La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Español 1 9/9/2013.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Español 1 9/9/2013."— Transcripción de la presentación:

1 Español 1 9/9/2013

2 Repaso: Review of Asking Someone else’s name
A. Fill in the blanks with the appropriate phrases to complete the conversation. Pay attention to punctuation and accent marks. Roberto: _¡_Hola Claudia! Claudia: _¡Buenos__ días Roberto! ¿Cómo _estás__? Roberto: Bien, gracias. ¿__Y__ _tú_? Claudia: _bien/yo también/así así (choose your own response)

3 Repaso: Review of Asking Someone else’s name
B. The following conversations are between two people talking about a third person. Fill in the blanks with the appropriate phrases to complete the conversation. Pay attention to punctuation and accent marks. Selena: ¿Cómo se llama ella? Marisol: Ella se llama Mercedes. Ricardo: ¿Cómo se llama él? Cecilia: Él se llama José. Victor: ¡Hola! Isabel: Buenos días. Victor: ¿Qué pasa? Isabel: Nada. ¿Cómo se llama ella? Victor: Ella se llama Elena. Isabel: Gracias. ¡Adiós! Victor: Adiós/Hasta luego/Hasta mañana/Chao/Hasta pronto (choose your own)

4 Vocabulario Hoy Tarea Gracias Sí De nada Pasa La clase
Atención Yo necesito Yo quiero Yo tengo What are some gestures that would help you remember these words? *turn your sheet over and work on the vocabulary practice*

5 Vocabulario Circle the word that does not fit. 1. gracias de nada hoy
2. hola sí adios 3. tarea la clase mucho gusto 4. atención aquí presente

6 Las Vocales: Vowels Repeat these words after me: Música Gato Crema
Listo Lobo Say these words on your own: Tímida (shy) Curso (course) Locura (madness) Manda (send) Menor (younger)

7 Vocales Mono Uno Tele silla Chico Dinero Banco Mucho

8 Diptongos: Diphthongs
Fill in the following as you learn about diphthongs. Spanish has 2 types of vowels: Strong and weak. The weak vowels are: “I” and “u” * “y” is also considered a vowel. The strong vowels are: “a”, “e”, “o” A dipthong occurs when: 2 weak vowels form a syllable OR strong vowel and weak vowel form a syllable *Examples: aire/hay seis/ley oigo/hoy ruido/muy autor

9 Diptongos: Diphthongs
“ai” – sounds like the word “eye” “au”- sounds like “ou” in “ouch” “ei”- sounds like a long “a” in English “oi”- sounds like “oy” in boy “ue”- sounds like “we” in “west” “ui”- sounds like the word “we” “ia” – Julia “ie” – Diego “ua” – “wa” in water “iu” – ciudad, like “ew” in English

10 Diptongos Here are some more examples, repeat after me: ai ei oi ui au
Baile veinte estoy cuidado autor Paisaje reina oigo Luis restaurante ue ia ie ua iu Puerto 1. Julia bien guapo ciudad cuerpo

11 Diptongos Suelo Cuidar Bailar Cuaderno agua Feo Campo Bola Oigo linda

12 ¿Qué Recuerdas? Exit Ticket: Let’s see what you remember! Listen as vowel combinations are Pronounced by your teacher. Write down the dipthongs in the spaces provided.

13 Vocabulario Nuevo #26 - Uds. Necesitan sacar_____________
#27 - Inglés por favor #28 – Uds. Necesitan escuchar #30 – Lo siento # 31 - ¿Cómo se dice ________________? #32 – Yo no comprendo

14 Vocabulario Nuevo # 106 – Jesús # 107 – listo/lista #108 – salud

15 El voluntario/la voluntaria Yo no sé Una hoja de papel
Vocabulario #33-#38 El voluntario/la voluntaria Yo no sé Una hoja de papel ¿Hay más preguntas? Señor Señora Igualmente

16 Hay un chico que se llama Pepito.
Pobre Pepito Hay un chico que se llama Pepito. Pepito

17 Pobre Pepito Pepito está en la clase de Señor Ruiz. Señor Ruiz

18 Buenos días Señor Ruiz. ¿Cómo está Ud.?
Pobre Pepito Hoy, Pepito dice Buenos días Señor Ruiz. ¿Cómo está Ud.?

19 Pobre Pepito Bien. ¿Y tú? Bien.

20 Atención! Uds. Necesitan sacar la tarea.
Pobre Pepito La campana suena y Señor Ruiz dice Atención! Uds. Necesitan sacar la tarea. Señor Ruiz va a la mesa de Pepito

21 Lo siento. Yo no tengo la tarea.
Pobre Pepito Lo siento. Yo no tengo la tarea.

22 Uds. Necesitan escuchar. Pepito no tiene la tarea!
Pobre Pepito Señor Ruiz está enojado Uds. Necesitan escuchar. Pepito no tiene la tarea!

