La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

1. La señora Pérez es mi profesora

Presentaciones similares


Presentación del tema: "1. La señora Pérez es mi profesora"— Transcripción de la presentación:

1 A. Identify the subject and verb in each sentence by printing them in the spaces provided.
1. La señora Pérez es mi profesora. Subject:______________ Verb:__________ 2. Juan es un compañero de clase. Subject:_______________ Verb:__________ 3. Susana is my friend. Subject:____________________ Verb:__________ 4. She eats corn flakes. Subject:____________________ Verb:__________ 5. Mrs. García is my teacher. Subject:________________ Verb:__________ 6. She lives in Madrid. Subject:____________________ Verb:__________ 7. María es mi amiga. Subject:____________________ Verb:__________ 8. John runs in circles. Subject:____________________ Verb:__________ 9. Bill always eats apples. Subject:____________________ Verb:__________ 10. His dog never barks. Subject:____________________ Verb:__________

2 B. Unscramble each set of words to make a complete sentence
B. Unscramble each set of words to make a complete sentence. Add punctuation marks and capital letters where appropriate. Example: es / Bolivia / mi amiga / de Mi amiga es de Bolivia. 1. de / Juan / Panamá / es ______________________________________________ 2. es / mi mejor amiga / ella ______________________________________________ 3. mi profesor / es / él / de inglés ______________________________________________ 4. una compañera / Rita / de clase / es ______________________________________________

3 C. Spell out the Spanish number required in each answer.
Example: Subtract cinco from doce and what is left? siete 1. Add uno and dos and what do you get? _____________________ 2. Multiply tres times cinco and what is the answer? _____________________ 3. What is tres plus tres? _____________________ 4. What is seis plus cuatro? _____________________ 5. What is treinta y uno subtract veinte? _____________________ 6. What is cinco plus once? _____________________ 7. What is trece plus nueve? _____________________ 8. What is treinta minus siete? _____________________ 9. What is catorce plus doce? _____________________ 10. How many hours are there in a day? _____________________

4 D. Answer each question with a complete sentence in Spanish
D. Answer each question with a complete sentence in Spanish. Be sure to capitalize the first word in each sentence and any other words that need to be capitalized, but do NOT capitalize anything that doesn’t need it, and certainly don’t use all capitals when you write! 1. ¿Cómo te llamas? _____________________________________________________ 2. ¿Cómo estás? _____________________________________________________ 3. ¿Cuántos años tienes? ____________________________________________________ 4. ¿De dónde eres? _____________________________________________________ 5. ¿Cómo se llama tu mamá? ____________________________________________________

5 E. Fill in the correct form of the verb ser (present tense) in each of the sentences below. (Just one word in each blank.) Examples: Mi profesora es de Cuba. Juan y Carlos son de España. 1. La señora González _____________________ de los Estados Unidos. 2. Yo _____________________ de California. 3. Carla y Ana _____________________ compañeras de clase. 4. Tú _____________________ Francisco, ¿verdad? 5. Juan _____________________ mi mejor amigo. 6. Federico y yo _____________________ de Nueva York.

6 F. Rewrite each of the sentences below and make them negative.
Examples: Mi profesora es de Cuba. > Mi profesora no es de Cuba. Juan y Carlos son de España. > Juan y Carlos no son de España. 1. Pablo y yo somos de Utah. _______________________________________________ 2. El señor López tiene un gato. _______________________________________________ 3. La señorita Jones es alta. _______________________________________________

7 H. Rewrite each of the sentences below, placing accent marks, punctuation marks and tildes where needed. 1. Buenos dias senorita ____________________________________________ 2. Como esta usted senor ___________________________________________ 3. Que tal _______________________________________________ 4. Que hora es _______________________________________________ 5. De donde eres _______________________________________________ 6. Cual es tu telefono _____________________________________________ 7. Hola Como te llamas ____________________________________________ 8. El es un companero de clase ______________________________________ 9. Quien es tu profesor de espanol ___________________________________ 10. Como estas _______________________________________________

8 I. Telling time in Spanish
I. Telling time in Spanish. With a complete Spanish sentence, give each of the times below. Spell out all numbers in words. 1. It’s 6:45. _______________________________________________ 2. It’s midnight. _______________________________________________ 3. It’s noon. _______________________________________________ 4. It’s one o’clock on the dot. ________________________________________ 5. It’s 2:13 in the afternoon. _________________________________________ 6. It’s 6:15 in the morning. __________________________________________ 7. It’s 6:30 in the afternoon. ________________________________________ 8. It’s 9:50 at night. _______________________________________________ 9. 3:56 ___________________________________________________ 10. 4:15 ________________________________________________________ 11. 6:53 ______________________________________________________ 12. 12:59 _______________________________________________________

9 J. Answer these questions with complete sentences in Spanish
J. Answer these questions with complete sentences in Spanish. Spell out any numbers; use no numerals in your answers. 1. ¿Qué día es hoy? ______________________________________________________________ 2. ¿Qué fecha es hoy? ______________________________________________________________ 3. ¿Cuándo es tu cumpleaños? _________________________________________________________

