La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

1 - 2 4 - 3 2 - 5. Set-Up and Play: This is a great activity to get students writing sentences with correct verb forms that move them towards more complex.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "1 - 2 4 - 3 2 - 5. Set-Up and Play: This is a great activity to get students writing sentences with correct verb forms that move them towards more complex."— Transcripción de la presentación:

1

2 Set-Up and Play: This is a great activity to get students writing sentences with correct verb forms that move them towards more complex sentences. Begin the activity by reviewing the verb forms that students will use in the activity. Present the subject pronoun/picture slide so that students are familiar with the pictures. Begin each activity with a single click on each slide that will reveal the verbs (infinitives) and one or two question words. At this point students see six subjects and six infinitives, each numbered 1 through 6. A second click reveals three number combinations. The first number is the subject and the second number is the verb. Students then have one minute (the triangle disappears to show time passing) to write three sentences that include the subject, the correct form of the verb and the additional information based on the question word(s). When one minute has passed the verbs are covered. The next screen shows the three sentences that students should have written so that they can check their work. The second half of the sentence is an example as students will have different endings.

3 Yo Tú Él Ella Usted Nosotros Vosotros Ellos Ellas Ustedes Repaso del Préterito Regular AR é aste ó amos asteis aron ER/IR í iste ió imos istesis ieron

4 Repaso del Préterito Irregular Andar Estar Hacer Poder Poner Querer Saber Tener Venir Anduv-- Estuv-- Hic(z)-- Pud-- Pus-- Quis-- Sup-- Tuv-- Vin-- Yo e Tú iste Él/Ella/Usted o Nosotros imos Vosotros isteis Ellos/Ellas/ Ustedes ieron +

5 Repaso del Préterito Irregular VER Vi Viste Vio Vimos Visteis Vieron DAR Di Diste Dio Dimos Disteis Dieron SER/IR Fui Fuiste Fue Fuimos Fuisteis Fueron DECIR Dije Dijiste Dijo Dijimos Dijisteis Dijeron Conducir Conduje Condujiste Condujo Condujimos Condujisteis Condujeron Traer Traje Trajiste Trajo Trajimos Trajisteis Trajeron

6 Yo Ella Él Vosotros Ellas Ellos Tú Nosotros Sujetos UstedUstedes

7 trabajar…(¿dónde?) 2. andar…(¿por dónde?) 3. escribir…(¿qué? ¿a quién?) 4. hacer…(¿qué?) 5. escuchar…(¿qué?) 6. poner…(¿qué? ¿dónde?)

8 (Tú) Escuchaste musica. (Nosotros) Les escribimos cartas a nuestros abuelos. (Yo) Anduve por el parque.

9 trabajar…(¿dónde?) 2. andar…(¿por dónde?) 3. escribir…(¿qué? ¿a quién?) 4. hacer…(¿qué?) 5. escuchar…(¿qué?) 6. poner…(¿qué? ¿dónde?)

10 (Él) Puso la goma en su mochila. (Ellas) Trabajaron en la ciudad. (Usted) Hizo su tarea.

11 trabajar…(¿dónde?) 2. andar…(¿por dónde?) 3. escribir…(¿qué? ¿a quién?) 4. hacer…(¿qué?) 5. escuchar…(¿qué?) 6. poner…(¿qué? ¿dónde?)

12 (Yo) Escuché la canción. (Ellas) Hicieron comida. (Él) Trabajó en la biblioteca.

13 dar…(¿qué? ¿a quién?) 2. ir…(¿adónde?) 3. aprender…(¿qué?¿dónde?) 4. querer…(¿hacer qué?) 5. ver…(¿a quién?¿dónde?) 6. correr…(¿dónde?)

14 (Yo) Aprendí español en la escuela. (Ellos) Fueron a la escuela. (Ustedes) Vieron a sus amigos en el mall.

15 dar…(¿qué? ¿a quién?) 2. ir…(¿adónde?) 3. aprender…(¿qué?¿dónde?) 4. querer…(¿hacer qué?) 5. ver…(¿a quién?¿dónde?) 6. correr…(¿dónde?)

16 (Tú) Corriste en el parque. (Ella) Le dio su carro a su hijo. (Nosotros) Quisimos llagar a las dos.

17 dar…(¿qué? ¿a quién?) 2. ir…(¿adónde?) 3. aprender…(¿qué?¿dónde?) 4. querer…(¿hacer qué?) 5. ver…(¿a quién?¿dónde?) 6. correr…(¿dónde?)

18 (Ustedes) Fueron a casa. (Yo) Quise salir. (Ellos) Le dieron libros a Carlos.

19 decir…(¿qué? ¿a quién?) 2. escribir…(¿qué?) 3. venir…(¿cuándo?) 4. vivir… (¿con quién? 5. mirar…(¿qué?) 6. comer…(¿qué?)

20 (Ellos) Miraron el carro. (Usted) Vino ayer. (Vosotros) Escribisteis ensayos ayer.

21 decir…(¿qué? ¿a quién?) 2. escribir…(¿qué?) 3. venir…(¿cuándo?) 4. vivir… (¿con quién? 5. mirar…(¿qué?) 6. comer…(¿qué?)

22 (Nosotros) Comimos pan. (Yo) Les dije hola a mis amigos. (Ella) Vivió con su hermana.

23 decir…(¿qué? ¿a quién?) 2. escribir…(¿qué?) 3. venir…(¿cuándo?) 4. vivir… (¿con quién? 5. mirar…(¿qué?) 6. comer…(¿qué?)

24 (Vosotros) Mirasteis la pintura. (Yo) Viví con mi familia. (Nosotros) Le decimos la respuesta al maestro.


Descargar ppt "1 - 2 4 - 3 2 - 5. Set-Up and Play: This is a great activity to get students writing sentences with correct verb forms that move them towards more complex."

Presentaciones similares


Anuncios Google