23 Toda la clase está silenciosa
Pobre Pepito Toda la clase está silenciosa Shhhhhhh

24 Pepito, ¿dónde está la tarea?
Pobre Pepito Pepito, ¿dónde está la tarea? Yo no sé.

25 Pobre Pepito Señor Ruiz le da una hoja de papel. En una hoja de papel Pepito escribe “Haré mi tarea” cientos veces. I will do my homework

26 Pobre Pepito Un estudiante levanta la mano para ser el voluntario Lo seinto.

27 Pobre Pepito Entonces Pepito escribe y escribe hasta la noche
I will do my homework

28 Pobre Pepito El Fin

29 Tú y Usted 9/12/13

30 Hablar con formalidad: Tú vs. Usted
* In Spanish, there are 2 ways to say “you”, formally and informally. * When speaking to someone, one must decide how to address the individual. *The decision is between: 1. informal “tú” 2. formal “usted”

31 Cousin, sibling (young relative)
Cuando lo usamos Tú is used with: A friend Peer/colleague Child Cousin, sibling (young relative)

32 Someone with authority Older person Someone you use señor/señora with
Cuando lo usamos Usted is used with: Unfamiliar person Someone with authority Older person Someone you use señor/señora with

33 ¿Cómo estás tú? ¿Cómo te llamas tú? ¿De dónde eres tú?
Ejemplos con “tú” ¿Cómo estás tú? ¿Cómo te llamas tú? ¿De dónde eres tú?

34 ¿Cómo está usted? ¿Cómo se llama usted? ¿De dónde es usted?
Ejemplos con “usted” ¿Cómo está usted? ¿Cómo se llama usted? ¿De dónde es usted?

35 Un video http://youtu.be/LRYJ65Bit04 Más Práctica
*During the “la práctica” section of the video say aloud what form of “you” to use

36 Vocabulario Nuevo! 39. El profesor/ la profesora
40. ¿Cómo se llama usted? 41. ¿Cómo estás tú? 42. ¿Cómo está usted? 43. Más or menos 44. Mal 45. Muy 46. Yo estoy 47. Y *Gestos!

37 Sustantivos Masculinos y Femininos
9/16/13

38 Masculino vs. Feminino In Spanish, nouns are broken up into 2 categories: masculine and feminine. In general, masculine nouns end in “o”. In general, feminine nouns end in “a”. Nouns have definite articles that reflect their gender. These articles mean “the” in English. The masculine definite articles are el and los. The feminine definite articles are la and las. Here are some examples: el gato la casa los lobos las gomas

39 Artículos Definidos Determina el artículo definido correcto de las palabras siguientes. (Determine the correct definite article for the following words.) *Modelo el milagro las almohadas ______________ muchacha (girl) ______________ niño (boy) ______________ hermano (brother) ______________ ropa (clothing) ______________ cama (bed) ______________ revistas (magazines) ­­­­______________ monos (monkies) ______________ cuerpos (bodies) ______________ manchas (smudges) ______________ río (river)

40 Actividad con artículos definidos
Determina el artículo definido correcto de las palabras siguientes. (Determine the correct definite article for the following words.) *Modelo el milagro las almohadas la muchacha (girl) el niño (boy) el hermano (brother) la ropa (clothing) la cama (bed) las revistas (magazines) los monos (monkies) los cuerpos (bodies) las manchas (smudges) el río (river)

41 Actividad con Artículos Definidos
Escribe la termincación de cada palabra. (Write the ending of each Word) *Modelo - el milagro 1. La manzan ­­___ 2. El plátan____ 3. el teatr______ 4. La cucaracha_____ 5. la lengu_____ 6. El dormitori______

42 Escribe la termincación de cada palabra
Escribe la termincación de cada palabra. (Write the ending of each Word) *Modelo - el milagro 1. La manzana 2. El plátano 3. el teatro 4. La cucaracha 5. la lengua 6. El dormitorio

43 Masculino y Feminino Many masculine nouns do not end in “o”.
If it ends in -e, -ma, or a consonant other than -d, -z, or ión, it's also masculine. Ejemplos: End in –e: el perfume, el estante (shelf), el maquillaje 2. End in –ma: el programa, el drama, el idioma 3. End in a consonant other tan –d,-z, or ión: el árbol, el rumor, el cojín (cushion)

44 ¿Qué recuerdas? What are the two genders of nouns?
What the definite articles of nouns? When do you use Tú? When do you use Usted? Is “buenos días” a formal or informal greeting?

