La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Mesures per a la sostenibilitat del transport públic i la mobilitat.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Mesures per a la sostenibilitat del transport públic i la mobilitat."— Transcripción de la presentación:

1 Mesures per a la sostenibilitat del transport públic i la mobilitat

2 Finançaments específics
Situació Pressupostària del Departament de Territori i Sostenibilitat Objectius Total Finançaments específics % Pressupost 2011 1.389M€ 458M€ 33% Pressupost 2012 1.563M€ 802M€ 51% La meitat del pressupost del Departament està condicionat als finançaments específics

3 Cada dia es fan 2,7 milions de viatges en transport públic
Xifres de transport a Catalunya Cada dia es fan 2,7 milions de viatges en transport públic a Catalunya

4 Viatgers ATM Barcelona Consolidació de l’augment de la demanda
922 milions de viatgers 2010

5 Riscos de l’actual model
Excessiva dependència de les aportacions de les administracions (60%) Increment de l’endeutament del sistema ATM Model de costos explotació Frau existent No adequació de l’oferta a la demanda

6 Cost del transport i cobertura tarifària 2011
Milions d’euros % Despesa sistema 1.258M€ 100% Ingressos tarifaris 531M€ 42,2% Aportació de les administracions + Dèficit del sistema 727M€ 57,8%

7 Evolució aportació administracions 2010 2011 Prev. 2012 variació%
2010 2011 Prev. 2012 variació% Generalitat de Catalunya 282 280 300 + 6,3% Estat 200 184 113 -43,5% Ajuntament de Barcelona 73 80 + 9,5% AMB 94 = TOTAL ADMINISTRACIONS 649 631 587  - 9,5%

8 Cost del transport i cobertura tarifària 2012
2012* Milions d’euros % Despesa sistema 1.213M€ 100% Ingressos tarifaris 573M€ 47,2% Aportació de les administracions + Dèficit del sistema 640M€ 52,8% *Estimacions

9 Equilibri financer L’aportació al cost del sistema per part dels usuaris ha anat decreixent en els darrers anys. Actualment el finançament del transport públic és del 42% d’aportacions dels usuaris via tarifes i del 58% de les Administracions via subvencions. Les necessitats del sistema són creixents en els darrers anys per l’augment de l’oferta, tant a nivell quantitatiu com a nivell qualitatiu. La crisi econòmica ha comportat una disminució de les aportacions per part de l’Administració de l’Estat. La revisió tarifària proposada suposaria un augment de la cobertura tarifària per a l’any 2012, que arribaria al 47%

10 Nou model tarifari del transport públic
Objectiu de repartiment de costos al 50% entre administracions i ciutadans Bonificació de la mobilitat obligada a través dels títols amb recurrència Baixar el preu en els títols d’una zona de la T-Mes de 51 a 50€ (-1,96%), i baixar el preu de la T-Trimestre de 140 a 135€ (-3,57%) S’aplica el mateix criteri a totes les zones tarifàries Potenciació de les tarifes socials Títols de transport adreçats a nens, T-Jove, persones en atur i famílies que estimulin la utilització del transport públic per part d’aquests col·lectius. Millora de l’eficiència de les operadores

11 Actualització de preus 2012
Increment tarifa mitjana ponderada del sistema de transport públic: 7,9% - Viatges + Títol Preu 1 zona Cost viatge Increment / % Preu Senzill 2€ 0,55€ / 38% T-10 9,25€ 0,92€ 1€ / 12% T- 50/30 37€ 0,74€ 3,50€ / 10% T-Mes 50€ Viatges il·limitats mes -1€ / -2% T-Trimestre 135€ Viatges il·limitats trimestre -5€ / -3,6%

12 Tarificació social T-Jove: Reducció del preu de 119€ a 100€, una reducció del 16%. El mateix a la resta de zones. Tots els joves poden adquirir un títol trimestral pagant 2 T-Mes (33% de descompte) Descompte per a persones en situació d’atur: Aquests usuaris gaudiran d’un descompte a partir del 50% de la targeta trimestral. S’implantarà durant el primer trimestre de 2012

13 Mesures contra el frau Els títols integrats incorporaran un holograma per dificultar la falsificació i manipulació La multa per viatjar sense bitllet passa de 50 a 100 euros Creació de base de dades comuna entre AMB, FGC, ATM per evitar duplicitat de títols altament bonificats Augment de la vigilància Tancament perimetral d’estacions Instal·lació de càmeres de seguretat

14 Pla d’eficiència L’ATM revisarà l’eficiència del sistema i de les empreses operadores per tal de millorar els costos d’explotació: Reordenació dels serveis, evitant redundància Adaptació de l’oferta a la demanda real Racionalització de la despesa

15 Peatges

16 Model actual Model heterogeni de bonificacions específiques a cada barrera, lligades a la mobilitat obligada i al lloc de residència

17 Nou model Peatges com a instrument de gestió de la mobilitat amb criteris sostenibles Afavorir els Vehicles d’Alta Ocupació (VAO) Afavorir els vehicles poc contaminants (ECO) Bonificar la mobilitat obligada a través de la recurrència (REC)

18 Peatges

19 Descomptes Peatges metropolitans C-16 Sant Cugat-Terrasa C-32 Castelldefels-Sitges C-32 Montgat-Mataró C-32 Accés Alella C-33 Accés Mollet del Vallès Descompte VAO (3 o + ocupants): 40% Descompte ECO: 30% Descompte REC (+16 viatges/mes): 30% Els descomptes seran acumulables, de manera que en alguns casos podran arribar al 100%

20 Descomptes Peatges no metropolitans C-16 Terrassa-Manresa
C-32 Sitges-El Vendrell C-32 Mataró-Palafolls Descompte VAO (3 o + ocupants): 40% Descompte ECO: 30%

21 Descomptes C-16 Túnels de Vallvidrera C-33 Mollet del Vallès
Descompte VAO (3 o + ocupants): 40% Descompte ECO: 30% Bonificacions en hores vall Casos específics C-16 Túnels de Vallvidrera C-33 Mollet del Vallès C-16 Túnel del Cadí Descompte VAO (3 o + ocupants): 40% Descompte ECO: 30% Es manté l’actual descompte 100% per a vehicles lleugers durant tots els dies de la setmana reforçant el sistema d’acreditació del resident

22 Noves tarifes 2012 La revisió incorpora l’IPC i la recuperació de l’IVA pendent d’anys anteriors


Descargar ppt "Mesures per a la sostenibilitat del transport públic i la mobilitat."

Presentaciones similares


Anuncios Google