La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

CCOO, sindicalisme útil

Presentaciones similares


Presentación del tema: "CCOO, sindicalisme útil"— Transcripción de la presentación:

1 CCOO, sindicalisme útil

2 Guia per a conèixer el funcionament de les opos
CONVOCATÒRIA OPOS-11 Període transitori ( DOGC, publicació prevista durant març del 2011 ) Guia per a conèixer el funcionament de les opos

3 Les accions de CCOO... -Informar i assesorar. Disposem dels grups, de la web, fem les xerrades, i telèfon, assessorament presencial (atenció preferent i gratuïta a l’afiliació) -Negociem. Estem a la Mesa Sectorial, on podem incidir, fer propostes de millora, negociar... És a la Mesa on s’arriben, si s’escau, als Acords. La representació a la Mesa és en base als resultats a les eleccions sindicals. És allà on CCOO demostra la seva força. I és amb els acords com s’avança en drets. -Mobilitzem. -Denunciem: -En els mitjans de comunicació i rodes de premsa (la última, marcant quines són les prioritats que hauria de tenir el Govern en els pressupostos d’Educació), fent campanyes (“dret a escollir”, “no als contractes lowcost”, “Fem més amb menys...” -Però també hem portat al Síndic de Greuges les nostres queixes i denúncies, perquè intervingui en les pràctiques del Departament, en la gestió dels nomenaments telemàtics, en les retallades de plantilles... -També tenim obert un recurs amb el Departament, que porten els nostres serveis jurídics, en contra dels nomenaments dimecres-divendres, i en el que demanem que la cobertura de les baixes sigui des del primer dia, i per tant, els nomenaments siguin diaris...

4 Període transitori. Destaquem...
Prova única. Tothom fa tots els exercicis de la prova. La nota es sabrà al final del procés d’oposició. La part A no és eliminatòria Increment de l’optativitat : 3 boles per cada 25 temes 4 boles fins 50 temes 5 boles si hi ha més de 50 temes. Eliminació d’ exercici pràctic (amb excepcions) Convalidació de la Unitat didàctica amb caràcter voluntari per l’informe de valoració docent Ponderació de la nota : 60 % fase oposició 40 % fase concurs

5 Oferta cos de secundària 2011
FI Filosofia 18 FR Francès 19 GE Geografia i història 75 LE Llengua castellana i literatura 80 LC Llengua catalana i literatura 72 MA Matemàtiques 80 MU Música 35 PSI Orientació educativa 60 TEC Tecnologia 81 AN Anglès 87 CN Biologia i geologia 55 FQ Física i química 55 LA Llatí 8 GR Grec 8 DI Dibuix 39 ECO Economia 20 EF Educació física 57 Total 1245

6 Calendari del procés (previsió)
Març: convocatòria i presentació sol·licituds. Cal indicar ARA si es vol l’informe Finals d’abril: llista d’admesos i exclosos Finals de juny: Prova de llengües. El mateix dia es farà públic el resultat (apte o no apte). Finals de juny: Presentació de la programació didàctica i inici de la prova: Desenvolupar un tema (temps màxim 2 hores). Els aspirants que desitgin substituir la part B.2 de la prova per l’informe de valoració dels seus coneixements relacionats amb la unitat didàctica hauran de lliurar aquest informe en el mateix acte de presentació. L'acte de presentació té caràcter personal i, en conseqüència, l'assistència a aquest serà obligada. Actuació dels aspirants davant el tribunal: comença lletra Z Finalitzen les opos: juliol de 2011 Finals de juliol/primers dies d’agost: Publicació de la plaça pel proper curs 1 de Setembre 2011: comença l’any de pràctiques

7 Qui te obligació de presentar-se a les oposicions?
El professorat acollit al Pacte d’Estabilitat S'entén que aquesta obligació només es dóna si es convoquen especialitats del nivell educatiu en què la persona estigui treballant en aquest curs i per les quals estigui capacitada. L’obligatorietat esmentada anteriorment no es dóna, en cap cas, respecte de les persones que tinguin 55 anys o més d'edat en finalitzar el termini de presentació de sol·licituds. El fet de no presentar-se en aquesta convocatòria quan s'hi estigui obligat a concórrer suposarà la renúncia a les garanties que es preveuen en el pacte d’estabilitat. A aquests efectes, s'entén que la persona interessada s'ha de presentar en aquesta convocatòria i ha de realitzar tota la prova de la fase d'oposició (tant la part escrita com la oral i, si s'escau, l'exercici pràctic).