45 Artículos Definidos, Vocabulario, y los Numeros
9/17/13

46 Vocabulario Hoy Tarea Gracias Sí De nada Pasa La clase
Atención Yo necesito Yo quiero Yo tengo What are some gestures that would help you remember these words? *turn your sheet over and work on the vocabulary practice*

47 Vocabulario Nuevo! 39. El profesor/ la profesora
40. ¿Cómo se llama usted? 41. ¿Cómo estás tú? 42. ¿Cómo está usted? 43. Más or menos 44. Mal 45. Muy 46. Yo estoy 47. Y *Gestos!

48 Vamos a mirar un video sobre artículos definidos!

49 Los Números

50 Los Números UNO

51 Los Números

52 Los Números DOS

53 Los Números

54 Los Números TRES

55 Los Números

56 Los Números CUATRO

57 Los Números

58 Los Números CINCO

59 Vamos a jugar Concentración
Los Números Vamos a jugar Concentración We are going to play concentration

60 Each person gets a number 1-5 Remember your number!
Las Reglas Get into a group of 5 Each person gets a number 1-5 Remember your number!

61 Artículos Indefinidos
9/18/13

62 Vocabulario Hoy Tarea Gracias Sí De nada Pasa La clase
Atención Yo necesito Yo quiero Yo tengo What are some gestures that would help you remember these words? *turn your sheet over and work on the vocabulary practice*

63 Vocabulario Nuevo! 39. El profesor/ la profesora
40. ¿Cómo se llama usted? 41. ¿Cómo estás tú? 42. ¿Cómo está usted? 43. Más or menos 44. Mal 45. Muy 46. Yo estoy 47. Y *Gestos!

64 Artículos Indefinidos
You are familiar with the definite articles in Spanish: el, la, los, las. These mean the and are used to describe specific nouns that are easily identified by the listener. For example: In the sentence, I need the apple, the definite article shows that the speaker is talking about a specific apple the listener can identify.

65 Now let’s talk about indefinite articles!
Artículos Indefinidos Now let’s talk about indefinite articles! An indefinite article is used to talk about a noun that is not easily identified by the listener.

66 Artículos Indefinidos
Look at the following sentence: I need an apple. In this sentence, the noun is “apple” and the indefinite article is “an”. The indefinite article shows that the speaker is not talking about a specific apple; but rather, any apple.

67 Artículos Indefinidos
The indefinite articles in Spanish are un, unos, una, unas. These mean: * un, una = a, an * unos, unas = some

68 Objetos de la clase y los números
9/23/13

69 TPR con el vocabulario #56-#67
56. ¿Quién 57. La palabra 58. El muchacho 59. La muchacha 60. La fila 61. O 62. Un 63. Una 64. ¿Qué es esto? 65. pequeño/a 66. largo/la 67. Es

70 Vocabulario de la clase
Ahora, vamos a aprender el vocabulario para la clase.

71 Objetos de la clase 9/24/2013

72 Objetos de la clase

73 Objetos de la clase Yo tengo Yo necesito Yo quiero

74 Objetos de la clase Yo no tengo Yo no necesito Yo no quiero

75 Los Números

76 Los Números seis

77 Los Números siete

78 Los Números ocho

79 Los Números nueve

80 Los Números diez

81 Los Números 11 - once 12 - doce 13 - trece 14 - catorce 15 - quince

82 Los Números Numbers have similarities that will help you remember them. When you are thinking of these numbers follow these steps to form the long form: Start with diez Add y Then add the seis, siete, ocho, nueve This gives you the long form Ejemplos: - diez y seis - diez y siete - diez y ocho - diez y nueve

83 Los Números Once you have the long form of the number written, you can make a few changes and put it in its proper form. Drop the “z” and change to “ci” Eliminate y Combine the words Watch: Diez y nueve Dieci y nueve Dieci y nueve Diecinueve

84 Los Números Let’s Practice!

85 Los Números 16 dieciséis

86 Los Números 17 diecisiete

87 Los Números 18 dieciocho

88 Los Números 19 diecinueve

89 Repaso para la prueba 9/26/13

90 Los Números

91 Los Números

92 Los Números seis

93 Los Números siete

94 Los Números ocho

95 Los Números nueve

96 Los Números diez

97 Los Números 11 - once 12 - doce 13 - trece 14 - catorce 15 - quince

98 Los Números 16 dieciséis

99 Los Números 17 diecisiete

100 Los Números 18 dieciocho

101 Los Números 19 diecinueve

102 Los objetos de la clase

103 Objetos de la clase El cuaderno La mochila Un cuaderno Una mochila

104 Objetos de la clase El banco Un banco La calculadora Una calculadora

105 Objetos de la clase La silla Una silla La goma Una goma

106 Objetos de la clase La carpeta Una carpeta La tiza Una tiza

107 Objetos de la clase El bolígrafo La pizarra Un bolígrafo Una pizarra

108 Objetos de la clase La regla La computadora Una regla Una computadora

109 Objetos de la clase La hoja de papel El lápiz Un lápiz
Una hoja de papel

110 Días de la Semana 9/30/13

111 Monday - Tuesday - Wednesday - Thursday - Friday - Saturday - Sunday -
Días de la semana Monday - Tuesday - Wednesday - Thursday - Friday - Saturday - Sunday - Lunes Martes Miércoles Jueves Viernes Sábado Domingo

