse ordenado y apoyar al estudiante en tomar tiempo para mantener ordenado su cuaderno. Haga una evaluación del cuaderno con su hijo los viernes.

16 Why does focused note-taking (taking Cornell Notes) increase achievement? (Watch CN Video) Elapsed Days Percent Retention of Material

17 See: TRF Sample Students should be completing the TRF twice a week in the subject where they have the lowest grade.

18 Activity Instructions : AVID Tools 1.Grade Check (Illuminate) _____ 2.Binder Check/SCAB (Calendar book) Complete binder check with your child (To do: Grade your child’s binder) _____ 3. Cornell Notes (See sample) ______ 4. TRF (Tutorial Request Form) ______

19 Our AVID Commitments are: 1. 1. 2. 2. 3. 3. To ensure that your child To ensure that your child will… l Succeed in rigorous curriculum, l Be eligible to attend four-year colleges, l Become educated and responsible and l Be a participant & leaders in a democratic society

20 Activity Instructions : AVID Tools Spanish 1.Verificación de calificaciones (Illuminate) 2.Verificación del cuaderno/SCAB (Libro de calendario) Hacer una evaluación del cuaderno con su hijo 3. Notas Cornell (Vea ejemplo) 4. TRF (Forma de requisito para la tutoría)

21 Thank you for joining us and for being a partner in your child’s education. The AVID Team Gracias por juntar con nosotros y por ser compañero en la educación de su hijo. El equipo AVID


Descargar ppt "If parents and teachers work together, students are more likely to be successful in school. Si los padres y maestros trabajan juntos, los estudiantes."

Presentaciones similares


Anuncios Google