La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?

Presentaciones similares


Presentación del tema: "H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?"— Transcripción de la presentación:

1 H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?

2 H. Stanistreet La Tarea- HW Update your flashcards Write 5 things you have in backpack

3 H. Stanistreet El Objetivo: Los estudiantes van a escribir los objetos de la clase y que tienes en la mochila

4 H. Stanistreet Una mochila

5 H. Stanistreet Un lápiz Unos lápices

6 H. Stanistreet Un bolíuna pluma Un boligrafo

7 H. Stanistreet Una goma/ un borrador

8 H. Stanistreet La Carpeta

9 H. Stanistreet Un libro

10 H. Stanistreet Un cuaderno

11 H. Stanistreet Un papel unos papeles

12 H. Stanistreet el diccionario

13 H. Stanistreet La carpeta de argollas

14 H. Stanistreet Una calculadora

15 H. Stanistreet Una tiza

16 H. Stanistreet La Tarea

17 H. Stanistreet el libro / los libros

18 H. Stanistreet Un marcador Unos marcadores

19 H. Stanistreet Una profesora

20 H. Stanistreet El Salón/ El Aula

21 H. Stanistreet el estudiante / la estudiante

22 H. Stanistreet un profesor

23 H. Stanistreet Tienes?- You have?? Yo Tengo- I have No tengo- I dont have Un… a(an) Una a (an) Ejemplos: Yo tengo una mochila. Tienes tú un bolígrafo?

24 H. Stanistreet Necesitas? - Do you need? Yo necesito- I need un- una- a(an) unos-unas- some Ejemplos: –Necesito un papel. –Necesito unos lápices.

25 H. Stanistreet Practica Talk with a partner about items and people in your classroom One person ask the question: ¿Cómo se dice________ en español? And the partner answers: Se dice ____________. Do this for at least 5 items or people in the classroom.

26 H. Stanistreet Un proyector

27 H. Stanistreet Una computadora

28 H. Stanistreet Un cartel

29 H. Stanistreet Una pantalla

30 H. Stanistreet Un sacapuntas

31 H. Stanistreet Una pizarra

32 H. Stanistreet Una mesa

33 H. Stanistreet el pupitre

34 H. Stanistreet La escuela La intermedia/la secundaria

35 H. Stanistreet Un escritorio

36 H. Stanistreet Una silla

37 H. Stanistreet Una bandera

38 H. Stanistreet el mapa

39 H. Stanistreet el reloj

40 H. Stanistreet Una puerta

41 H. Stanistreet Una Ventana

42 H. Stanistreet Haber – Auxiliary Verb (used in a lot of different situations) HAY –There is/there are –We will use to say that something or someone exists –Hay ______. –No hay ____________. –Hay dos mesas. –Hay libros y cuadernos.

43 H. Stanistreet Hay __________ en el salón/el aula? Hay ___________ ó __________? En el salón, (no) hay____________. Hay ___________ en los dos.

44 H. Stanistreet Cuántos ______________ hay en el salón/ el aula? How many ____________ are there in the classroom/room? Hay ___________ en el salón. There is/are __________ in the class.

45 H. Stanistreet Sustantivos Nouns refer to people, animals, places, things, and ideas. In Spanish, nouns have gender. They are either masculine or feminine. Most nouns that end in –o are masculine. Most nounts that end in –a are feminine. MasculineFeminine El libro La carpeta El bolígrafo La hoja

46 H. Stanistreet Articles The definite articles el and la also point out if a word is masculine or feminine. They both mean the. Spanish nouns that end in –e or a consonant must be learned as masculine or feminine. You have to memorize them. MasculineFeminine El profesor La noche El lápiz La conversación

47 H. Stanistreet Los Artículos Definido – when you are talking about something specifically. It is the equivalent of the in English. gender of nounsingular definite article plural definite article Masculineellos Femininelalas

48 H. Stanistreet Los Artículos Indefinido – when you are talking about something in general. It is the equivalent of a(singular) or some (plural) in English. gender of nounsingular indefinite article plural indefinite article Masculineununos Feminineunaunas

49 H. Stanistreet To pluralize a noun For nouns that end in a vowel – add a s as you would in English. el chicolos chicos the boythe boys For nouns that end in a consonant – add a es. el cartellos carteles the posterthe posters **Accents that were on the last syllable of the singular noun that ends in a consonant are no longer necessary on the plural noun.

50 H. Stanistreet To pluralize a noun For nouns that end in z – take off the z and add a ces. (You will never follow a z with an e in Spanish.) el lápizlos lápices the pencilthe pencils

51 H. Stanistreet To pluralize a noun For nouns that end in a consonant add a es. If the singular form had an accent on the last syllable, the accent disappears when plural. El pizarrónlos pizarrones The chalkboardthe chalkboards

52 H. Stanistreet Nouns and origin Sometimes you will see a noun followed by de and then another noun. That de works like an adjective stating the origin, or giving us more information about that noun. Ej: la sala de clase the room of class – classroom When you pluralize this noun, only make the noun that comes before de plural. Ej: las salas de clase

53 H. Stanistreet ¡Traduzcan! 1.The desks 2.Some students 3.Ten maps 4.The classrooms 5.Some clocks 6.Some folders 7.The erasers 8.Some pencils 9.The pieces of paper 10.The rulers 1.Los pupitres 2.Unos estudiantes 3.Diez mapas 4.Las salas de clase 5.Unos relojes 6.Unas carpetas 7.Los borradores 8.Unos lápices 9.Las hojas de papel 10.Las reglas

54 H. Stanistreet


Descargar ppt "H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?"

Presentaciones similares


Anuncios Google