112 Días de la semana Video sobre los días de la semana

113 Días de la Semana 10/01/13

114 Días de la semana Get into a group of 4 and come up with a catchy way to remember the days of the week. Be prepared to share with the class! Let’s brainstorm possible ways to create a memorization tool!

115 Días de la semana ¿Qué día es hoy?

116 Días de la semana Martes Hoy es ________________

117 Los Meses What are the months of the year in Spanish?
January – enero July- February – August – March – September – April – October – May – November – June December –

118 Los Meses What are the months of the year in Spanish?
January – enero July- February – febrero August – March – September – April – October – May – November – June December –

119 Los Meses What are the months of the year in Spanish?
January – enero July- February – febrero August – March – marzo September – April – October – May – November – June December –

120 Los Meses What are the months of the year in Spanish?
January – enero July- February – febrero August – March – marzo September – April – abril October – May – November – June December –

121 Los Meses What are the months of the year in Spanish?
January – enero July- February – febrero August – March – marzo September – April – abril October – May – mayo November – June December –

122 Los Meses What are the months of the year in Spanish?
January – enero July- February – febrero August – March – marzo September – April – abril October – May – mayo November – June - junio December –

123 Los Meses What are the months of the year in Spanish?
January – enero July- julio February – febrero August – March – marzo September – April – abril October – May – mayo November – June - junio December –

124 Los Meses What are the months of the year in Spanish?
January – enero July- julio February – febrero August – agosto March – marzo September – April – abril October – May – mayo November – June - junio December –

125 Los Meses What are the months of the year in Spanish?
January – enero July- julio February – febrero August – agosto March – marzo September – septiembre April – abril October – May – mayo November – June - junio December –

126 Los Meses What are the months of the year in Spanish?
January – enero July- julio February – febrero August – agosto March – marzo September – septiembre April – abril October – octubre May – mayo November – June - junio December –

127 Los Meses What are the months of the year in Spanish?
January – enero July- julio February – febrero August – agosto March – marzo September – septiembre April – abril October – octubre May – mayo November – noviembre June - junio December –

128 Los Meses What are the months of the year in Spanish?
January – enero July- julio February – febrero August – agosto March – marzo September – septiembre April – abril October – octubre May – mayo November – noviembre June - junio December – diciembre

129 La Fecha ¿Cuál es la fecha de hoy?

130 La Fecha uno Octubre Hoy es el ____________ de __________

131 Octubre 1 ¿Cuál es la fecha de hoy? Hoy es el uno de Octubre Lunes
Martes Miércoles Jueves Viernes Sábado Domingo 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Hoy es el uno de Octubre

132 Los Números Numbers follow a pattern that will help you remember them! Use this pattern when you are forming numbers in Spanish Let’s start with the 20s

133 Los Números veinte

134 Los Números 20- 100 Remember the pattern for forming numbers 16-19?
There is a similar one for numbers 21-29! Here are the steps: Drop the “e” in veinte Replace it with an “i” Add numbers 1-9

135 Los Números 20- 100 Watch! What would 23 be?
1. Veint 2. Veinti 3. Veintidós (22) What would 23 be? You try with the following numbers 24 - 25 – 26 – 27- 28- 29 -

136 Los Números 20- 100 Watch! What would 23 be? Veintitrés
3. Veintidós (22) What would 23 be? Veintitrés You try with the following numbers 24 - 25 – 26 – 27- 28- 29 -

137 You try with the following numbers! 24 - Veinticuatro 25 – 26 – 27-
Los Números You try with the following numbers! 24 - Veinticuatro 25 – 26 – 27- 28- 29 -

138 You try with the following numbers! 24 - Veinticuatro 25 – Veinticinco
Los Números You try with the following numbers! 24 - Veinticuatro 25 – Veinticinco 26 – 27- 28- 29 -

139 You try with the following numbers! 24 - Veinticuatro 25 – Veinticinco
Los Números You try with the following numbers! 24 - Veinticuatro 25 – Veinticinco 26 – Veintiséis 27- 28- 29 -

140 You try with the following numbers! 24 - Veinticuatro 25 – Veinticinco
Los Números You try with the following numbers! 24 - Veinticuatro 25 – Veinticinco 26 – Veintiséis 27- Veintisiete 28- 29 -