8 Qui pot demanar l’informe?
Professorat acollit a l’Acord d’estabilitat. que estiguin en actiu un mínim de 6 mesos en el mateix centre, fins la data de termini de presentació de sol·licituds Professorat fent substitucions amb un nomenament comarcal per tot el curs 10/11 Que hagin obtingut informe en els cursos anteriors Els aspirants que desitgin utilitzar l'informe de valoració dels seus coneixements relacionats amb la unitat didàctica d’algun dels cursos anteriors ho han de demanar a la sol·licitud de participació d'aquesta convocatòria i en el cas de tenir-ne més d’un, només podran utilitzar l’últim Una vegada estigui fet l’informe se'ls lliurarà una còpia del mateix en el centre docent o servei educatiu on estiguin destinats per tal que el puguin presentar davant el tribunal el dia de l'acte de presentació

9 Citació dels aspirants
Els aspirants seran convocats per a cada part del procediment selectiu mitjançant una citació única. T’has de presentar personalment. Primer dia: Cal portar la programació. Els aspirants que desitgin substituir la part B.2 de la prova per l’informe de valoració dels seus coneixements relacionats amb la unitat didàctica hauran de lliurar aquest informe en el mateix acte de presentació (finals de juny). En cas que no assumeixin el contingut íntegre de l'informe podran renunciar-hi davant el tribunal en l'acte de presentació i, per tant, no lliurar-lo al tribunal, i en aquest supòsit hauran de realitzar davant del tribunal l'exercici B.2 de la prova d'oposició. Has de fer totes les parts de la prova: Desenvolupar el tema (part A) Presentar i defensar la programació (part B.1). Defensa d’una de les unitats didàctiques de la teva programació (excepte si has decidit substituir-la per l’informe, part B.2) El tribunal sempre et convocarà amb un mínim de 14 hores d'antel·lació.

10 Sistema selecció: Tres fases
1. Fase d’Oposició : 60 % del total. Prova única per valorar: Coneixement de la matèria. Aptitud pedagògica. Domini de les tècniques Si es treu 5 punts o més, passes a la següent fase 2. Fase de Concurs: 40 % del total (fase de mèrits) Es valorarà la formació acadèmica i preferentment l’experiència docent en centres públics 3. Any de pràctiques (curs ): “ apte o no apte “

11 Proves de llengües (per als qui no estan exempts)
Redacció de 200 paraules en cada idioma El tribunal proposa 2 temes de cada idioma i l’aspirant escollirà un de català i un de castellà Hi haurà unes preguntes relacionades amb els temes desenvolupats. Expressió escrita :1/2 hora cada idioma Expressió oral: 30 minuts Estan exempts de català els que tenen el nivell C o equivalent i en castellà, els que han fet el batxillerat Eliminatòria. El mateix dia surt “APTE” , “NO APTE”

12 1. Fase d’Oposició : 60 % Prova única estructurada en dues parts
Part A. (40% de l’oposició). -Desenvolupar per escrit, en 2 hores, un tema escollit a l’atzar entre 3 (si hi ha 25 temes), entre 4 (si hi ha temes) o entre 5 (si hi ha més de 50 temes). Posteriorment s’ha de llegir. -Es valora de 0 a 10 punts. La nota tindrà un pes del 40% del total. Part B. (60% de l’oposició). Quan tots hagin llegit el tema (max. 45’) B.1.- Presentació de la programació (entregada el 1r. dia). (20’) B.2.- Defensa de la unitat didàctica (substituible per l’informe, el qual s’haurà d’entregar el 1r. dia).(20’) B.3.- Supòsit pràctic: veure diapo següent... Nota: Idiomes moderns: programació i proves, en la llengua corresponent...

