La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Un repaso de Unidad 2 Nivel 1. Hay 4 temas en esta unidad  La hora/La rutina diaria  La comida  Las materiales escolares  La casa.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Un repaso de Unidad 2 Nivel 1. Hay 4 temas en esta unidad  La hora/La rutina diaria  La comida  Las materiales escolares  La casa."— Transcripción de la presentación:

1 Un repaso de Unidad 2 Nivel 1

2 Hay 4 temas en esta unidad  La hora/La rutina diaria  La comida  Las materiales escolares  La casa

3 La hora/La rutina diaria Qué hora es? Es/Son A qué hora es… What time is it? Es la una/Son las dos At what time… A la/las Use “es” with 1 o’clock or any variation of 1. Use “son” for everything else “A” means “at” or “to” Use this phrasing to signify you are doing something “at” a certain time De la mañanaa.m.Use with a specific time De la tarde/nochep.m.Use with a specific time Por la mañana/tarde/noche In the morning/afternoon/ Evening/night Use when you have not specified a particular time

4 Más información de la hora/la rutina diaria ReflexivosOtras importantes Me levanto Ir (yo voy a la clase a la/s…) Me acuesto Llegar (yo llego al colegio a la/s…) Me baño Salir (yo salgo del colegio a la/s…) Me pongo la ropa Tener (yo tengo la clase de…) Me cepillo los dientes Regresar (yo regreso a casa a la/s…) Me cepillo el pelo

5 La comida  El desayuno  El almuerzo  La cena  Las carnes  Las frutas  Las verduras  Los postres  Las bebidas  Comer (Yo como los cereales para el desayuno)  Beber (Yo bebo un refresco con mi almuerzo)

6 Materiales escolares  Qué tiene en tu mochila?  Yo tengo (un lápiz y un cuaderno…)  Qué necesitas para la clase de…  Yo necesito (una calculadora para la clase de matemáticas)…  Make sure you are using the definite article when you want to say “the” and the indefinite article when you want to say “a/an/some”  You must MEMORIZE the appropriate articles; however many (not all) follow the simple rule that if it ends in “-a” it is feminine and “-o” if it is masculine.  If you want to make it plural, just add “-s” if it ends in a vowel; add “-es” if it ends in a consonant. Exception: if it ends in “-z”, change the “z” to “c”, then add “-es”.  El cuaderno > Los cuadernos; La carpeta > Las carpetas; El lápiz > Los lapices

7 La casa  Qué cuartos hay en tu casa?  Cuántos pisos hay en tu casa?  Con quién vives?  Qué haces en cada cuarto?  Qué cosas hay en cada cuarto?

8 Verbos importantes Most of these verbs are regular. If not, it is marked with * (check your notes for the conjugations) EstudiarHablar EscucharMirar LeerLimpiar Hacer*Comer CocinarBeber We have other verbs too! Can you think of any?

9 Palabras de transición Your sentences should flow from one to the next. Using words like: and, or, first, later, next, are important when making cohesive paragraphs in writing and speaking! Yo como el desayuno antes del colegio Primero, yo tengo la clase de historia. Entonces, yo voy al gimnasio para la clase de educación física. Después, yo necesito hacer la tarea ANTES Primero Entonces Después

10 Ownership  ‘s does NOT exist in Spanish!  Use “de” to show ownership  My parent’s room is not “mis padres habitación”…. It is “la habitación de mis padres”

11 In danger of failing  If you are in danger of failing, I have reached out to you already!  Do not wait until after I post grades to the report card to bring me all your late work. It will not be accepted then.

12 CLASSROOM RULES/PROCEDURES reiterated  Be open-minded! “That’s stupid” is NOT appropriate, especially in a class focused on culture.  NO CELL PHONES! NO FOOD! NO GUM! Progressive discipline will be administered.  If you are absent, it is YOUR RESPONSIBILITY to get what you missed THE DAY YOU RETURN. That has not changed from Day 1! “I was absent” is RARELY a valid excuse! Too many people are missing classes and using that as an excuse for failure. Exams must be made up within 5 days of your return. I cannot wait weeks and weeks to return tests because students aren’t making them up in a timely manner.  NO RESTROOM privileges the first or last 15 min. of class nor when I am giving notes/instructions


Descargar ppt "Un repaso de Unidad 2 Nivel 1. Hay 4 temas en esta unidad  La hora/La rutina diaria  La comida  Las materiales escolares  La casa."

Presentaciones similares


Anuncios Google