141 You try with the following numbers! 24 - Veinticuatro 25 – Veinticinco
Los Números You try with the following numbers! 24 - Veinticuatro 25 – Veinticinco 26 – Veintiséis 27- Veintisiete 28- Veintiocho 29 -

142 You try with the following numbers! 24 - Veinticuatro 25 – Veinticinco
Los Números You try with the following numbers! 24 - Veinticuatro 25 – Veinticinco 26 – Veintiséis 27- Veintisiete 28- Veintiocho 29 -Veintinueve

143 Los Números Now let’s talk about numbers !

144 Los Números y el tiempo 10/02/13

145 El Tiempo Let’s talk about the weather!
In Spanish, “the weather” is el tiempo Let’s brainstorm some possible weather conditions that we experience in English. Write down what we come up with 

146 Condiciones Posibles Está lloviendo

147 Condiciones Posibles Está nublado

148 Condiciones Posibles Está nevando

149 Condiciones Posibles Hace sol

150 Condiciones Posibles Hace calor

151 Condiciones Posibles Hace frío

152 Condiciones Posibles Hace viento

153 El Tiempo ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like?

154 Los Números 10/03/13

155 Los Números Write down the following numbers in Spanish on your sheet
100- 200- 300- 400- 500- 600- 700- 800- 900- 1000-

156 Los Números Write down the following numbers in Spanish on your sheet
100- cien 200- 300- 400- 500- 600- 700- 800- 900- 1000-

157 Los Números Write down the following numbers in Spanish on your sheet
100- cien 200- doscientos 300- 400- 500- 600- 700- 800- 900- 1000-

158 Los Números Write down the following numbers in Spanish on your sheet
100- cien 200- doscientos 300- trescientos 400- 500- 600- 700- 800- 900- 1000-

159 Los Números Write down the following numbers in Spanish on your sheet
100- cien 200- doscientos 300- trescientos 400- cuatrocientos 500- 600- 700- 800- 900- 1000-

160 Los Números Write down the following numbers in Spanish on your sheet
100- cien 200- doscientos 300- trescientos 400- cuatrocientos 500- quinientos 600- 700- 800- 900- 1000-

161 Los Números Write down the following numbers in Spanish on your sheet
100- cien 200- doscientos 300- trescientos 400- cuatrocientos 500- quinientos 600- seiscientos 700- 800- 900- 1000-

162 Los Números Write down the following numbers in Spanish on your sheet
100- cien 200- doscientos 300- trescientos 400- cuatrocientos 500- quinientos 600- seiscientos 700- setecientos 800- 900- 1000-

163 Los Números Write down the following numbers in Spanish on your sheet
100- cien 200- doscientes 300- trescientos 400- cuatrocientos 500- quinientos 600- seiscientos 700- setecientos 800- ochocientos 900- 1000-

164 Los Números Write down the following numbers in Spanish on your sheet
100- cien 200- doscientos 300- trescientos 400- cuatrocientos 500- quinientos 600- seiscientos 700- setecientos 800- ochocientos 900- novecientos 1000-

165 Los Números Write down the following numbers in Spanish on your sheet
100- cien 200- doscientos 300- trescientos 400- cuatrocientos 500- quinientos 600- seiscientos 700- setecientos 800- ochocientos 900- novecientos 1000- mil

166 Los Adjetivos y el verbo “SER”
10/08/13

167 SER Ser – To be Yo  Tú  Él/Ella/Usted 

168 SER Ser – To be Yo  Soy  Tú  Él/Ella/Usted 

169 SER Ser – To be Yo  Soy  Tú  Eres  Él/Ella/Usted 

170 SER Ser – To be Yo  Soy  Tú  Eres  Él/Ella/Usted  Es 

171 SER Ser – To be I am  Yo  Soy  Tú  Eres  Él/Ella/Usted  Es 

172 SER Ser – To be I am  You are  Yo  Soy  Tú  Eres  Él/Ella/Usted  Es 

173 He is/She is/You are (formal)
SER Ser – To be I am  You are  He is/She is/You are (formal)  Yo  Soy  Tú  Eres  Él/Ella/Usted  Es 

174 SER SER is used for Physical characteristics Personality traits
Someone’s job Permanent characteristics of people, places, or things

175 Práctica A. Write the following statements in Spanish. 1. I am –
2. You are – 3. He is – 4. She is – 5. You are (formal) -

176 Práctica A. Write the following statements in Spanish.
1. I am – Yo soy 2. You are – 3. He is – 4. She is – 5. You are (formal) -

177 Práctica A. Write the following statements in Spanish.
1. I am – Yo soy 2. You are – Tú eres 3. He is – 4. She is – 5. You are (formal) -

