La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Gramática 6.1 The Imperfect el 2-5 de abril. Notes You will copy the following notes on page 159 of your INB. The title for this section is: Imperfect.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Gramática 6.1 The Imperfect el 2-5 de abril. Notes You will copy the following notes on page 159 of your INB. The title for this section is: Imperfect."— Transcripción de la presentación:

1 Gramática 6.1 The Imperfect el 2-5 de abril

2 Notes You will copy the following notes on page 159 of your INB. The title for this section is: Imperfect of regular verbs If you run out of room, get a loose leaf-paper and continue your notes there.

3 Imperfect of regular verbs The imperfect is used to talk about the past, but it has different uses than the preterite. The imperfect tells what someone used to do, what things were like, or how things used to be.

4 Imperfect of regular verbs Form the imperfect by removing the -ar, -er, or -ir infinitive ending and adding the imperfect endings below. *Note that the yo and usted/él/ella forms are the same. Context makes it clear who the subject is.* Imperfect regular endings hablarcomervivir yohablabacomíavivía túhablabascomíasvivías usted/él/ellahablabacomíavivía

5 Imperfect of regular verbs As a child, I lived in a neighborhood on the outskirts of town. De niño, vivía en un barrio en las afueras del pueblo. I played (would play) with my neighbors… Wed climb trees. Jugaba con mis vecinos en el campo. Nos trepábamos a los árboles. I knew a lot about… I wanted to see the Amazon (river). Sabía mucho de las plantas y los animlaes. Quería conocer el Amazonas.

6 Imperfect of regular verbs The imperfect forms of the verb soler with an infinitive are used to say someone usually did something or tended to do something. We usually spent the summer with my grandparents. Solíamos pasar el verano con mis abuelos.

7 Imperfect of regular verbs The imperfect is often used with expressions such as muchas veces, a veces, (casi) siempre, and todos los años.

8 Practica – pg 158 ¿Ahora o de niño? Un joven habla de cómo se lleva con su hermano ahora y cómo se llevaban de niños. Indica si cada oración describe su relación a) ahora o b) cuando eran niños. 1.A 2.B 3.B 4.B 5.B 6.A 7.A 8.A

9 Practica – pg 158 Pasatiempos Cuando Javier era niño, a él y a su familia les gustaba estar afuera (outside) y no pasaban mucho tiempo dentro de la casa. ¿Hacían Javier y su familia las siguientes cosas? MODELOyo/jugar mucho a videojuegos Yo no jugaba mucho a videojuegos. 1.yo/correr mucho 2.mi hermana/saltar a la cuerda 3.mis padres/jugar a las damas 4.mis hermanos/columpiarse 5.nosotros/jugar al escondite 6.nosotros/soler comer en el patio 7.mi madre/coleccionar láminas Yo corría mucho. Mi hermana saltaba a la cuerda. Mis padres no jugaban a las damas. Mis hermanos se columpiaban. Nosotros jugábamos al escondite. Nosotros solíamos comer en el patio. Mi madre no coleccionaba láminas.

10 Notes You will copy the following notes on page 161 of your INB. The title for this section is: Imperfect of ir and ver If you run out of room, get a loose leaf-paper and continue your notes there.

11 Imperfect of ir and ver The verbs ir and ver are irregular in the imperfect. I always watched horror movies when I went to the movies. Siempre veía películas cuando iba al cine. Irregular imperfect Irver yoibaveía túibasveías usted/él/ellaibaveía

12 Practica – pg 160 ¿Adónde iban y qué hacían? Completa cada oración con la forma correcta de ir en el imperfecto. 1.Mi padre y yo siempre __________ al cine los sábados. 2.Después de la película, mi padre a veces __________ a la biblioteca. 3.A mí no me gustaba ir a la biblioteca. Siempre __________ al parque. 4.Los domingos mis padres nunca __________ al supermercado. 5.Mi hermano y yo __________ a la casa de mis abuelos. 6.Mi abuelo __________ a la heladería conmigo y con mi hermana. íbamos iba iban íbamos iba

13 Notes You will copy the following notes on page 163 of your INB. The title for this section is: Imperfect of ser and haber If you run out of room, get a loose leaf-paper and continue your notes there.

14 Imperfect of ser Use the verb ser in the imperfect to describe what someone or something was generally like in the past. Its forms are irregular. I was a mischievous child, but my parents were very patient. Yo era un niño travieso pero mis padres eran muy pacientes. Imperfect of ser

15 Imperfect of haber Youve used hay, the present tense form of haber, to say what there is or are. Use the imperfect form había to say what there generally was/were or what there used to be in the past. There were always a lot of people at home. Siempre había mucha gente en casa. There were three cats at my grandmothers house. Había tres gatos en la casa de mi abuela.

16 Practica – pg 162 Mi cuarto Completa las siguientes preguntas con el imperfecto de haber o ser. Luego contesta las preguntas según tu propio cuarto cuando eras niño(a). 1.¿De qué color (había/era) el cuarto? 2.¿Cómo (había/era) el cuarto? 3.¿(Era/Había) un televisor en el cuarto? 4.¿Los muebles (había/eran) nuevos? 5.¿(Era/Había) grande la cama? 6.¿(Era/Había) animales de peluche? 7.¿Qué otros juguetes (había/eran)? 8.¿(Era/Había) otros muebles en el cuarto? 9.¿(Era/Había) un cuarto organizado (organized)? Era azul. Era grande. Sí, había un televisor. Sí, eran nuevos. Sí, era grande. Sí, había animales de peluche. Había bloques. Sí, había un escritorio. Sí, era un cuarto muy organizado.

17 Notes You will copy the following notes on page 164 of your INB. The title for this section is: More uses of the imperfect If you run out of room, get a loose leaf-paper and continue your notes there.

18 More uses of the imperfect When talking about the past, use imperfect to set the scene. If two things are going on at the same time, use the conjunction mientras (while) to join them. Era viernes por la noche. En El Mesón, el pianista tocaba mientras los clientes conversaban y comían tranquilamente.

19 More uses of the imperfect The imperfect is often used after the preterite of decir with que to report what someone said. A la sopa le falta ajo. El cocinero dijo que a la sopa le faltaba ajo. What the cook says. What the cook said. Someone is reporting what the cook said.

20 Notes You will copy the following notes on page 165 of your INB. The title for this section is: The imperfect If you run out of room, get a loose leaf-paper and continue your notes there.

21 The imperfect To talk about situations in the past, use the imperfect to set the scene and tell the circumstances surrounding an event. Eran las ocho de la noche y tenía mucha prisa. Mis amigos me esperaban en el cine Alameda. Íbamos a ver una película porque hacía mal tiempo.

22 The Imperfect Use the imperfect to talk about what people were generally like, how they used to feel, and what they used to like or dislike. De niña, no me gustaban los vegetales pero tenía que comerlos todos los días.

23 The imperfect To contrast past routines or situations with the present, use the imperfect to say how things used to be and the present tense to say how things are now. De niña, no me gustaban los vegetales. Ahora, me encantan.


Descargar ppt "Gramática 6.1 The Imperfect el 2-5 de abril. Notes You will copy the following notes on page 159 of your INB. The title for this section is: Imperfect."

Presentaciones similares


Anuncios Google