La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

CARRETERES COMPARTIDES PLA D’HOMOGENEÏTZACIÓ A LES VIES DE PEATGE C-32 Garraf i Maresme i C-33.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "CARRETERES COMPARTIDES PLA D’HOMOGENEÏTZACIÓ A LES VIES DE PEATGE C-32 Garraf i Maresme i C-33."— Transcripción de la presentación:

1 CARRETERES COMPARTIDES PLA D’HOMOGENEÏTZACIÓ A LES VIES DE PEATGE C-32 Garraf i Maresme i C-33

2  Catalunya té 1.628 km de vies d’alta capacitat, un 13,45% dels de 12.125 km del total xarxa viària.  D’aquests 1.628 km:  El 42% (675 km) són de pagament per a l’usuari: autopistes i túnels de peatge explícit (*) vies preferents de doble calçada i autopistes sense peatge (**) Només aquelles que es gestionen en règim de concessió sense peatge explícit La xarxa d’alta capacitat

3  Quant a l’Administració titular dels 1.628 km (*) :  Un 47% són titularitat de la Generalitat de Catalunya, el 52% són vies de titularitat de l’Administració General de l’Estat, i el 2% restant són titularitat de les administracions locals.  Dels 675 km d’autopistes i túnels de peatge explícit:  Un 30% són titularitat de la Generalitat (198 km) i el restant 70% (477 km) són titularitat de l’Administració General de l’Estat. (*) També inclou les vies preferents d’una calçada gestionades en règim de concessió La xarxa d’alta capacitat

4 Catalunya - 30,6% 2007- 2012 - 12,7%2011- 2012 - 15,5% -5% -35,9% -12,6% - 12,5% -24,5% Situació actual: descens general de trànsit C-32 GarrafC-32 MaresmeC-33

5 Vies de peatge xarxa Generalitat Any 201257,1 MEUR 2000 - 2012 433 MEUR Situació actual: cost de les bonificacions

6 Prohibició de circulació camions de 4 o + eixos per la carretera N-II entre Maçanet i la Jonquera Descomptes del 35% (Via-T) i 50% (moviments interns entre enllaç 2 i 9) Actuacions Resultats 4.000 vehicles pesants s’han desviat diàriament de l’N-II a l’autopista (captació del 90%). Disminució congestió i accidentalitat N-II i aprofitament de la capacidat AP-7 El trànsit induït cap a l’autopista paga el cost dels descomptes aplicats Un exemple de gestió de la mobilitat: l’N-II i l’AP-7

7 El Pla d’homogeneïtzació Objectiu IMesures I Establiment de tarifes més homogènies, que comporten un descens de tarifes a la C-32 al Maresme i al Garraf Consolidació de les polítiques de bonificacions per recurrència, ús de vehicle ecològic i ús de vehicle d’alta ocupació Teletac sense cost d’adquisició per als usuaris habituals Implantació d’un sistema de peatge tancat (tarifa segons recorregut real) Homogeneïtzació territorial de la tarifa per km Optimització de l’ús de les infraestructures Estalvi pressupostari Ajustament del preu del peatge als recorreguts reals

8 El Pla d’homogeneïtzació Objectiu IIMesures II Establiment d’un cànon d’entre 1 i 3 MEUR anuals a les concessionàries per al transport públic Destinar part dels beneficis generats pels trànsits en vehicle privat a les polítiques de transport públic i de gestió de la mobilitat

9 El Pla d’homogeneïtzació Objectius IIIMesures III Nova carretera Blanes-Lloret de Mar Millora de la connectivitat a Mataró Variant de Valldegata (Arenys de Mar) Reducció de l’impacte acústic a Montgat, Masnou i Calella Nou ramal de connexió entre la C-33 i la C-17 en sentit Granollers Millora la mobilitat a l’entorn de la C-32 al Maresme i al Garraf i de la C-33

10 El Pla d’homogeneïtzació Objectiu IVMesures IV Promoure la recuperació del sector de l’obra pública i l’enginyeria Implantació d’un programa d’inversions en obres de millora durant el període 2014-2017, per valor de 100 MEUR

11 El nou sistema de vies d’alta capacitat Vies de pagament directe Homogeneïtzació de la tarifa per km Homogeneïtzació dels descomptes Teletac sense cost d’adquisició per als usuaris habituals Mesures d’ajustament de la tarifa al recorregut actual Vies de pagament indirecte Implantació de l’Eurovinyeta a l’Eix Transversal durant el 2014

12 Aplicació del Pla – el Garraf i el Baix Penedès (C-32 sud) Nou sistema tarifari Descompte del 30% en les tarifes al tram Castelldefels - Sitges (equiparació amb el túnel de Vallvidrera), als vehicles lleugers, de dilluns a divendres laborables, amb sistema dinàmic de pagament (teletac) Descompte del 26,5% al tram Sitges – el Vendrell, als vehicles lleugers, de dilluns a divendres laborables, amb teletac Sistema de peatge tancat al tram Sitges – el Vendrell (independent del tipus de vehicle i del dia que s’hi circuli, amb teletac) Els descomptes existents per recurrència, vehicle ecològic i vehicle amb alta ocupació se seguiran aplicant als nous preus

13 Les noves tarifes

14 Aplicació del Pla – el Garraf i el Baix Penedès (C-32 sud) Programa d’inversions 2014 - 2017 Millora de l’enllaç de Sitges Centre 5,5 MEUR Millores a la calçada a Gavà 2,9 MEUR Instal·lació de pantalles per reduir l’impacte acústic a Castelldefels i millores seguretat viària C-31 1,5 MEUR

15 Aplicació del Pla – el Maresme i la Selva (C-32 nord) Nou sistema tarifari Bonificació del 10% al tram Montgat – Mataró (vehicles lleugers, de dilluns a divendres laborables, amb teletac) Sistema de peatge tancat al tram Mataró – Palafolls (amb teletac, independent del tipus de vehicle i dia que s’hi circuli) Addicionalment, es poden aplicar els descomptes existents per recurrència, vehicle ecològic i vehicle amb alta ocupació Itineraris interns gratuïts

16 Les noves tarifes

17 Programa d’inversions 2014 - 2017 Aplicació del Pla – el Maresme i la Selva (C-32 nord) Nova carretera Blanes – Lloret de Mar i connexió amb la C-32 65 MEUR Millora de la connectivitat a Mataró i millores en la seguretat viària i la capacitat de l’autopista 10 MEUR Variant de Valldegata (Arenys de Mar) 5,3 MEUR Reducció impacte acústic a Montgat, Masnou i Calella 0,3 MEUR

18 Aplicació del Pla – el Vallès Oriental (C-33) Sistema tarifari Inversions de millora Descompte del 48,5% a la barrera de la Llagosta per als moviments d’accés i/o sortida a Mollet del Vallès Manteniment de les bonificacions per recurrència, vehicle ecològic i vehicle d’alta ocupació Nou ramal de connexió entre la C-33 i la C-17 en sentit Granollers (Mollet del Vallès) 3,5 MEUR


Descargar ppt "CARRETERES COMPARTIDES PLA D’HOMOGENEÏTZACIÓ A LES VIES DE PEATGE C-32 Garraf i Maresme i C-33."

Presentaciones similares


Anuncios Google