178 Práctica A. Write the following statements in Spanish.
1. I am – Yo soy 2. You are – Tú eres 3. He is – Él es 4. She is – 5. You are (formal) -

179 Práctica A. Write the following statements in Spanish.
1. I am – Yo soy 2. You are – Tú eres 3. He is – Él es 4. She is – Ella es 5. You are (formal) -

180 Práctica A. Write the following statements in Spanish.
1. I am – Yo soy 2. You are – Tú eres 3. He is – Él es 4. She is – Ella es 5. You are (formal) – Usted es

181 Más Práctica B. Write the correct form of SER in the following sentences. 1. Él _______________ un muchacho. 2. Ella ______________ una niña. 3. Tú _______________ un chico. 4. Yo _______________ una muchacha. 5. Usted ____________ un hombre.

182 Más Práctica B. Write the correct form of SER in the following sentences. 1. Él es un muchacho. 2. Ella ______________ una niña. 3. Tú _______________ un chico. 4. Yo _______________ una muchacha. 5. Usted ____________ un hombre.

183 Más Práctica B. Write the correct form of SER in the following sentences. 1. Él es un muchacho. 2. Ella es una niña. 3. Tú _______________ un chico. 4. Yo _______________ una muchacha. 5. Usted ____________ un hombre.

184 Más Práctica B. Write the correct form of SER in the following sentences. 1. Él es un muchacho. 2. Ella es una niña. 3. Tú eres un chico. 4. Yo _______________ una muchacha. 5. Usted ____________ un hombre.

185 Más Práctica B. Write the correct form of SER in the following sentences. 1. Él es un muchacho. 2. Ella es una niña. 3. Tú eres un chico. 4. Yo soy una muchacha. 5. Usted ____________ un hombre.

186 Más Práctica B. Write the correct form of SER in the following sentences. 1. Él es un muchacho. 2. Ella es una niña. 3. Tú eres un chico. 4. Yo soy una muchacha. 5. Usted es un hombre.

187 Colores y Adjetivos 10/14/13

188 Repaso de los colores Let’s play a game where we review the colors from this chapter! Steps to prepare for the game 1. Get into a group of 5 2. Have 1 group member pick-up: White board Dry-erase marker Piece of paper towel Sit where everyone can see the board

189 Repaso de los colores Here is how you play
1. You will see an image 2. One member in your group is going to write down the color that best describes the image in Spanish on the board 3. Once color is written Shout: “Lo tengo” (I have it) Raise board in the air 4. I will check to make sure it is spelled correctly 5. If spelled correctly, team gets a point If incorrect – second team to shout gets a chance, then 3rd, 4th, etc. 6. Pass board to next person in group Team with the most points will get a prize!

190 Repaso de los colores ¿Listo? ¡Disfrutense!

191 Escribe el color correcto

192 Escribe el color correcto

193 Escribe el color correcto

194 Escribe el color correcto

195 Escribe el color correcto

196 Escribe el color correcto

197 Escribe el color correcto

198 Escribe el color correcto

199 Escribe el color correcto

200 Escribe el color correcto

201 Nationality 10/15/13

202 Bell Work 10/15/13

203 ¿Quién soy yo? For Bell Work you are going to play a game!
Get into a group of 5 Have a member from your group pick up a stack of index cards from Ms. Reed How to Play: One person picks up a card and places it on their forehead without looking at it The rest of the group is going to describe the object The person with the card has to guess who they are

204 ¿Quién soy yo? You will only use Spanish during this activity
People describing will use the following construction Eres ___________. (negro, malo, bueno, etc.) Person guessing will use the following construction ¿Soy ____________. (hamburger, rose, etc.) Each person will get a turn

205 ¿Quién soy yo? The following are words that are included in the stack of cards iPad Pig Pencil Belleville HS Selena Hamburger Witch Rose

206 Nacionalidad 10/15/13

207 ¿De qué nacionalidad eres?
What does this question mean? Of what nationality are you? How would you respond? I am American I am Mexican I am Colombian

208 ¿De qué nacionalidad eres?
Let’s respond in Spanish! The next few slides will show a country and you say: I am from (the country)

209 ¿De qué nacionalidad eres?
Soy mexicano/a

210 ¿De qué nacionalidad eres?
Soy americano/a

211 ¿De qué nacionalidad es él/ella?
What does this question mean? What nationality is he/she?

212 ¿De qué nacionalidad eres?
How do you say: He is Mexican She is Colombian Él es mexicano Ella es colombiana

213 Activity

214 Clickers

215 Clickers Get out your clickers Join code 34 Enter Student ID number

216 Clickers Select the appropriate Spanish translation for the word: He
A. El B. Lo C. Él D. Los

217 Clickers Select the correct form of the verb SER in the following sentence: Ella _______ bonita A. es B. eres C. soy

218 Clickers Select the correct form of the following sentence: I am not bad A. Yo soy no malo. B. Yo no soy malo. C. No yo soy malo. D. Yo soy no malo.