13 Quines especialitats tenen exercici pràctic B.3?
Dibuix, música, tecnologia i totes les especialitats de formació professional excepte formació i orientació laboral. Cos de professors tècnics de formació professional: totes les especialitats. Cos de professors d’arts plàstiques i disseny: totes les especialitats.

14 B.1.- Presentació de la programació (1)
Farà referència al currículum d’una matèria, crèdit o mòdul de cada especialitat. Tothom la lliura al tribunal el dia de la presentació (No la tornen!) Caldrà especificar tots els elements propis de la programació: els objectius, les competències bàsiques, els continguts, els criteris d’avaluació, la metodologia, inclós l’ús de les TIC, les activitats, les connexions amb altres matèries, crèdits o mòduls relacionats , la distribució temporal i l’atenció a la diversitat de necessitats educatives de l’alumnat. La programació inclou el desenvolupament d'un esquema de cada una de les unitats didàctiques corresponents a un curs escolar, que com a mínim han de ser 6.

15 B.1.- Presentació de la programació (i 2)
Extensió màxima 60 folis (sense comptabilitzar annexos) Format DIN A4, escrits per una sola cara Interlineat d’ 1’5 ò 2 espais, lletra 12, sense comprimir (en cas d’utilitzar taules el cos de la lletra es pot reduir a 9 punts, sense comprimir) Ha de tenir una portada amb: dades d’identificació, cos i especialitat També un índex amb seqüència numerada de les unitats didàctiques S’ha de defensar en el moment que ho anunciï el tribunal: màxim 20 minuts.

16 B.2.- Preparació i exposició d’una UD (1)
Preparació (1 hora), exposició (20 minuts) i defensa davant el tribunal La triaràs entre 3 unitats, de la teva pròpia programació, estretes a l’atzar per tu mateix. En la unitat ha d’haver continguts, activitats, procediments d’avaluació, adaptacions. Ha de concretar tots els elements de la programació. Consulteu l’annex 3: Criteris per a la presentació de la programació didàctica i per a l'elaboració i exposició oral de la unitat didàctica

17 B.2.- Preparació i exposició d’una UD (i 2)
Per preparar la unitat l’aspirant tindrà 1 hora, podent utilitzar tot el material auxiliar que cregui convenient, sense contacte amb l’exterior. Per a l’exposició de la UD, elaborarà un guió de màxim un foli i el lliurarà al tribunal Davant el tribunal disposarà de 45 minuts, distribuïts: 20 minuts per a la presentació de la programació (es pot tenir un exemplar) 20 minuts per a la defensa de la unitat didàctica (si el tribunal no té l’informe). Finalitzada l'exposició el tribunal podrà plantejar preguntes o qüestions al candidat en relació amb el contingut de la seva intervenció i la contextualització en situacions concretes d'aula o de contingut pràctic. (5 minuts)

18 ESQUEMA PROGRAMACIÓ DIDÀCTICA(B.1- B.2)
Objectius generals Continguts generals Amb aportacions assoliment competències bàsiques. Metodologia general Ús de les TIC Criteris d’avaluació Atenció alumnat n.e.e. Unitats didàctiques (només un esquema). Han d’incloure: Objectius d’aprenentatge Competències que es desenvolupen Continguts de la unitat Ativitats d'ensenyament i aprenentatge Ús dels recursos didàctics, gestió de l’alumnat, del temps i de l’espai i altres aspectes metodològics Criteris, procediments i instruments d’avaluació Connexions amb altres unitats, matèries o mòduls relacionats Possibles adaptacions atenció alumnat NEE B.1 B.2: Elaboració i exposició d’una d’elles

19 Informe de valoració de la capacitat docent (substitueix a la part B
La preparació i exposició d’una unitat didàctica (B.2) es pot substituir per un informe a petició de l’aspirant que valori el treball docent. Equival fins el 30% de la nota de tota la fase d’oposició. Només podrà demanar-se en la sol•licitud de participació en la convocatòria. En cap altre moment posterior un aspirant podrà fer efectiva aquesta opció. Els interessats hauran de comunicar-lo a la direcció que volen l’informe com a màxim tres dies després de la finalització del termini de presentació de sol•licituds, per tal que s’iniciï el tràmit.

