La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Mons paral·lels. Olga Bogdashina

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Mons paral·lels. Olga Bogdashina"— Transcripción de la presentación:

1 Mons paral·lels. Olga Bogdashina
Reflexions de Càndido Querol

2

3 Set sentits Els cinc que reconeixem a tothom +
Procepció (consciència del propi cos) Receptors interns (saber si tens gana, si vols anar al lavabo, etc)

4 Els conceptes porten ordre:
Estímul Sensació Interpretació Comprensió Si us plau, quan passeu a la propera pantalla, dieu classes de gossos.

5

6 La nostra percepció es més limitada
La percepció dels autistes és més aguda. Per això moltes vegades els fan mal segons quines percepcions, sobre tot les auditives. L’Olga ens va posar alguns exemples, per provar la nostra percepció.

7 De qui es tracta?

8 Ara és més fàcil?

9 Saps quina figura geomètrica és?

10 Diferents percepcions
Un nen de dos anys que no té el concepte de triangle, mai diria que ho fos. A mida que creixem, la percepció es basa molt en records, conceptes, aspectes interns. La percepció autística és més exacta, per tant disfuncional.

11 Farem un altre joc Ara sortiran una sèrie de paraules de colors. Heu de dir fort i clar els colors d’aquestes paraules.

12 Groc Vermell Taronja Morat Verd

13 Si fos en un altre idioma…
Hystron Frutolen Lifrusen Esdurque

14 Percepció Gestalt

15 Alguns autistes fan servir aquesta mena de percepció contínuament
És com tenir un cervell sense filtre. (Donna Williams) Si dues persones parlen al mateix temps, no entenc res. (Temple Grandin)

16 Problemes … Dues imatges que semblen iguals, però no ho son, els inquieten. Falta de generalització: “si aprenc una cosa, al matí amb una dona, no vol dir que ho sàpiga fer a la tarda amb un home”. Canvis = confusió i pors.

17 Percepció fragmentada.
Tot el cos es pot sentir fragmentat. Amb els balancejos i fregaments de pell, es poden relaxar. “Si algú es decanta o s'agenolla cap a mi, m’espanta, necessito més temps per ajuntar la nova imatge” Steve. Quan repetim una pregunta, amb un to més elevat, tornen a processar la informació, ja que ara és diferent.

18 Intensitat de la percepció
Hipersensibilitat. Sembla que tenen la oïda i la pell molt sensible. Poden mirar llums fortes contínuament. Les ulleres de sol, també a la nit, són una bona solució. Hiposensibilitat. “Sabia que el cos em feia mal, però no trobava el lloc”. Creen sorolls contínuament, trenquen coses.

19 Previsibilitat. Poden atacar a un telèfon o a un nadó perquè no són previsibles, poden sonar o plorar contínuament o no. Si ataquen al nadó, segur que plora. Asseguren la seva suposició.

20 El contacte visual, a vegades és dolorós
Un autista francès quan li presentaven algú, demanava: - “Prefereix contacte visual o conversa?”

21 Com funcionen els seus sentits?
Si cada sentit fos representat pels colors de l’Arc de Sant Martí... I tots els cervells funcionessin igual... Tothom podria treballar igual.

22 Però amb cervells diferents
És evident que el funcionament ha de ser ben diferent. Per tant, o el mestre coneix la diferència, o el seu treball serà poc profitós.

23 Anna Sans Neuròloga de Sant Joan de Deu.
Ens feia les següents reflexions no fa massa dies.

24 Teories sobre Asperger
El problema no està en l’estructura inicial. Tampoc en que el cervellet sigui més petit que en altres casos. El problema està en les connexions. Ara ens hem de centrar en les neurones mirall.

25 Els dos hemisferis Esquerrà Matemàtic Racional Lògic Exacte Dret
Imaginatiu Anàrquic Creatiu Genial

26

27 Dibuix d’un cotxe

28 Un altre cotxe

29 Dibuix lliure:

30 La dificultat gràfica La doctora Sans va donar molta importància a la dificultat amb el grafisme com a estructura complexa. Va mostrar que la dificultat dels nens/es amb síndrome d’Asperger davant de la figura de Reig, per molt complicada que sigui, és més gran pel que fa a l’estructura, que pel que fa als detalls.

31 També va parlar de com el TANV (trastorn d’aprenentatge no verbal) en molts casos, és difícil diferenciar-lo de l’Asperger. En tots dos casos s’ha comprovat que hi ha una pèrdua de substància blanca a l’hemisferi dret que seria la responsable de la comunicació neuronal.

32 Ensenyem a cadascú allò que pot aprendre, intentant que en gaudeixi
Ensenyem a cadascú allò que pot aprendre, intentant que en gaudeixi. Càndido Querol


Descargar ppt "Mons paral·lels. Olga Bogdashina"

Presentaciones similares


Anuncios Google