219 Clickers Select the correct translation for the following sentence: He is mean. A. El es antipático. B. Él eres antipático. C. Él es antipática. D. Él es antipático.

220 Negación 10/16/13

221 Negación Let’s talk about negating statements
A negative statement in Spanish has the word no in it. When you are negating something in Spanish, you place the word no before the conjugated verb. Here are some examples: Yo no soy alto. Tú no eres feo. Ella no es Colombiana.

222 You Try On your sheet, place the word no and the correct form of SER in the proper order of the sentences provided. Be prepared to chorally say the answers as a class 1. Ella __________________________________ alta. 2. Tú _____________________________ sincero ni honesto. 3. Él _________________________________ aburrido. 4. Ella ___________________________________ nueva.

223 You Try On your sheet, place the word no and the correct form of SER in the proper order of the sentences provided. Be prepared to chorally say the answers as a class 1. Ella no es alta. 2. Tú no eres sincero ni honesto. 3. Él no es aburrido. 4. Ella no es nueva.

224 You try Translate the following sentences into Spanish.
1. I am not tall (according to your gender) - _________________________________________________. 2. You are not honest and sincere (male) - __________________________________________________. 3. She is not attractive - ________________________________________________________. 4. You (formal) are not boring (female) - ___________________________________________________. 5. He is not Mexican- _____________________________________________.

225 You try Translate the following sentences into Spanish.
1. I am not tall (according to your gender) – No soy alta. 2. You are not honest or sincere (male) – No eres sincero ni honesto 3. She is not attractive – Ella no es atractiva. 4. You (formal) are not boring (female) – Usted no es aburrida. 5. He is not Mexican- Él no es mexicano.

226 Plural Forms of Articles, Adjectives, and Nouns
10/22/13

227 Plural forms of articles
You already know the singular forms of definite and indefinite articles: Definite: el, la Indefinite: un, una Now we are going to talk about the plural forms of both types of articles

228 Plural forms of definite articles
Let’s fill in the plural forms of Definite articles. Definite Articles Singular Plural Masculine el Feminine la

229 Plural forms of definite articles
Let’s fill in the plural forms of Definite articles. Definite Articles Singular Plural Masculine el los Feminine la las Examples: los gatos las manzanas los bolígrafos las camas

230 Practice with plural definite articles
A. Llena los espacios con la forma plural de los artículos definidos. (Fill the spaces with the plural form of the definite articles.) 1. __________ amigos 2. _________ amigas 3. __________ alumnas _________ colegios 5. __________ muchachos ________ profesoras 7. __________ hermanos ________hermanas 9. __________ clases __________ cursos

231 Practice with plural definite articles
A. Llena los espacios con la forma plural de los artículos definidos. (Fill the spaces with the plural form of the definite articles.) 1. los amigos las amigas 3. las alumnas los colegios 5. los muchachos las profesoras 7. los hermanos las hermanas 9. las clases los cursos

232 Plural forms of indefinite articles
Let’s fill in the plural forms of Indefinite articles. Indefinite Articles Singular Plural Masculine un Feminine una

233 Plural forms of indefinite articles
Let’s fill in the plural forms of Indefinite articles. Indefinite Articles Singular Plural Masculine un unos Feminine una unas Examples: unos gatos unas manzanas unos bolígrafos unas camas

234 Practice with indefinite articles
A. Llena los espacios con la forma plural de los artículos indefinidos. (Fill the spaces with the plural form of the indefinite articles.) 1. _________ amigos 2. ___________ amigas 3. ________ alumnas 4. _________ colegios 5. ________ muchachos 6. _________ profesoras 7. _________ hermanos 8. _________hermanas 9. _________ clases 10. __________ cursos

235 Practice with plural indefinite articles
A. Llena los espacios con la forma plural de los artículos definidos. (Fill the spaces with the plural form of the definite articles.) 1. unos amigos unas amigas 3. unas alumnas unos colegios 5. unos muchachos unas profesoras 7. unos hermanos unas hermanas 9. unas clases unos cursos

236 Plural forms of adjectives that end in “o” and “a”
When an adjective ends in “o”or “a” you add an “s” at the end to make it plural. Examples: pequeños pequeñas gordos gordas rubios rubias

237 Practice w/ plural adjectives ending in o/a
A. Llena los espacios con la forma plural de los adjetivos. (Fill the spaces with the plural form of the adjectives.) 1. Dark-haired (feminine) - _______________________ 2. Boring (masculine) - __________________________ 3. Mexican (feminine) - __________________________ 4. Nice (masculine) - ____________________________ 5. Small (masculine) - ___________________________ 6. Puerto Rican (feminine) - _______________________