20 Informe de valoració de la capacitat docent (substitueix a la part B
Informe de valoració de la capacitat docent (substitueix a la part B.2) (i 2) Informe elaborat per una Comissió de valoració : -Valoració en base a 4 nivells: gens, poc, bastant, molt. Als interessats que hagin sol·licitat l'esmentada opció se'ls lliurarà una còpia del seu informe en el centre docent on estiguin destinats o bé utilitzaran l'informe que se'ls va fer en cursos anteriors per tal que el puguin lliurar al tribunal el dia de l’acte de presentació En cas que no assumeixin el contingut íntegre de l'informe, podran renunciar-hi i, per tant, no lliurar-lo al tribunal, i en aquest supòsit hauran de realitzar davant del tribunal l'exercici B.2 de la prova d'oposició.

21 Membres de la Comissió d’avaluació
Tres funcionaris de carrera: Un inspector ( President ) El director/a ( Secretari ) Cap Departament Didàctic Les Comissions de Valoració emetran acta sobre valoració i entregaran l’informe al candidat.

22 Qualificació fase oposició
Cadascuna de les dues parts de la prova es puntuaran de 0 a 10: Part A: 40% (el 10 equival a 4 punts, el 5 a 2 punts,...) Part B: 60% (el 10 equival a 6 punts, el 5 a 3 punts) Sense exercici pràctic (només B.1 i B.2) B % B % Amb exercici pràctic (Dibuix, música i tecnologia del cos de professors d'ensenyament secundari. (B.1, B.2 i B.3) B % B % B % La nota final i global d’oposició serà de 0 a 10 punts. Si es treu 5 punts o més, es passa a la fase de mèrits

23 2. Fase de Concurs (mèrits) 40 % del total
Els aspirants que passin la fase d’oposició amb un 5 o més presentaran els mèrits en sessió pública, davant del tribunal El full d’autobarem es posarà a l’abast dels aspirants durant el procés selectiu Es pot aconseguir fins un màxim de 10 punts a la fase de mèrits Els mèrits han d’estar perfeccionats en la data de finalització del termini de presentació de sol·licitud de participació. 48 h a comptar des del moment de la publicació de la valoració dels mèrits per a la presentació de reclamacions davant el president del tribunal La recuperació de la documentació presentada pels aspirants s'efectuarà en el lloc, la data i l'hora que els tribunals fixin No es retornarà la programació didàctica ni el full d’autobaremació

24 Fase de Concurs (mèrits): 40 % del total
Màxim 10 punts Experiència docent prèvia(màxima puntuació: 7 punts) Formació acadèmica i permanent (màxima puntuació: 4 punts) Altres mèrits* (màxima puntuació: 2 punts) Per haver obtingut una puntuació igual o superior a 6 en la prova de la fase d’oposició del procediment d’ingrés lliure, en una especialitat del mateix cos al que ara es presenta, es tenen mèrits…

25 Experiència docent ( màxim 7 punts )
Any treballat en centres públics en especialitats del cos al que s’opta: 0’7 punts; en especialitats d’altres cossos: 0’35 punts Any treballat a l’ensenyament privat (ensenyament reglat) en especialitats del cos a la que s’opta: 0’15 punts; en especialitats d’altres cossos: 0’10

26 Formació acadèmica i permanent (màx. 4 punts)
Expedient De 6’01 a 7’5: 1 punt De 7’51 a 10: 1’5 punts Titulacions universitàries Màster (1 punt); Doctor (1 punt), Premi Ext. Doctorat (0’5 punts) De 1er. cicle: 1 punt De 2on. Cicle: 1 punt (no acumulable) Conservatori i EOI Títol professional música i dansa; Certificat de Nivell d’EOI: 0’5 punts. Formació Professional, arts plàstiques i esport Tècnic Superior: 0’2 punts Cursos De 30 h. (3 crèdits) o més: 0’2 punts(es poden acumular els cursos superiors a 20 hores) De 100 h. (10 crèdits) o més: 0’4 punts