10 L. Give the seasons in Spanish
L. Give the seasons in Spanish. Include the definite article (the word el or la). winter ______________________ spring _____________________________ summer _____________________ fall _______________________________

11 M. Write the pronoun you would use to address the following people:
1. a group of female classmates (in Latin America) _____________________ 2. a group of female classmates (in Spain) _____________________________ 3. a group of male classmates (in Latin America) _______________________ 4. a group of male classmates (in Spain) _______________________________ 5. your best friend __________________________________ 6. a school principal __________________________________ 7. your youngest sibling __________________________________

12 N. Write what you would say in Spanish in the following situations.
1. Tell someone you are pleased to meet him. ___________________________ 2. Ask an adult what her name is. __________________________________ 3. Introduce a girl. __________________________________ 4. Introduce a boy. __________________________________ 5. Ask a student how it’s going. __________________________________ (Not ¿Cómo estás?)

13 O. Read the answer to each question to figure out what the question is
O. Read the answer to each question to figure out what the question is. Fill in each question in Spanish. 1. ¿_______________________________________? Me llamo Carlota. 2. ¿_______________________________________? Estoy bien. 3. ¿_______________________________________? Soy de California. 4. ¿__________________________ tu mejor amiga? Es Esmeralda Flores. 5. ¿______________________________ Esmeralda? Ella es de Nuevo México.

14 P. Match the expressions you would use to greet or say goodbye to the following people in these situations. Use CAPITAL letters in your answers. _____1. to tell a friend you’ll see her later A. Adiós. _____2. to greet your teacher in the morning B. Buenas tardes. _____3. to tell a classmate goodbye C. Buenos días. _____4. to tell a friend you have to leave D. Hasta luego. _____5. to greet the principal in the afternoon E. Tengo que irme.

15 Q. Choose the best response to each of these
Q. Choose the best response to each of these. Use CAPITAL letters in your answers. ______1. ¿Quién es esta muchacha? A. Es mi madre. B. Es mi hermano. C. Es mi padre. D. Es mi hermana. ______2. ¿Cómo te llamas? A. Soy de México. B. Estoy bien. C. Me llamo Bob. D. Hoy es lunes. ______3. Ésta es Ana. A. Tengo un gato. B. Encantado. C. Estoy muy mal. D. Igualmente. ______4. ¿Cómo estás? A. Soy de España. B. Me llamo Federico. C. Nos vemos. D. Estoy regular.

16 R. Cultural questions. 1. To show affection, a family member, friend or teacher might call Rosa ________________. 2. A nickname for Pilar would be __________________. 3. A nickname for Santiago would be __________________.

17 S. Write the words represented by the Spanish letters of the alphabet.
Example: i-ge-u-a-ene-a > iguana 1. cu-u-e-ese-o > ____________________________________ 2. hache-o-ere-a > ___________________________________ 3. elle-a-eme-a > ____________________________________ 4. eme-a-ene-zeta-a-ene-a > ____________________________ 5. be-u-erre-o > ______________________________________ 6. che-u-erre-o-ese > ___________________________________

18 T. Reading comprehension.
¡Hola! ¿Cómo estás? Yo me llamo Francisco Linares y soy el presidente del club de español. En el club somos once muchachos y trece muchachas. Somos estudiantes de español. Los muchachos y muchachas del club son compañeros de clase en el colegio Sam Houston en Cayo Hueso, Florida. El director del club es Pablo Camargo. Él es de Guatemala. ¡Bienvenido al club de español! _____1. El presidente del club de espanol es **. A. Fernando Suárez B. Pablo Camargo C. Francisco Linares D. Sam Houston E. Florida Hueso _____2. El número de estudiantes en la clase es **. A. trece B. veinticuatro C. once D. diecinueve E. ocho _____3. El director del club se llama **. A. señora Camargo B. señor Camargo C. señora Linares D. señor Linares _____4. El director del club es de **. A. Texas B. México C. Florida D. Arizona E. Guatemala

19 U. More reading comprehension
U. More reading comprehension. Read the following conversation between Ana and Marta. Then for each of the statements that follow, choose A for true and B for false. Ana: Marta, ¿cuál es tu correo electrónico? Marta: Es hache-e-dos-arroba-e-te-ele-punto-ene-e-te. Ana: Gracias. ¿Y cuál es el correo electrónico de María? Marta: No sé, pero su teléfono es cinco-uno-uno-cuatro-cero-dos-ocho, y su cumpleaños es el trece de junio. Ana: Ah, bueno. ¿Qué hora es? Marta: Son las cinco y cuarto. Ana: Ay, ¡es tarde! Tengo que irme. Nos vemos. _____1. El teléfono de Marta es _____2. El correo electrónico de Marta es _____3. Son las 4:05. _____4. Ana y Marta probablemente son amigas.


Descargar ppt "1. La señora Pérez es mi profesora"

Presentaciones similares


Anuncios Google