238 Practice w/ plural adjectives ending in o/a
A. Llena los espacios con la forma plural de los adjetivos. (Fill the spaces with the plural form of the adjectives.) 1. Dark-haired (feminine) - morenas 2. Boring (masculine) - aburridos 3. Mexican (feminine) - Méxicanas 4. Nice (masculine) - simpáticos 5. Small (masculine) - pequeños 6. Puerto Rican (feminine) - puertorriqueñas

239 Plural forms of nouns The same pattern applies to nouns that end in “o” and “a”. When you want to make a noun plural, in Spanish, you add an “s” at the end. Examples: médicos médicas maestros maestras abogados abogadas

240 Practice with plural nouns
A. Llena los espacios con la forma plural de los sustantivos. (Fill the spaces with the plural form of the nouns.) 1. brothers - ________________________________ 2. Sisters - _________________________________ 3. male teachers - ____________________________ 4. female teachers - ___________________________ 5. the courses - ______________________________ 6. the materials - _____________________________

241 Practice with plural nouns
A. Llena los espacios con la forma plural de los sustantivos. (Fill the spaces with the plural form of the nouns.) 1. brothers - hermanos 2. Sisters - hermanas 3. male teachers – los profesores 4. female teachers – las profesoras 5. the courses – los cursos 6. the materials – las materias

242 Clickers Get out your clicker Join Code 34 Enter student ID

243 Question 1 What is the plural form of “el” A. las B. unos C. los
D. unas

244 Question 1 What is the plural form of “el” A. las B. unos C. los
D. unas

245 Question 2 What is the plural form of “una” A. unas B. unos C. los
D. las

246 Question 2 What is the plural form of “una” A. unas B. unos C. los
D. las

247 Question 3 What is the plural form of the word “hermano” A. Hermanas
B. Hermanos

248 Question 3 What is the plural form of the word “hermano” A. Hermanas
B. Hermanos

249 Question 4 What is the plural form of the word “pequeña” A. pequeñas
B. pequeños

250 Question 4 What is the plural form of the word “pequeña” A. pequeñas
B. pequeños

251 Las Clases 10/28/13

252 Actividad You are going to work with people at your table, or in your row, to describe a class. Your group will be given an image that represents your class Your description will be completely in Spanish You and your group will share with the class

253 Actividad 1 member from each group must do one of the following:
Find 4 adjectives to describe the class Find 3 adjectives to describe the teacher of the class Time keeper Ensures group has 7 sentences: 4 for class, 3 for teacher 2 people are responsible for checking the grammar of each sentence Each group member is responsible for the following: describing either the class or the teacher during presentation writing down their description in Spanish and in complete sentences

254 Actividad

255 Actividad

256 Actividad

257 Actividad

258 Actividad

259 Actividad

260 Actividad

261 Actividad

262 Telling Time 10/29/13

263 ¿Qué hora es? What does, ¿Qué hora es? mean
Let’s practice asking this question Let’s respond In English one would respond with: It is 3 o’clock In Spanish one would respond with: Son las tres

264 You Try Try and say the following times in Spanish with your partner
Follow the construction: Son las _____________. 1. It is 5:00 o’clock 2. It is 7:00 o’clock 3. It is 2:00 o’clock 4. It is 10:00 o’clock 5. It is 9:00 o’clock

265 Let’s Say More Complicated Constructions
What if you want to say a time that is not on the dot; like 3:10? It is 3:10, in Spanish is: Son las tres y diez How do you say “It is 4:20”?

266 Try these with a partner
It is 5:25 It is 4:16 It is 3:18 It is 2:11

267 What about 15 minutes after?
In Spanish, saying it is 15 minutes after the hour you use cuarto. For example: It is 5:15- Son las cinco y cuarto Another example: 6:15- Son las seis y cuarto

268 Try with your partner Try the following times with your partner
Follow the Model- It is 8:15 – Son las ocho y cuarto It is 5:15 It is 2:15 It is 6:15 It is 10:15

269 What if it’s 9:30? In Spanish, saying it is 9:30 is
Son las nueve y media You use “media” when referring to 30 minutes after the hour What is 2:30? What is 4:30?

270 What happens after 30 minutes to the hour?
When you want to tell the time after the 30 minute mark, you use the next hour and subtract the minutes For example: 4: Son las cinco menos cuarto 5 Hours – 15 minutes = 4:45 8: Son las nueve menos diez 9 Hours – 10 minutes = 8:50

271 You try! What are the following times in Spanish? Talk with your partner It is 7:50 It is 4: 45 It is 3:56 It is 1: 42


Descargar ppt "Español 1 9/9/2013."

Presentaciones similares


Anuncios Google