27 Altres mèrits (màxim 2 punts)
Mestre de català i altres equivalents (D): 0’4 punts. En E.F. L’esportista d’alt nivell: 0’4 punts. Per haver obtingut una puntuació igual o superior a 6 en la prova de la fase d’oposició del procediment d’ingrés lliure, en una especialitat del mateix cos al que ara es presenta: -Puntuació entre 6,000 i 7,4999: es multiplica pel coeficient 0,15. -Puntuació entre 7,500 i 10: es multiplica pel coeficient 0,20. Per cada curs exercint càrrecs en centres públics: Director, professor delegat en seccions de FP, cap d’estudis en extensions de batxillerat: 0’6 punts Cap d’estudis, secretari , coordinador pedagògic, cap d’estudis adjunt: 0’4 punts Cap de departament, coordinador: 0´2 punts

28 - El 10 a l’oposició. 6 punts - El 10 al CONCURS
- El 10 a l’oposició 6 punts - El 10 al CONCURS 4 punts - PUNTUACIÓ MÀXIMA: PUNTS Exemple de nota final: Oposició: 7 Ponderada: 7x0,6= 4,2 punts Concurs: Ponderada: 6x0,4= 2,4 punts Notafinal concurs/oposició: ,6 PUNTS En cas d’empat es prioritzarà la nota del tema (Part A). Si encara hi ha empat, la nota de la programació (B.1) I si es manté, el de la unitat didàctica o l’informe (B.2)

29 Seleccionats: Adjudicació de destinacions i any de pràctiques (2011/12)
Hauran de presentar la documentació que se’ls demani en un termini màxim de 20 dies Els aspirants seleccionats que abans de la publicació en el DOGC de la llista de seleccionats, ja tinguin destinació com a interins per al curs 2011/12 faran les pràctiques en la destinació adjudicada. Els qui, quan es publiqui al DOGC la llista de seleccionats, encara no tinguin destinació presentaran sol·licitud, i se’ls adjudicarà una, tenint en compte el nombre l’ordre dins l’oposició. Faran les pràctiques en vacants de l’especialitat. Obligats a participar en els concursos de trasllats fins no adquireixin una destinació definitiva. Les adjudicacions sortiran màxim la primera setmana d’agost

30 Què és la fase de pràctiques: Els candidats/candidates seleccionats: “Funcionaris en pràctiques”
Una durada de 6 mesos. Un període d’avaluació mínim de 3 mesos. Inclourà activitats de formació. Avaluació: apte o no apte previ informe d’una comissió formada per l’inspector, el director del centre i el professor tutor o cap de departament. Nomenament en pràctiques a partir de l’1 de setembre 2011 i, en cas d’apte, nomenament funcionari de carrera a l’1 de setembre 2012 CCOO disposa d’un grup d’informació específic per guiar-vos i ajudar-vos durant l’any de pràctiques. CCOO convocarà al setembre sessions informatives

31 Valoració de CCOO Aspectes positius:
Increment optativitat a l’exercici teòric:3/4/5 boles en funció del número de temes. Prova única, no eliminatòria Increment del pes de mèrits en la fase de concurs

32 Aspectes insuficients
Molts substituts no es podran acollir a la valoració La valoració de l’exercici docent hauria de substituir tota la segona part (programació i defensa de la unitat didàctica ). Impossibilitat de treure tots els exercicis pràctics Ampliar els mèrits a altres tasques que es fan: tutories... Disminuir una convocatòria durant el període transitori (enguany a primària i el següent a secundària)

33 FEC-CCOO Via Laietana, 16, 4t. Barcelona Telf.:


Descargar ppt "CCOO, sindicalisme útil"

Presentaciones similares


Anuncios Google